Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 oktober 2012, 15:18
Nama Nama is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2012
Berichten: 3
Nama is on a distinguished road
Standaard Ik weet wat ik wil! En nu…?

Na 5 jaar met veel plezier in de communicatie gewerkt te hebben ben ik twee jaar geleden naar een ander land verhuisd. Een baan in dezelfde richting was lastig dus ik heb genoegen moeten nemen met een baan op een veel lager niveau, in een ander vakgebied. Toen ik hierop solliciteerde dacht ik dat ik het wel ok zou vinden maar het valt zo erg tegen dat ik de laatste maanden echt iedere dag met tegenzin naar mn werk ga. De druk is hoog en ik maak veel overuren die niet betaald worden.

Om toch nog wat positieve energie te krijgen ben ik in m’n vrije tijd allerlei dingen gaan doen die ik wel leuk vind, zoals tekenen en fotograferen. Hierdoor ben ik eens goed gaan nadenken over wat ik nu echt wil en heb al mijn interesses, vaardigheden en kennis eens op een rijtje gezet. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik heel graag creatief werk zou willen doen, als illustrator/grafisch vormgever. De gedachte alleen al maakt me helemaal blij en ik ben al enthousiast allerlei informatie gaan opzoeken over opleidingen, cursussen en ervaringen van mensen in het vak.

Maar nu, de volgende stap. Ik wil het liefst ontslag nemen bij mijn huidige baan en een simpel baantje zoeken van 9-5, zodat ik ‘s avonds genoeg vrije tijd over hou om aan cursussen/een portfolio/website/etc. te werken en dan langzamerhand opdrachten proberen te krijgen. Ik weet het, het zal niet makkelijk zijn – vandaar dat ik dit ook naast een vaste baan wil doen om te uit te vogelen of ik het wel echt zou kunnen.

Ik heb al wat andere vacatures gezien die hier geschikt voor zouden zijn, maar wat zeg ik als ze vragen waarom ik er zo graag wil werken? Of waarom ik bij mijn vorige werkgever weg wil? Een fulltime opleiding beginnen kan ik me niet veroorloven.

Hoe hebben anderen zo’n carriereswitch gemaakt ? Is mijn plan zinnig of zie ik dingen over het hoofd?

Groet!
Nama
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 oktober 2012, 12:53
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Hartstikke goed van je dat je weet wat je wilt en actief aan de slag bent gegaan om te kijken hoe je je droom kunt verwezenlijken. Het is me niet helemaal duidelijk of je nu als zelfstandige aan de slag wilt of bij een grafisch bureau in dienst wilt treden. Of wil je eerst als zelfstandige - naast een vaste baan - uitvogelen of het werk bij je past en als dit het geval is bij een bedrijf gaan solliciteren?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 oktober 2012, 13:44
Nama Nama is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2012
Berichten: 3
Nama is on a distinguished road
Standaard

Hoi Marieke,

Dankjewel voor je bericht. Ik denk ik me het komende jaar vooral moet richten op het doen van cursussen om technieken te verbeteren/te leren, een eigen stijl te ontwikkelen en een portfolio/website te maken, zodat ik potentiele opdrachtgevers of bedrijven ook wat kan laten zien. Dus eerst meer als studie naast een baan voordat ik er echt mijn werk van maak - en tegen die tijd zal het vast ook wel duidelijker zijn wat beter bij mij past, een bedrijf of werken als zelfstandige. Als het een bedrijf wordt dan wel een klein bedrijf want ik ben er in mijn huidige baan achter gekomen dat een grote organisatie echt niks voor mij is, veel te veel procedures voordat je wat gedaan krijgt.

Ik heb ondertussen echt een jobhopper cv (nog nooit vragen over gehad bij sollicitatiegesprekken bedenk ik me nu) dus ik zit me af te vragen wat ik bij een volgende baan zou moeten zeggen. Op papier zou het het beste zijn om bij mijn huidige baan te blijven totdat ik met het illustreren/designen verder kan, maar ik ben hier zo diep ongelukkig dat ik ook zonder mijn nieuwe carriereplan weg zou gaan. Maar ja, hoe verkoop je dat in een sollicitatiegesprek?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 oktober 2012, 14:06
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Als je echt diep ongelukkig bent op je huidige werkplek is het verstandig om weg te gaan, ook al is dit niet zo gunstig voor je cv. Als je met een burn-out thuis komt te zitten en er helemaal niets meer uit je handen komt, ben je nog verder van huis. Een jobhop-cv is geen pre, daar zal ik eerlijk over zijn, maar als jij kunt uitleggen waarom je van de ene naar de andere werkgever bent gegaan, hoeft een nieuwe werkgever daar helemaal geen problemen mee te hebben.
Het is natuurlijk wel interessant om te weten of er rode draad te ontdekken is waarom je steeds bij een werkgever bent weggegaan. Zie jij die?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 2 oktober 2012, 15:03
Nama Nama is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2012
Berichten: 3
Nama is on a distinguished road
Standaard

Hm, goede vraag. Ik heb de redenen op een rijtje gezet en wat me opvalt is dat ik vaak ben weggegaan omdat het project waar ik aan werkte was afgelopen of omdat er geen spannende projecten meer (in het vooruitzicht) waren en ik daarom iets anders ging doen wat me dan wel heel leuk leek - zoals naar het buitenland verhuizen, iets wat ik altijd altijd al wilde doen.

Ik wil constant uitgedaagd worden om nieuwe dingen te bedenken. Een nieuwe website ontwikkelen vond ik bijvoorbeeld heel leuk, maar als dat gedaan is en het verder alleen maar bijhouden is begint het alweer wat saaier te worden voor mij. Ik ben denk ik gewoon te onrustig....
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
carrierswitch

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help, ik weet niet wat ik wil na de havo! Wybertje Opleiding kiezen en volgen 5 3 oktober 2012 14:55
Ben 35+ en weet niet wat ik wil? Angel-JB Loopbaanvragen 1 2 februari 2012 17:35
Ik weet niet wat ik later in de toekomst wil worden lady nepo Opleiding kiezen en volgen 7 25 september 2010 21:32
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon