Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 mei 2013, 14:32
ilseliane ilseliane is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 mei 2013
Berichten: 1
ilseliane is on a distinguished road
Standaard Narcistische en frauderende baas ontslaan vanuit werknemersinitiatief?

Beste forumlezers,

Ik zou heel graag (professioneel) advies willen over een erg ingewikkelde kwestie. Het gaat om een liefdadigheidsinstelling in het buitenland.
Deze organisatie doet zeer mooi en belangrijk werk voor getraumatiseerde kinderen, en eigenlijk alle mensen die aankloppen voor hulp. Ik wil het verder anoniem houden, aangezien de stafleden anders mogelijk hun baan kwijtraken.

De organisatie werd gesticht en wordt nu geleid door een zeer narcistisch persoon met een drankprobleem, S. S. komt gedreven en charmant, maar ook manipulatief en neerbuigend over. In het openbaar verkondigt z/hij hoe vreselijk racisme is en dat iedereen gelijk is, maar in werkelijkheid kijkt z/hij volkomen neer op de 'gekleurde' staf. Zij worden aangesproken alsof ze slaven zijn, mogen niet eten op de werkvloer (terwijl de koelkast vol ligt) en mogen geen lift naar huis krijgen (S. controleert dit). Ook krijgen zij weinig of niet betaald, vanwege zogenaamde geldproblemen, terwijl alle familieleden van S. wel betaald krijgen, ook al voeren ze niks uit. S. declareert alles dat z/hij zogenaamd heeft uitgegeven aan de NLse vrijwilligers die op het project wonen, terwijl die van niets weten. Sommige weken loopt dit op tot rond de 1000 euro. S. heeft alle macht, omdat zijn/haar familieleden in het bestuur en in de staf zitten. M.u.v. zijn/haar 2 lievelingetjes haat de gehele staf S. hartgrondig. Ze kunnen echter niet weg, omdat ze het geld nodig hebben om hun 12 kinderen 's avonds eten te kunnen geven. Er zijn nog veel meer zaken die ik hier niet kan opnoemen vanwege de ruimte, maar het is in elk geval een bizarre situatie.

Wat kun je als werknemer doen om een dergelijke baas weg te krijgen? Er valt niet mee te praten, zoals het een goed narcist betaamt. De financieel directeur probeert wel bewijzen te verzamelen, zoals de bonnetjes, maar heeft het bestuur dus tegen. Is er iets wat we kunnen doen, zou het via de media kunnen? En via welke media dan?

Alle tips zijn welkom!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 mei 2013, 21:23
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Ik denk dat de enige mogelijkheid is om de pers te zoeken. Doe het dan meteen goed en zorg dat je onderbouwde feiten hebt.

Weet wel dat je hiermee alles kapot maakt, maar ik kan me voorstellen dat dit jouw enige oprechte keuze is.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 mei 2013, 13:07
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Een andere liefdadigheidssector maar hetzelfde laken een pak: Argos - Rijk worden van liefdadigheid Ik denk dat het voor jou de moeite waard is naar deze uitzending te luisteren. Wellicht kun je contact opnemen met de redactie.

Ik snap dat jij jezelf in een lastige positie brengt wanneer je actie gaat ondernemen maar vraag jezelf af: Met welk doel steek jij energie in deze organisatie, en levert dit het voor jou gewenste resultaat op? Ik begrijp van je dat dit niet het geval is. Volgens mij kan je twee dingen doen: actie ondernemen en kijken of je de situatie kan veranderen, of zelf weggaan. In het laatste geval blijft de fraude doorgaan. In het eerste geval zal jou situatie ook onhoudbaar worden - vrees ik - maar heb je in elk geval nog de kans dat het misbruik stopt.

Ik wens je veel succes en wijsheid toe.

Maarten
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
baas, fraude, intimidatie, narcist

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon