Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 oktober 2011, 18:51
Fraellius Fraellius is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1
Fraellius is on a distinguished road
Angry Contract niet verlengd om onzinredenen

Beste iedereen,

Mijn werkgever heeft te kennen gegeven mijn contract niet te verlengen. Omdat dit als een donderslag bij heldere hemel kwam voor mij vroeg ik de motivatie achter de beslissing. Mijn bedrijfsleider noemde toen twee dingen die in ieders ogen flauwekul zijn.
Toen hij hiermee werd geconfronteerd, zei hij ineens dat de reden van mijn ontslag toch meer lag bij de financiele situatie van het bedrijf. Dat het niet goed ging en dat ik daarom geen contract verlenging tegemoet mocht zien.
Ook zijn de redenen die hij eerst voor mij ontslag noemde nooit naar voren gekomen of ook maar aangegeven door mijn afdelingsmanager en staat er zelfs over 1 van de redenen van mijn ontslag in mijn tussentijdse beoordeling dat ik dat aspect goed doe.

Mijn vraag is: Kunnen ze wel zomaar mijn contract niet verlengen? En wat voor rechten heb ik in dit geval?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 oktober 2011, 20:45
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Angry

Zodra een contract verloopt hoeft dit niet te worden verlengd. Je hebt dus pech gehad.

Succes met het verwerken van deze tegenslag! Vat het niet persoonlijk op en ga direct op zoek naar iets anders!

Mocht je geen werk vinden na het aflopen van je contract dan heb je recht op WW (al naar gelang de opgebouwde rechten) en daarna bijstand.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 oktober 2011, 22:02
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Ik zie je twee termen door elkaar halen:
1 contract wordt niet verlengd;
2 ontslag

Deze twee zijn wezenlijk anders. Zoals ik lees wordt je contract niet verlengd. Jammer dat ze rond de hete brei heendraaien, maar dit kan zelfs zonder opgave van reden.
Zoals Hassan zegt, pech gehad.

Ook ik wens je veel succes voor de toekomst. Blijf hier komen om je brief en cv te laten bekijken en van feedback te laten voorzien.


Succes ermee.
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 oktober 2011, 08:03
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Als je een contract voor bepaalde tijd hebt moet je altijd in deze economische omstandigheden er rekening mee houden dat de mogelijkheid bestaat dat je contract niet wordt verlengd om redenen die niets te maken heeft met jouw functioneren. Dit dus even als tip als je ergens anders weer een contract krijgt.

In principe is het ook altijd verstandig om bijvoorbeeld 2 maanden voordat je contract afloopt een gesprek aan te gaan om zo te weten te komen of je opzoek moet naar ander werk of dat er al zekerheid is over je contractverlenging. Wel jammer dat je werkgever niet een goede reden direct kan geven, lijkt mij dat als het puur is om financiële redenen dat het juist nog makkelijker is om dit te vermelden bij het niet verlengen van een contract. Bovendien is een exitgesprek ook bedoeld om weer tips mee te geven van werk hieraan als je bij een nieuwe werkgever aan de slag gaat.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 oktober 2011, 08:45
avanti avanti is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 11
avanti is on a distinguished road
Standaard Baas hoeft nog niet eens een reden te geven

Baas is nog niet eens verplicht een reden te geven om het contract niet te verlengen !
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 augustus 2013, 01:27
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door avanti Bekijk bericht
Baas is nog niet eens verplicht een reden te geven om het contract niet te verlengen !
Toch een raar systeem
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Hoe uitleggen waarom contract niet werd verlengd in sollicitatiegesprek? superzuster Sollicitatiegesprek 2 15 september 2011 16:32
Contract wordt niet verlengd, hoe brengen in sollicitatiegesprek? Marieke J Sollicitatiegesprek 10 14 september 2011 18:09
3e contract niet wat beloofd is Faatje Je rechten en plichten als werknemer 7 7 juli 2009 14:59
Tijdelijke arbeidsovereenkomst verlengd, maar contract niet getekend baggio Je rechten en plichten als werknemer 2 20 juni 2008 18:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon