Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 oktober 2010, 21:18
Kmar88 Kmar88 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2010
Berichten: 4
Kmar88 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie Officier Kmar

Hey allen,

Mijn eerste post op dit forum. Ik heb deze site onder andere gebruikt voor het schrijven van mijn cv en sollicitatiebrieven. Nu moet ik echt aan de bak, aangezien ik hopelijk in 2011 ga afstuderen ben ik bezig met een vervolg functie binnen Defensie. Na 4 jaar als marechaussee op 'straat' te hebben gestaan en in mijn vrije avond uurtjes te studeren en colleges te volgen is het tijd voor mijn volgende carrière stap. Het gaat om een interne sollicitatie binnen de Koninklijke Marechaussee voor een opleidingsplaats tot officier bij de Kmar. Ik zal kijken of ik ook andere mensen van enig advies kan voorzien, maar ik ben nou niet echt een expert op dit gebied. In ieder geval, hierbij mijn sollicitatiebrief. Dit is nog een conceptversie en ik wil er waarschijnlijk nog wat aan sleutelen. Graag advies en tips

*****, 7 oktober 2010
Betreft: sollicitatie voor opleiding tot Officier KMar

Aan de selectiecommissie,

Geachte Adjudant ****,

De Koninklijke Marechaussee staat midden in de Nederlandse samenleving. Bijna vijfenzestig honderd integere, gedisciplineerde, nuchtere en stressbestendige collega’s zijn verantwoordelijk voor een groot takenpakket. Juist dit takenpakket, onze militaire status en de mensen binnen onze organisatie zijn de redenen waarom ik deel wil blijven uitmaken van dit bijzondere politiekorps. Daarom ook mijn interesse voor de opleiding tot officier bij de KMar.

Als jonge marechaussee ben ik 4 jaar geleden op de Detmerz kazerne te Eefde opgekomen. Na de AMBV, functie-opleiding en bpv stages op **** ben ik geplaatst op Brigade ****. Een brigade die mij de kans heeft gegeven om mij buiten de objectbeveiliging ook in aanraking te komen met luchtvaartbeveiliging, grensbewaking en mobiel toezicht veiligheid.

Het is al lange tijd mijn ambitie om binnen de Defensieorganisatie officier te worden. Omdat ik in de tijd waarin ik solliciteerde voor een baan bij Defensie nog niet aan de eisen voldeed om de opleiding tot beroepsofficier lang-model op de KMA te volgen, heb ik ervoor gekozen om eerst binnen de KMar als marechaussee ervaring op te doen. Na mijn plaatsing op Brigade **** ben ik begonnen met mijn huidige Hbo-opleiding integrale veiligheid. Mijn persoonlijk ontwikkelingsplan van de Hogeschool is gemaakt met het doel om op voorhand al gedeeltelijk te beschikken over de competenties die een toekomstig officier nodig heeft. Ik verwacht voor het eind van dit jaar mijn associate degree in management te behalen. Tevens hoop ik rond juni 2011 af te studeren Samen met mijn ervaring als volleybaltrainer, scheidsrechter, secretaris jongerenraad, vrijwilligerswerk in het buitenland, lid MC District ****, voorzitter brigade MC **** en plaatsvervanger van mijn wachtcommandant, beschik ik naar mijn mening over de benodigde basiscompetenties, ervaring en ambitie om de opleiding tot officier KMar succesvol te kunnen volgen.

Hierbij bied ik u mijn CV en benodigde diploma’s aan. Hoewel ik een Zuiderling ben, kijk ik erna uit om mijzelf voor het verdere sollicitatietraject ook boven ‘de rivieren’ te begeven.

Hoogachtend,

.....

Dat was hem, ik zou zeggen schiet maar los, graag wel met flodders

Groet,

Kmar88
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 oktober 2010, 16:32
Kmar88 Kmar88 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2010
Berichten: 4
Kmar88 is on a distinguished road
Standaard

Iemand nog tips, kritiek is welkom
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 oktober 2010, 19:50
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zou eens navraag doen hoe je binnen de KMAR kan doorstromen. Het lijkt me sterk dat je daar een brief voor moet schrijven. Volgens mij gaat dat volgens ingestelde procedures.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 oktober 2010, 20:36
Kmar88 Kmar88 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2010
Berichten: 4
Kmar88 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hassan Bekijk bericht
Ik zou eens navraag doen hoe je binnen de KMAR kan doorstromen. Het lijkt me sterk dat je daar een brief voor moet schrijven. Volgens mij gaat dat volgens ingestelde procedures.
Klopt, en daarvoor dient een motivatie in een rekest opgezet te worden. Die motivatie kun je ook via een sollicitatiebrief aangeven
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 oktober 2010, 11:41
Annemiek Bik de Jong Annemiek Bik de Jong is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2010
Berichten: 5
Annemiek Bik de Jong is on a distinguished road
Standaard

Je wilt tips en/of opbouwende kritiek. Ik vind het een goede brief met een goede opbouw. Ik ken de gevraaagde competenties niet maar op basis van deze brief heb je volgens mij een goede kans om uitgenodigd te worden voor een vervolggesprek. Veel succes!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 oktober 2010, 23:12
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Goeie brief. Paar dingetjes:

Ik kijk ernaAR uit enz.

De derde alinea is erg lang, misschien iets korter.

Veel succes.
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 oktober 2010, 00:37
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard reactie

Hoi,

Mooie brief.
Misschien in de laatste alinea iets minder feitjes opsommen (al je nevenfuncties), die staan waarschijnlijk ook al in je cv, maar focussen op een paar vaardigheden die je daarmee hebt opgedaan. Wellicht een mooi voorbeeld noemen.
Ziet er verder goed uit.

groeten,
Maaike
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon