Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 mei 2007, 17:06
Selma Selma is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 mei 2007
Berichten: 2
Selma is on a distinguished road
Standaard sollicitatie traineecoordinator: graag advies

Hoi,

Wie heeft er nog opmerkingen waardoor ik mijn brief kan verbeteren voor mijn droombaan.

Functie:

Taken
Als traineecoördinator ben je een enthousiast organisatietalent. Je ondersteunt de manager Consultancy bij het ontwikkelen, uitvoeren en monitoren van ons traineeship Young Public
Professionals. Jij bent het aanspreekpunt van ons project Young Public Professionals.

Je werkzaamheden bestaan uit:

het begeleiden van de trainees door middel van reflectie en evaluatie;
het coördineren van een 3-jarig traject, waarbij de combinatie van werken en leren centraal staat;
het opbouwen en onderhouden van externe contacten (opleidingsinstituten, klanten);
het verzorgen van opleidingen voor de trainees (formeel en informeel);
het bewaken van de voortgang van projecten;
het creëren van draagvlak binnen de organisatie en bij de klanten;
het ontwikkelen, uitvoeren en monitoren van het traineebeleid Young Public Professionals;
het werven en selecteren van trainees.
Eisen
Je hebt een HBO werk- en denkniveau en ruime ervaring met bovengenoemde werkzaamheden. Je vindt het leuk om met trainees te werken die je inspireren. Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Je bent een teamspeler en weet je trainees te motiveren en te enthousiasmeren. Je bent bereid om in het gehele land bij de trainees te ondersteunen.

Mijn brief:

Na het lezen van bovenstaande vacature op www.xxx.nl, werd me meteen duidelijk dat dit de baan is waar ik naar op zoek ben. Daarom solliciteer ik hierbij op de functie van Trainee Coördinator binnen uw bedrijf. Ik zal u er in deze brief, en met name met mijn CV, van proberen te overtuigen waarom ik denk dat ik die Trainee Coördinator ben waarnaar u zoekt.
In mijn huidige baan geef ik leiding/begeleiding aan een team van 30 medewerkers van een ICT-opleiding met ongeveer 650 studenten. Hierdoor heb ik mijn organisatorische en begeleidende/leidinggevende vaardigheden goed kunnen ontwikkelen maar zou deze graag willen verbreden in de functie van Trainee Coördinator.
Een paar van mijn taken momenteel zijn: werven/selecteren docenten, coachen/begeleiden docenten, organisatie en voortgangsbewaking van de opleidingen, contacten met deelnemers, ouders en bedrijfsleven. Door deze taken heb ik geleerd op een representatieve wijze in te spelen op de verschillende wensen van de partijen. De combinatie van het begeleiden van trainees het organiseren en goed plannen van de verschillende werkzaamheden en het contact met de verschillende partijen (opleidingsinstituten, klanten, trainees) is wat ik zo waardeer in de functie. Onverwachte wendingen die vragen om een flexibele benadering, maken de functie er voor mij nog interessanter op.

Mijn huidige ervaring met een 30-tal BBL-studenten sluit goed aan bij het coördineren van een 3-jarig traject, waarbij de combinatie van werken en leren centraal staat. Tevens kan ik hierbij de ervaring gebruiken die ik momenteel opdoe bij de coördinatie van het creëren van draagvlak voor een nieuwe opleiding Medewerker Beheer ICT.

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u graag naar mijn Curriculum Vitae. Graag kom ik naar u toe voor een gesprek waarin ik mijn enthousiasme voor deze functie verder toe kan lichten.
Met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 mei 2007, 04:54
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie traineecoordinator: graag advies

Beste Selma, Hierbij een aantal tips in blauw om je brief te verbeteren. Zoals je ziet heb ik de lay-out ook wat aangepast.

Uw vacature op xxx.nl trok direct mijn aandacht, omdat ....... Hier kun je uitleggen waarom de vacature je aandacht trok en waarom je specifiek bij dit bedrijf wilt werken.

In mijn huidige baan geef ik leiding/begeleiding aan een team van 30 medewerkers. Dit zijn ..........(docenten, ......?) van een ICT-opleiding met ongeveer 650 studenten. Door deze functie heb ik mijn organisatorische en leidinggevende vaardigheden goed kunnen ontwikkelen. Deze vaardigheden zou ik graag willen verbreden in de functie van Trainee Coördinator.

Werkzaamheden die ik nu doe zijn o.a.: werven en selecteren docenten, coachen en begeleiden van docenten, organisatie en voortgangsbewaking van de opleidingen, contacten met deelnemers, ouders en bedrijfsleven. Door deze taken heb ik geleerd op een representatieve wijze in te spelen op de verschillende wensen van de partijen. ((De combinatie van het begeleiden van trainees het organiseren en goed plannen van de verschillende werkzaamheden en het contact met de verschillende partijen (opleidingsinstituten, klanten, trainees) is wat ik zo waardeer in de functie. Onverwachte wendingen die vragen om een flexibele benadering, maken de functie er voor mij nog interessanter op.)) Waarom wil je dan weg uit deze baan? Dat is wat de lezer van je brief nu waarschijnlijk denkt. Om deze reden zou ik wat tussen haakjes staat weg laten.

Mijn huidige ervaring met een 30-tal BBL-studenten sluit goed aan bij het coördineren van een drie-jarig traject, waarbij de combinatie van werken en leren centraal staat. Tevens kan ik hierbij de ervaring gebruiken die ik momenteel opdoe bij de coördinatie van het creëren van draagvlak voor een nieuwe opleiding Medewerker Beheer ICT. Wat leer je dan? Wat is hier interessant aan voor het bedrijf waarnaar je solliciteert?

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u naar mijn Curriculum Vitae. Graag kom ik naar u toe voor een gesprek, waarin ik mijn enthousiasme voor deze functie verder kan toelichten.

Met vriendelijke groeten,[/quote]
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 mei 2007, 09:45
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie traineecoordinator: graag advies

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies Bekijk bericht
30-tal [...] drie-jarig
Daar zou ik van maken: dertigtal en driejarig.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie Assistent Makelaar, graag advies janna_frl Sollicitatiebrief en cv 2 12 april 2007 12:29
open sollicitatie onderwijsassistent mèlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Open sollicitatie startende/ junior reisadviseuse Grada Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2007 14:46
advies gevraagd open sollicitatie intern begeleider Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 2 5 juli 2006 10:09
Graag wat advies over deze open sollicitatie Milo_8833 Sollicitatiebrief en cv 1 1 juli 2006 10:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon