Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 april 2017, 20:22
SBFG SBFG is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 april 2017
Berichten: 1
SBFG is on a distinguished road
Standaard Hulp motivatiebrief

Beste carričretijgers,

Ik ben de afgelopen weken druk bezig geweest met het schrijven van sollicitatiebrieven en motivatiebrieven voor een leuke parttime baan en of een vakantiebaan. Ik heb er inmiddels al een stuk of 15 verstuurd, maar helaas nog geen prijs. Ik heb 10 afwijzingen gekregen met allen hetzelfde berichtje; er zijn kandidaten die beter aansluiten op het profiel en die meer werkervaring hebben of een betere vooropleiding.
Het zijn geen kantoorbanen waar ik voor solliciteer, maar banen als vakkenvuller, winkelmedewerker of hulp in de keuken. Ik heb soortgelijke banen al eerder gehad en snap dus niet waarom ik niet wordt aangenomen. Ik kan wel (vergezochte) redenen verzinnen, zoals dat ik een niet Nederlandse naam heb (terwijl ik wel Nederlands ben net als al mijn voorouders) of mijn leeftijd (22 jaar). Maar misschien licht het ook aan mijn motivatiebrieven. Zouden jullie naar een van de vele kunnen kijken en mij advies kunnen geven?
Ps. ik heb bij mijn laatste werkgever slechts 6 dagen gewerkt. Mijn proeftijd werd helaas al snel stopgezet wegens tegenvallende prestaties. Ik werkte op een callcenter outbound. Is dat handig om in een CV te zetten en te vermelden bij een sollicitatiegesprek als daar naar wordt gevraagd?

Alvast bedankt voor de hulp!!!!

(Ik heb naam, plaats, opleiding weggehaald voor privacy redenen)


Geachte heer en/of mevrouw,

Hierbij ontvangt u met veel enthousiasme mijn motivatiebrief voor de functie medewerker bij Julia’s in (PLAATS). Via de site van de NS vond ik de vacature en in de volgende alinea wil ik u graag uitleggen waarom ik bij Julia’s wil komen werken.

Op dit moment studeer ik (OPLEIDING) aan (SCHOOL) in (PLAATS). Over een paar maanden hoop ik mijn diploma te kunnen halen. Als ik klaar ben met deze opleiding ga ik doorstuderen. Ik ga een gedeelte van de studie zelf betalen en dat geeft mij extra motivatie om bij uw bedrijf aan de slag te gaan. De huidige studie en de volgende opleiding die ik ga volgen lijken mij makkelijk te combineren met een bijbaan. Ik ben zeer flexibel, in de vakantie werken is voor mij geen probleem.

Ik heb veel werkervaring, maar nog niet in de horeca. Toch wil ik u laten zien dat ik leergierig ben en snel dingen oppak. Ik vind het leuk om in de keuken te staan en maaltijden te bereiden. De Italiaanse keuken is een van mijn favoriet. Het contact met de klanten en de klanten een heerlijke maaltijd bezorgen spreekt mij het meeste aan. Ik vind het leuk om met klanten in contact te komen en ervoor te zorgen dat de klanten nog eens terugkomen. Ook vind ik het leuk om in een team te werken. Ik ben een harde werker die graag de handen uit de mouwen steekt en ik ben niet bang om uitdagingen aan te gaan.
Ik ben tijdens de vakantie iedere dag, de hele dag, beschikbaar. Dat geld ook voor de vrijdag, zaterdag en zondag. Van maandag tot en met donderdag kan ik in de namiddag en in de avonduren werken (ook sluitingstijd). Op de woensdag en donderdag kan ik ook in de ochtend werken.

Hopelijk heeft deze brief u nieuwsgierig gemaakt en nodigt u mij uit voor een sollicitatiegesprek. Indien u wat meer informatie wilt over mijn arbeidsverleden verwijs ik u graag door naar mijn curriculum vitae.

Met vriendelijke groeten,

(NAAM)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 april 2017, 21:27
Cookie_enthusiast Cookie_enthusiast is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 april 2017
Berichten: 1
Cookie_enthusiast is on a distinguished road
Standaard

Hoi,


Eén van de dingen die ik geleerd heb, is om niet vaak het woord ik te gebruiken. Heb nog even rondgekeken op de website van carrieretijger en kwam dit tegen:

Citaat:
Bekijk of je zinnen met het woord 'ik' kan vervangen door zinnen waarin woorden als 'uw bedrijf', 'uw organisatie' de hoofdrol spelen. Overdrijf dat ook weer niet.
En misschien het woord hopelijk verwijderen uit je laatste alinea. Iets meer zelfvertrouwen uitstralen. Geen idee of je er nog iets aan hebt. Het is vrij rustig op dit forum. Beetje jammer.

En die callcenter zou ik er persoonlijk niet op zetten. Zitten er overlappende kwaliteiten in, dan misschien wel. Maar denk het niet.

Laatst gewijzigd door Cookie_enthusiast; 18 april 2017 om 21:31 Reden: Iets vergeten. Ouderdom :)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
advies, curriculum vitae, hulp, motivatiebrief, sollicitatiebrief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hulp bij motivatiebrief master! sipi12 Sollicitatiebrief en cv 1 23 april 2015 12:19
Motivatiebrief voor minor sociologie, graag hulp om hem te verbeteren frederika Opleiding kiezen en volgen 1 10 juli 2014 21:17
Hulp nodig met motivatiebrief schiphol NoorH Sollicitatiebrief en cv 8 12 december 2012 10:51
Hulp nodig 1e motivatiebrief lorr Sollicitatiebrief en cv 1 8 maart 2012 23:34
Motivatiebrief en verbeteren competenties meerthe Sollicitatiebrief en cv 4 5 mei 2011 10:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon