Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 juli 2009, 15:25
mama mama is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 juli 2009
Berichten: 2
mama is on a distinguished road
Standaard Graag kritiek sollicitatiebrief sales assistent binnendienst

Hoi,

Ik zou graag willen weten wat ik nog zou moeten toevoegen, veranderen aan mijn sollicitatiebrief. Alle kritiek is welkom, tis nl. alweer tien jaar geleden dat ik voor het laatst solliciteerde....

Volledigheidshalve zet ik er ook nog even de functieomschrijving bij :
Functieomschrijving:
Hoofd taken omvatten administratieve en organisatorische ondersteuning van de bestaande klantenbase van de vier tot vijf top-verkopende Sales mensen. Verder alle werkzaamheden die voortvloeien uit de orders van Sales zoals;

• Klantgerichte ondersteuning van alle salesactiviteiten
• Het dagelijks verwerken van de collections en de daaruit voortvloeiende werkzaamheden zoals de frontdesk informeren/verzoeken coupons op te sturen, cursusmateriaal laten verzenden etc
• Zorg dragen voor constante Customer Service m.b.t. de Account Executive(s) database. Dit omvat onder andere: klanten telefoneren m.b.t. wijzigingen, annuleringen van trainingen, vragen van klanten beantwoorden, bevestigings calls plegen;
• Het behandelen en afhandelen/bevestigen van inschrijvingen van cursisten, en het verwerken van andere administratieve verzoeken.
• Centrale Agenda bijhouden voor de Sales Manager en de Account Executive(s)
• Het invullen, bijhouden en verwerken van optie aanvragen, On site en Dedicated formulieren en andere officiële documenten
• Het onderhouden van de Order Bespreking, werkzaamheden hieruit verdelen of delegeren met de andere Sales assistant.


Functie-eisen:
De Functie-eisen voor deze afwisselende en representatieve functie zijn:
• HBO niveau (werk- en denkniveau);
• Kennis van Microsoft Office en/ of CRM pakketten;
• Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
• Accurate en flexibele instelling;
• Commerciële en proactieve instelling
• Snelheid van begrip.


MIJN BRIEF:

Beste heer x,

Ik heb gelezen dat u op zoek bent naar een sales assistent binnendienst. Omdat het geschetste functieprofiel goed aansluit bij mijn kennis, vaardigheden en interesses denk ik een geschikte kandidaat te zijn voor deze vacature en wil ik middels deze brief graag solliciteren.

Sinds maart 2000 ben ik werkzaam als medewerkster indoor sales bij xxxx te xxxx. De veelzijdigheid van mijn huidige functie is de reden dat ik dit werk al bijna 10 jaar met erg veel plezier doe, echter met de steeds drukkere ochtend/avondspits begint het reizen me tegen te staan. Omdat uw geplaatste vacature perfect aansluit op mijn huidige functie kan ik dan ook zeggen dat ik hier met erg veel enthousiasme op reageer. De naam medewerker indoor sales is weliswaar anders, maar inhoudelijk betreft het vrijwel dezelfde werkzaamheden als die van een sales assistent binnendienst, te weten alle werkzaamheden die voortvloeien uit orders.

Mijn persoonlijkheid laat zich omschrijven als zelfstandig, assertief, verantwoordelijk, betrokken en leergierig. Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben goed in staat om zowel in teamverband als zelfstandig te werken. Ik ben gewend onder stress te presteren en ben tevens klantgericht ingesteld.

Tenslotte heb ik ruime ervaring in computergebruik en kan ik snel mijn weg vinden in voor mij onbekende systemen.
Indien u ook van mening bent dat mijn kwaliteiten een meerwaarde voor uw bedrijf kunnen betekenen, dan zou ik graag uitgenodigd willen worden voor een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 juli 2009, 12:34
jick jick is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 juli 2009
Berichten: 4
jick is on a distinguished road
Standaard Re: Graag kritiek sollicitatiebrief sales assistent binnendienst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mama Bekijk bericht
. Ik ben gewend onder stress te presteren,
Stress zou ik vervangen door (grote) (tijds)druk, een beetje afhankelijk van welk soort stress je bedoelt.. Stress betekent namelijk dat je normale (werk)patroon verstoord is en onder stress presteer iedereen dus altijd minder!!!

Ik zou er nog even naar kijken en wellicht veranderen

Groeten, Rick
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 juli 2009, 15:57
Karin Mommers Karin Mommers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 3
Karin Mommers is on a distinguished road
Standaard Re: Graag kritiek sollicitatiebrief sales assistent binnendienst

Hoi 'mama', ik geef je graag feedback over de brief. Ik hoop dat je er iets mee kan, een mening over een brief is altijd subjectief, dus zie het als tips en doe er mee, wat je zelf wil!


Beste heer x, kies de aanhef op basis van de stijl van het bedrijf, bijvoorbeeld beste meneer Jansen of Beste Piet Jansen of geachte heer Jansen

Ik heb gelezen (waar heb je dat gelezen?)dat u op zoek bent naar een sales assistent binnendienst. Omdat het geschetste functieprofiel goed aansluit (Dat bepalen zij! Probeer iets persoonlijks zoals: Omdat het door u geschetste functie dicht bij mijn ideale baan komt, wil ik graag solliciteren... of Ik werd meteen aangetrokken door uw functieomschrijving, omdat... bij mijn kennis, vaardigheden en interesses denk ik een geschikte kandidaat te zijn voor deze vacature en wil ik middels deze brief graag solliciteren.

Sinds maart 2000 ben ik werkzaam als medewerkster indoor sales bij xxxx te xxxx. De veelzijdigheid van mijn huidige functie is de reden dat ik dit werk al bijna 10 jaar met erg veel plezier doe, echter met de steeds drukkere ochtend/avondspits begint het reizen me tegen te staan. Omdat uw geplaatste vacature perfect aansluit op mijn huidige functie kan ik dan ook zeggen dat ik hier met erg veel enthousiasme op reageer. De naam medewerker indoor sales is weliswaar anders, maar inhoudelijk betreft het vrijwel dezelfde werkzaamheden als die van een sales assistent binnendienst, te weten alle werkzaamheden die voortvloeien uit orders. Hieruit proef ik; eigenlijk is alles hetzelfde behalve de reisafstand, terwijl een werkgever graag leest hoe uniek zijn of haar orgnaisatie is, dus ik zou op zoek gaan naar onderscheidende factoren van de betreffende organisatie en daar jouw motivatie in verduidelijken

Mijn persoonlijkheid laat zich omschrijven als zelfstandig, assertief, verantwoordelijk, betrokken en leergierig. Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben goed in staat om zowel in teamverband als zelfstandig te werken. Ik ben gewend onder stress te presteren en ben tevens klantgericht ingesteld.

Tenslotte heb ik ruime ervaring in computergebruik en kan ik snel mijn weg vinden in voor mij onbekende systemen.
Indien u ook van mening bent dat mijn kwaliteiten een meerwaarde voor uw bedrijf kunnen betekenen, dan zou ik graag uitgenodigd willen worden voor een persoonlijk gesprek. Mag best wat assertiever, bijv. ik ben van mening dat ik een meerwaarde voor uw bedrijf kan zijn en ik licht die mening graag toe in een persoonlijk gesprek

Met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 juli 2009, 23:12
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard Re: Graag kritiek sollicitatiebrief sales assistent binnendienst

Hoi mama,

Ik sluit me grotendeels aan bij Karin. Ik wil nog enkele toevoegingen maken.

Verander de tweede alinea helemaal: Maak hierin duidelijk waarom je voor hun wilt werken. Wat je bij hun aanspreekt. Maak daarbij nooit negatieve keuze als bijvoorbeeld: De reisafstand staat mij tegen.


De volgende regel kan betweterig overkomen bij een werkgever:

De naam medewerker indoor sales is weliswaar anders, maar inhoudelijk betreft het vrijwel dezelfde werkzaamheden als die van een sales assistent binnendienst, te weten alle werkzaamheden die voortvloeien uit orders.

Dit moet je niet voor hun gaan bepalen in de brief.

Veel succes.
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief account manager, sales binnendienst rayadam Sollicitatiebrief en cv 2 11 mei 2009 21:46
Sollicitatiebrief assistent projectmanager, heel graag feedback Jaapie Sollicitatiebrief en cv 1 13 februari 2009 21:21
Sollicitatiebrief assistent inkoop, graag feedback Abigail_Virginia Sollicitatiebrief en cv 2 14 december 2008 13:17
graag feedback en suggesties op sollicitatiebrief banqueting sales manager Rita1980 Sollicitatiebrief en cv 2 29 november 2007 22:34
Sollicitatiebrief sales trainee, graag beoordeling! peterstarter Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2006 14:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon