Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 juli 2008, 17:39
Cherokee Cherokee is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 juli 2008
Berichten: 3
Cherokee is on a distinguished road
Standaard Ik heb een jobhop CV en wil graag een vaste baan

Mijn cv is heel erg jobhopperig, maar weet wel wat ik wil.
Ik heb in oktober 10 jaar ervaring als receptioniste/telefoniste, hier wil ik ook graag in verder. Maar het wil maar niet lukken om een vaste aanstelling binnen een bedrijf te krijgen, door mn cv.
Ik ben iemand die er niet van houd om thuis duimen te zitten draaien, en ik pak elk werk (in deze richting) dan ook aan. In het begin was het wel erg handig om via uzb's te werken, maar op een gegeven moment wil je meer vastigheid. Op de 1 of andere manier wil het niet lukken om een werkgever te overtuigen van mijn kwaliteiten. Ik heb vaak werk via uzb's en heb ook wel rechtstreeks bij bedrijven gewerkt, maar het wil maar niet lukken om die ene baan te vinden & te houden.
Wie o wie kan mij helpen???

Gr. Cherokee
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 juli 2008, 18:47
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Ik heb een jobhop CV en wil graag een vaste baan

Misschien is het een idee, dat jij je CV hier neerzet. Dan kunnen we kijken of het daar aan ligt, of dat het mogelijk iets anders is.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 juli 2008, 21:59
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Ik heb een jobhop CV en wil graag een vaste baan

Je CV is inderdaad van belang. Nu kunnen we alleen maar gissen naar je achtergrond. Overigens is een goede relatie met de werkgever belangrijker dan een CV. Het gunnen van iets is meestal een emotionele zaak en niet zozeer rationeel. Zeker niet bij MBO-banen omdat de zee van MBO-kandidaten nu eenmaal vele malen groter is dan die van HBO/WO-kandidaten.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 juli 2008, 01:21
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Ik heb een jobhop CV en wil graag een vaste baan

Heeee, je hebt in totaal 10 jaar ervaring als telefoniste en receptioniste!!
Leg daar in je CV vooral de focus op, want dat klinkt heel professioneel.


Bekijk het dus eens anders: hoe kan je van jobhoppen juist een sterk punt van jezelf maken?

Verkoop jezelf altijd gewoon zoals jij bent! Wind er geen doekjes omheen!
Je bent duidelijk iemand die liever een kort baantje aanneemt als "opvulling" dan dat ze thuis gaat zitten wachten op een vaste baan. Dat is al 1 sterk punt.
Je bent waarschijnlijk snel ingewerkt, breed inzetbaar en flexibel door al je korte opdrachten, dat is sterk punt 2, 3 en 4.
En ik gebruikte het woord al: praat over opdrachten of projecten in plaats van korte baantjes.

Mocht je hier verdere hulp bij nodig hebben, pb me maar even want dit is toevallig een van mijn specialiteiten, EHBO voor CV's!!!

groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 juli 2008, 11:37
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Ik heb een jobhop CV en wil graag een vaste baan

Begrijp ik dat je in een keer een contract wil voor onbepaalde tijd? Gezien het feit dat werkgevers zieke medewerkers twee jaar moeten doorbetalen en het ontslagrecht erg inflexibel is zullen ze dat bijna nooit meteen doen.

Wat scheelt om je CV wat minder hopperig te doen overkomen is klussen via uitzendbureaus onder een kopje onder te brengen.

Fundamenteler is de vraag waarom bedrijven je niet vast in dienst willen nemen. Een beetje zelfonderzoek, dus. Wat is de "een of reden" dat bedrijven jouw kwaliteiten niet zien? Ligt dat aan jouw eigen professionele houding? Treedt je onvoldoende naar buiten? Staan tegenover jouw kwaliteiten een aantal punten die je moet verbeteren?

Veel succes!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 juli 2008, 14:22
Cherokee Cherokee is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 juli 2008
Berichten: 3
Cherokee is on a distinguished road
Standaard Re: Ik heb een jobhop CV en wil graag een vaste baan

Dank voor jullie snelle reacties.

@Catbert: Als t kan wil ik wel zsm een vaste aanstelling.

Hieronder heb ik alleen mijn werkervaring neergezet, omdat dat het belangrijkste.


Werkervaring:

01-2008 – 07-2008 Baliemedewerkster bij een bouwmarkt.
Taken en verantwoordelijkheden: Informatie & advies geven en de klanten helpen, kassawerkzaamheden, voorbereidende werkzaamheden doen voor het plaatsen van een offerte, prijsopgave en leveranciers & klanten bellen.

02-2002 - 01-2008 Receptioniste/telefoniste bij verschillende bedrijven.
Taken en verantwoordelijkheden: Ontvangen & doorverwijzen van bezoekers, het telefonisch te woord staan & informatie verstrekken aan klanten, sollicitanten & leveranciers, etc., waar nodig secretariële ondersteuning, zoals het ondersteunen van de afd. boekhouding, vergaderingen inplannen voor de directie, verzorgen van lunches, koffie/thee, bestekken inschrijven & kopiëren, facturatie en de daarbij behorende dossiers maken, offerte-, fax-,mail-, & orderafhandeling en verwerken in de daarvoor bestemde bestanden, urenregistratie personeel in Exact, urenbriefjes uitprinten, archiveren, distribueren van de post, faxen en kopiëren.


10-1998 - 12-2001 Beveiligingsbeambte met receptietaken bij een groot nationaal bedrijf.
Taken en verantwoordelijkheden: Recepties opgezet, nieuwe collega’s ingewerkt, ontvangen en doorverwijzen van bezoekers, het telefonisch te woord staan en informatie verstrekken aan klanten,
sollicitanten, leveranciers, etc., rapportages schrijven (dag- en
specifieke rapportages), agenda- en sleutelbeheer.

Voor 09-10-1998 Gewerkt als uitzendkracht bij o.a. een verzekeringsmaatschappij en een productschap


wie o wie kan mij helpen? Ik krijg vaak te horen dat "de klik" er niet is.
Sorry hoor, maar daar kan ik niks mee.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 juli 2008, 01:08
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Ik heb een jobhop CV en wil graag een vaste baan

Vraag je dan wel door naar wat ze daar precies mee bedoelen??

En ik sluit me aan bij Catbert, ga eens bij jezelf te rade wat de oorzaak / oorzaken kunnen zijn dat je zo vaak nee te horen krijgt...

Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 23 juli 2008, 01:25
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Ik heb een jobhop CV en wil graag een vaste baan

Niet om flauw te doen maar ben je autochtoon of allochtoon? Woon je in de Randstad of in de provincie? Het eerste is vaak een handicap en het tweede ook (veel meer kandidaten).
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 juli 2008, 11:33
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Ik heb een jobhop CV en wil graag een vaste baan

Precies, dat zijn ook allemaal achterliggende redenen hoor.

En wat dacht je hoe moeilijk het is om als vrouw van "vruchtbare leeftijd" aan de bak te komen.
Hoe verboden het ook is en hoe achterhaald, kortzichtig en vreselijk, maar werkgevers zijn nog steeds als de dood dat een nieuwe medewerkster "ineens" zwanger is ....... dan zijn ze ineens niet zo scheutig met contracten hoor...

(Maar gelukkig kan het ook anders, ik ben ooit aangenomen voor een functie toen ik al zwanger was en dat ook meldde, was geen enkel probleem want ik was net de juiste persoon die zij zochten!)

gr
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 23 juli 2008, 11:58
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Ik heb een jobhop CV en wil graag een vaste baan

Kan het ook zo zijn, dat je van afwisseling houdt en dat je het spannend vind om steeds iets nieuws te doen? Dat je daarom elke baan aanpakt die je tegenkomt. Of dat je snel ergens uitgeleerd bent en dat je weer toe bent aan iets anders en nieuws?

Als je graag een vaste baan wilt, dan is het handig om iets kieskeuriger te worden. Dus eerst goed vragen wat deze baan inhoudt en wat er voor mogelijkheden zijn, voordat je aan de baan begint. Je maakt ook meer kans als je een baan via een open sollicitatie krijgt of via een vacature. Als iemand een uitzendkracht inhuurt dan doet hij/zij dat meestal omdat ze die persoon dan weer gemakkelijk kunnen ............
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon