Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 oktober 2005, 21:23
Anja Anja is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 2
Anja is on a distinguished road
Question werkeloos en dan een sollicitatiebrief schrijven???

Door herstructurering binnen het bedrijf is mijn functie opgeheven ben 47 jaar en sinds 31 maart werkeloos. Ik heb dit in een aantal sollicitatiebrieven aangegeven, maar mijn vraag is of dit verstandig is. Weet iemand anders hoe ik hiermee om moet gaan in een brief. Het is mij nog steeds niet gelukt om een nieuwe baan te krijgen en de periode dat ik niet werk wordt hierdoor steeds langer.

Kan iemand mij hiermee helpen.
Bij voorbaat bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 oktober 2005, 22:12
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: werkeloos en dan een sollicitatiebrief schrijven???

In je cv kun je er niet omheen, maar ik zie geen reden om in je sollicitatiebrief te zetten dat je een tijdje werkloos bent geweest. In je brief gaat het om jouw kwaliteiten, de geschiktheid voor de functie, je motivatie, aansluiten op de wensen van de werkgever etc.

Je kunt het gat in je cv wat opleuken door het een sabbatical of werkpauze te noemen die je nieuwe energie heeft gegeven en/of een nieuwe richting voor je loopbaan. En door aan te geven wat je in die periode wel hebt gedaan, zoals een opleiding, uitzendwerk of vrijwilligerswerk.

Ook een mooi alternatief om een periode zonder werk op te vullen: een tijdje freelancen. Starten als freelancer en dan alsnog solliciteren op een baan omdat je te weinig opdrachten kunt vinden, staat vele malen beter dan thuis op de bank zitten. Als je freelance-ervaring hebt dan kun je genoeg verhalen verzinnen om het te doen voorkomen alsof je in een periode zonder werk druk bezig bent geweest met je freelance-praktijk. Voor freelancers is het normaal om soms wat meer en soms wat minder werk te hebben, dus een periode zonder opdrachten is niet een bijzonder 'gat' dat op je cv moet staan.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 oktober 2005, 15:55
Anja Anja is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 2
Anja is on a distinguished road
Smile Re: werkeloos en dan een sollicitatiebrief schrijven???

Rene bedankt voor je reactie op mijn vraag.

Je hebt me met jouw tips een eind op weg geholpen om mijn volgende sollicitatiebrief beter op te kunnen stellen.

Groetjes Anja
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Tip voor het schrijven van een sollicitatiebrief...! Koen Sollicitatiebrief en cv 1 13 september 2005 22:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon