Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 maart 2018, 17:03
M. Ouwendijk M. Ouwendijk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 maart 2018
Berichten: 3
M. Ouwendijk is on a distinguished road
Standaard Beoordelen motivatie 500 karakters

Beste carrièretijgers,

Voor mijn sollicitatie bij de politie moet ik een motivatie schrijven waar ik maar gebruik mag maken van 500 karakters. Ik heb dus maar een heel kort stukje om mijzelf zo goed mogelijk te verkopen en op te laten vallen bij het 'Recruitment' van de politie. Deze vorm van solliciteren is nieuw voor mij, aangezien ik gewend ben om een 'gewone motivatiebrief' te schrijven. Graag jullie oordeel over mijn motivatie. Kritiek, opbouwende feedback óf positieve feedback is dan ook zeer welkom.

Het stuk wat ik op dit moment heb:

"Het politie beroep is in mijn ogen zeer nobel en onmisbaar in de samenleving. Politie werk is erg divers. Geen dag is hetzelfde en dat lijkt mij een enorme uitdaging. Ook de doorgroeimogelijkheden zijn erg uitgebreid. Ik ben zeer flexibel en ken geen moeite met onregelmatigheid. Omdat ik besluitvaardig ben en initiatief durf te nemen deins ik niet terug voor (lastige) situaties. Ik ben betrokken bij mijn stad en omgeving, en staan voor de veiligheid hiervan lijkt mij erg eervol."

Dit stuk bestaat dus al uit 483 karakters, dus veel meer ruimte heb ik niet. Misschien bepaalde stukken logischer verwoorden? Zijn stukken overbodig? Is het verstandiger om bepaalde dingen anders te formuleren? Misschien wat directer? Laat het mij weten!


Bij voorbaat dank!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 maart 2018, 13:06
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Het politie beroep
Dit is geen goed Nederlands. Naar welke functie solliciteer je? Gebruik die liever.
Citaat:
is in mijn ogen zeer nobel en onmisbaar in de samenleving.
Dit vind ik een erg open deur. Je hebt helemaal gelijk, maar waarom vind je dit?
Citaat:
Politie werk is erg divers. Geen dag is hetzelfde en dat lijkt mij een enorme uitdaging.
De term 'politiewerk' vind ik niet gelukkig gekozen. Het geeft mij een beeld van jou dat je niet helemaal helder hebt wat het werk precies inhoudt.
Citaat:
Ik ben betrokken bij mijn stad en omgeving
Prachtig! Hoe doe je dit dan?
Citaat:
en staan voor de veiligheid hiervan lijkt mij erg eervol.
Zeker! Heb je ook een reden waarom je dit eervol vindt?

Mijn allergrootste tip is dat je dit stukje veel persoonlijker mag maken. Je blijft nu veel te vaag over wat je te bieden hebt (en dat is volgens mij best wel veel). Kijk er nog eens goed naar en stel jezelf bij een vage formulering steeds de vraag: waarom? Op die manier ga je steeds concreter formuleren. Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 maart 2018, 13:25
M. Ouwendijk M. Ouwendijk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 maart 2018
Berichten: 3
M. Ouwendijk is on a distinguished road
Standaard

Beste Marieke,

hartelijk dank voor jouw uitgebreide feedback. Zoals jij al aangeeft heb ik inderdaad veel te bieden (al zeg ik het zelf haha), maar het op papier krijgen hiervan vind ik gewoon erg lastig!

Ik ga proberen om jouw feedback te verwerken in mijn stuk, binnen de marge van 500 karakters, want dat is nou juist zo lastig. Ik kan niet teveel 'toelichten'

Groetjes
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 maart 2018, 15:41
Antoinet Antoinet is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 maart 2018
Berichten: 4
Antoinet is on a distinguished road
Standaard

Als je de motivatie nog niet hebt ogestuurd heb ik nog wel een kleine aanvulling. De zin "Politiewerk is heel divers" vind ik een beetje vreemd staan. Alsof jij verteld aan hun dat hun werk divers is. Misschien kun je het anders verwoorden? "De diversiteit van dit werk vind ik een uitdaging" "Dat geen dag hetzelfde is spreekt mij aan en vind ik een uitdaging" ? Misschien zoiets?

Hoop dat je er iets mee kan!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 maart 2018, 16:02
M. Ouwendijk M. Ouwendijk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 maart 2018
Berichten: 3
M. Ouwendijk is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoinet Bekijk bericht
Als je de motivatie nog niet hebt ogestuurd heb ik nog wel een kleine aanvulling. De zin "Politiewerk is heel divers" vind ik een beetje vreemd staan. Alsof jij verteld aan hun dat hun werk divers is. Misschien kun je het anders verwoorden? "De diversiteit van dit werk vind ik een uitdaging" "Dat geen dag hetzelfde is spreekt mij aan en vind ik een uitdaging" ? Misschien zoiets?

Hoop dat je er iets mee kan!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Dit is geen goed Nederlands. Naar welke functie solliciteer je? Gebruik die liever.

Dit vind ik een erg open deur. Je hebt helemaal gelijk, maar waarom vind je dit?
De term 'politiewerk' vind ik niet gelukkig gekozen. Het geeft mij een beeld van jou dat je niet helemaal helder hebt wat het werk precies inhoudt.
Prachtig! Hoe doe je dit dan?
Zeker! Heb je ook een reden waarom je dit eervol vindt?

Mijn allergrootste tip is dat je dit stukje veel persoonlijker mag maken. Je blijft nu veel te vaag over wat je te bieden hebt (en dat is volgens mij best wel veel). Kijk er nog eens goed naar en stel jezelf bij een vage formulering steeds de vraag: waarom? Op die manier ga je steeds concreter formuleren. Succes!

Dank jullie wel voor deze zeer nuttige feedback, Ik heb geprobeerd het bericht zoals aangegeven wat persoonlijker te maken, maar wel de kern te laten zoals die was. Tot op heden heb ik mijn motivatie aangepast naar de volgende versie:

" De functie hoofdagent is in mijn ogen zeer nobel en onmisbaar voor onze veiligheid. De diversiteit van dit werk vind ik een uitdaging, omdat geen dag hetzelfde is. Ik ben leergierig en het hoofdagentschap biedt mij ruime doorgroeimogelijkheden. Ik ben flexibel en ken geen moeite met onregelmatigheid. Omdat ik besluitvaardig ben en initiatief durf te nemen deins ik niet snel terug. Ik ben betrokken bij mijn stad en omgeving, en ik wil medeverantwoordelijk zijn door mijzelf hiervoor in te zetten."

Ik heb nu gebruik gemaakt van 499 tekens!

Zoals aangegeven wil ik het 'waarom' graag toelichten, maar met maar 500 karakters is dit gewoonweg erg lastig (voor mij)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 maart 2018, 09:18
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

  • De diversiteit van dit werk vind ik een uitdaging, omdat geen dag hetzelfde is.
  • Ik ben flexibel en ken geen moeite met onregelmatigheid.

Kijk uit voor cirkelredenaties. Dat geen dag hetzelfde is, is wat diversiteit inhoudt. Geen moeite hebben met onregelmatigheid, is een voorbeeld van flexibiliteit. Je kunt misschien die twee zinnen samenvoegen in "Ik vind de diversiteit van dit werk een uitdaging en heb geen moeite met onregelmatigheid".
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motivatie inhousedag MLB Sollicitatiebrief en cv 5 19 mei 2015 12:04
motivatie digital mediaplanner hopecharm Sollicitatiebrief en cv 2 6 oktober 2013 18:57
Motivatie tekst Stage bij Media Markt Daniil Sollicitatiebrief en cv 2 2 juli 2011 13:00
Motivatie voor opleiding evenementenbeveiliger? thom Je competenties ontwikkelen 2 26 april 2011 00:20
Tips voor motivatie opleiding spw niveau 3, richting kinderopvang? Suusjee Sollicitatiegesprek 1 24 mei 2009 23:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon