Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 mei 2012, 16:09
T1468 T1468 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2012
Berichten: 7
T1468 is on a distinguished road
Standaard Contract getekend maar toch later in dienst?

Hallo,

Ik heb gesolliciteerd bij een consultancy bedrijf die een relatie heeft met mijn huidige werkgever en ben daar aangenomen. Het contract is getekend, mijn huidige baan heb ik opgezegd. Per 1 juli start ik in mijn nieuwe functie.

De situatie echter, is anders aan het worden. Bij mijn huidige werkgever ben ik nog bezig met een project dat nog tot eind juli loopt. Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn huidige werkgever wil dat ik dat project afmaak. Dat houdt in dat ik daar tot eind juli zou werken.

Ik zit nu met mijn handen in het haar over wat ik hiervan moet vinden. Het lijkt mij logischer dat men mij via het consultancy bedrijf weer terug inhuurt en omwille van de relatie wellicht tegen een ander tarief dan normaal oid. Mijn IT manager zegt aan de andere kant tegen mijn nieuwe werkgever dat ik daar dan maar een maand later in dienst moet komen. Dat vind ik nogal kortzichtig..

Heeft iemand ervaring met deze situatie of kan iemand mij hierin adviseren?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 mei 2012, 16:41
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Als je je huidige baan correct hebt opgezegd (met inachtneming van de opzegtermijn), dan kun jij niet veel doen om dit op te lossen, lijkt me. Ik zou het aan je nieuwe en huidige werkgever overlaten om in onderhandeling te bepalen hoe ze jouw inzet regelen.

En ik zou daarbij de opgezegde en aangegane contracten als feiten aanhouden en niet meegaan in onduidelijke oplossingen met "maar een maand later". Je werkt per 1 juli voor je nieuwe werkgever, en je huidige werkgever kan je daar weer inhuren.

Zorg wel dat je professioneel blijft en de relaties goed houdt, want je hebt te maken met een klant van je toekomstige werkgever. Die werkgever zal het niet fijn vinden als je trammelant veroorzaakt. Je kunt bijvoorbeeld bij je huidige werkgever benadrukken hoe graag je het project netjes wilt afmaken, als je daarvoor weer wordt ingehuurd.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 mei 2012, 17:11
T1468 T1468 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2012
Berichten: 7
T1468 is on a distinguished road
Standaard

@Rene gelukkig komt wat ik toch al een beetje dacht overeen met jouw reactie. Ik vind zeker niet dat mijn huidige baas kan zeggen dat ik dan maar een maand later moet beginnen; in die positie is hij wat mij betreft niet. Toch vind ik het ook jammer dat er zo wordt gereageerd wordt na vele dienstbare jaren. Maar da's een ander verhaal .

Dank voor je reactie; ik ga dat zeker zo aanhouden.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 mei 2012, 12:54
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T1468 Bekijk bericht
Toch vind ik het ook jammer dat er zo wordt gereageerd wordt na vele dienstbare jaren. Maar da's een ander verhaal .
Als je niet veel verwacht wordt je ook niet teleurgesteld. Verwacht dan ook niet te veel van een werkgever

Het lijkt mij op zich simpel: je hebt opgezegd en je contract wordt per afgesproken datum beëindigd. Wanneer je oude baas jouw inzet wenst moet die dat regelen met je nieuwe baas. Persoonlijk zou ik daar zelf niet tussen gaan zitten behalve beide zijden op de hoogte stellen, en het hun verder laten uitzoeken wat de beste oplossing is.

Geef wel aan bij je oude baas dat jij het geen probleem vindt om het af te maken, maar dat je nu eenmaal opgezegd hebt en een contract aangegaan bent met je nieuwe werkgever waar je je aan moet houden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Contract nog niet getekend Shane Je rechten en plichten als werknemer 3 9 oktober 2014 09:44
Contract getekend, spijt! dre Je rechten en plichten als werknemer 2 9 september 2010 11:41
Vast contract beloofd, maar krijg het niet... jufp Je rechten en plichten als werknemer 1 17 juni 2010 17:28
Uiteindelijk toch geen vast contract, wat nu? Prissesje Je rechten en plichten als werknemer 2 16 maart 2009 15:11
Tijdelijke arbeidsovereenkomst verlengd, maar contract niet getekend baggio Je rechten en plichten als werknemer 2 20 juni 2008 18:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon