Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 6 juni 2010, 21:07
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Re: Ben je gelukkig in jouw werk?

Als je lekker verdiend kan het wel goed zijn om daar geen zorgen over te hebben.

Als ik genoeg kon verdienen met vakken vullen en er niemand op mij neer zou kijken omdat ik dit werk doe zou ik er beter mee kunnen leven ook al is het elke dag hetzelfde saaie werk.

Iedereen met een saaie baan kan ik wel aanraden om iets leuks te doen buiten het werk om. Zoek een vaste activiteit op die je leuk vind. Zo ontmoet je ook mensen op een andere manier, mischien leer je nog iets leuks en hou je er nieuwe vrienden aan over.

Zelf ben ik gaan stijldansen nadat ik klaar was met school, toch de geest een beetje scherp houden en ook al is het niet echt een nuttige vaardigheid, het is altijd stof voor gesprek. Blijkbaar willen de meeste mensen ergens wel stijldansen, maar de meesten durven niet en komen aan met het excuus geen tijd te hebben.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 8 juni 2010, 09:41
MentalCoachAmsterdam MentalCoachAmsterdam is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 april 2010
Berichten: 18
MentalCoachAmsterdam is on a distinguished road
Standaard Re: Ben je gelukkig in jouw werk?

Voor iedereen die gereageerd heeft, bedankt! Ik merk dat er veel ontevredenheid is bij jullie over werk. Je kunt zeggen: 60% van de Nederlanders is ontevreden over zijn werk, dus het is niet zo erg dat ik dat ook ben. Je kunt ook zeggen: er zijn mensen die plezier hebben in hun werk, ze voelen zich op hun plek en ze krijgen de mogelijkheid zich verder te ontwikkelen op het vlak dat hen interesseert. Als zij dat kunnen, waarom kun jij dat niet? Het voorbeeld van Willem hierboven, die meer bezig is met hoe hij de mensen helpt dan met verkopen of de snelheid waarmee hij de vakken vult. Zou hij niet veel gelukkiger zijn in een baan waarin hij bezig is om service te verlenen aan mensen, mensen te helpen? Ipv een baan waarin zijn voornaamste taak niet het helpen van mensen is maar vakken vullen?
Het idee dat werk niet leuk hoeft te zijn is niet meer dan dat, een idee. Geloof je in dat idee (dit idee is een zeer ouderwetse overtuiging die zeer hardnekkig is bij veel mensen), dan ga je onverstoorbaar verder in een baan die je niet leuk vindt, maar dan moet je ook niet zeuren.
En dan Claudia, je bent nog geen 10 jaar op de arbeidsmarkt, geboren in 1980? Dus 30 jaar oud en je hebt nog meer dan 35 jaar werkend leven te gaan. Je zegt dat er geen weg terug is... Waarom geloof je dat? Ik was 40 toen ik van carrière veranderde. Ik was prof drummer en ik wilde coach worden. Om mijn opleiding te kunnen doen heb ik een tijd als huisschilder gewerkt. Waar een wil is is een weg. De vraag die interessanter is is: Waarom geloof jij dat je genoegen moet nemen met een keuze die je gemaakt hebt en die nu niet de goede blijkt te zijn? Je hebt nog meer dan 35 jaar te gaan in je werkende leven, wil je die op kantoor doorbrengen? Of durf je het risico te nemen om eens te kijken wat je echt wilt? Worst case scenario is dat je gaat onderzoeken, het niet vindt en uiteindelijk de baan blijft doen die je nu toch al doet. Wat heb je dan verloren? Niets! Wat heb je te winnen met een onderzoek? Alles! Plezier in je werk!

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, of dat het iedereen die dit leest in ieder geval aan het denken zet.

Groet,

Baukje Westerlaken
__________________
Ik ben Baukje Westerlaken, mijn passie is om mensen te helpen hun doelen te bereiken. Mijn eerste vraag is: WAT WIL JIJ IN JE CARRIÈRE (of je leven) BEREIKEN?
Kom je er alleen niet uit? Dan kun je de hulp van een mental coach inroepen.
www. mental-coach-amsterdam.nu
Met citaat reageren
  #13  
Oud 8 juni 2010, 20:09
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Re: Ben je gelukkig in jouw werk?

Op zich is mijn probleem niet in mijn snelheid, ik neem inderdaad wat meer tijd voor klanten dan mijn collega's en chef en kan over het algemeen wat beter met ze omgaan alsmede door mijn opleiding tot eerste verkoper en verschillende stages in winkels.

Het probleem is dat er van mij veel meer verwacht wordt dan van de andere vakkenvullers. Er wordt verwacht dat er 50 colli per uur wordt gevuld, dat komt neer op een container met vracht per uur.
Maandag vond mijn chef dat ik te langzaam werkte, de vracht was laat en ik had in drie uur tijd drie en halve container gevuld. Het lukt mij inderdaad wel eens om meer te vullen, maar ik zit ook niet elke dag vol energie.

Zelf vind ik dat alles wat ik meer doe dan de gemiddelde vakkenvuller als extra gezien moet worden, ik doe echt mijn best voor die winkel want ik vind dat ook al is het maar een baan als vakkenvuller, hoe ik mijn werk daar doe is een referentie voor werk in de toekomst.

Maar wat ik ook doe, het lijkt gewoon nooit goed genoeg te zijn. Er wordt altijd meer verwacht en ze grijpen elk excuus aan om te klagen. De bedrijfsleider is nog altijd wel erg tevreden over mij dus ik denk dat ik eens met hem een praatje ga maken hierover.

Sorry voor al mijn gezeur, maar ik moet het gewoon even kwijt.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 8 juni 2010, 20:11
putdus putdus is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 december 2009
Berichten: 33
putdus is on a distinguished road
Standaard Re: Ben je gelukkig in jouw werk?

Komt omdat er voor jou 13 in een dozijn zijn die dit werk kunnen doen. Weet niet hoe oud je bent maar doe in ieder geval iets anders dan vakkenvullen.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 8 juni 2010, 20:25
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Re: Ben je gelukkig in jouw werk?

Vakkenvuller is inderdaad geen uitdagende baan, maar zoals met elke functie kan het goed of slecht uitgevoerd worden. De meeste vakkenvullers kletsen veel onderling, klagen constant over hoe lang de werkdag nog duurt, vullen slecht op datum en denken niet mee met de baas.

Ik ben 25 en kan met zekerheid zeggen dat ik de beste vakkenvuller ben die ze in dienst hebben.

Ik werk daar nu negen jaar, ik weet alles te vinden, het gebeurt zeer zelden dat ik iets niet vind, meestal is het dan nieuw, verplaatst of uit de handel.

Zelden vraag ik wat ik moet doen, ik weet dat al, als ik het vraag is het meer om te kijken waar de voorkeur van de leidingevende ligt. Al zou er een hele dag geen vracht binnen komen zou ik nog nuttig werk kunnen verrichten door karton op te ruimen, restanten na te kijken, datums te controleren, etc. Ik weet welke producten het meest waarschijnlijk over de datum kunnen zijn.

Verder maak ik ook gewoon af waar ik mee bezig ben om 6 uur terwijl vrijwel de hele vulploeg om 5 voor 6 hun jas al aan gaan trekken, en het laatste half uur vrijwel niets meer doen.

Ik vul alles ook goed op datum en in een goed tempo, ik ben beleefd tegen de klanten en geef ze de hulp die ze nodig hebben, ik denk mee over hoe we de winkel kunnen verbeteren en maak soms kleine wijzigingen in de schap indeling om de omzet te verbeteren. En ik kijk zelden producten die over de datum zijn over het hoofd wanneer ik hier op controleer, als resultaat laten ze dit door niemand anders dan mij doen tenzij het niet anders kan.

Natuurlijk valt iedereen te vervangen, maar de een moeilijker dan de ander.

Feit blijft inderdaad wel dat ik ander werk nodig heb, werk waar ik wel gewaardeerd wordt.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 14 juni 2010, 13:57
claudia1980 claudia1980 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2008
Berichten: 55
claudia1980 is on a distinguished road
Standaard Re: Ben je gelukkig in jouw werk?

@Willem

Eigenlijk klink je helemaal niet alsof je het werk zo vreselijk vind? Is het echt het werk dat je tegen staat, of is het de omgeving en het tekort aan waardering? Want wellicht zou je je al beter voelen als je bij wijze van spreken eerst eens bij een andere werkgever de vakken gaat vullen, iemand die je kwaliteiten waardeert, zodat je daarnaast op je gemak tijd kan vrij maken om een cursus te doen of ergens een stage te gaan lopen?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 14 juni 2010, 23:13
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Re: Ben je gelukkig in jouw werk?

Het werk is niet leuk, maar ik doe er wel mijn best op, en als je je werk goed doet is er niets mis mee met daar een beetje trots op te zijn.

Het belangrijkste is dat het niet genoeg verdien, en het irriteert mij ook wel dat veel ex klasgenoten en anderen op mij neerkijken omdat ik vakkenvul. Het is gewoon belachelijk hoe erg sommige mensen iemand beoordelen op hun baan.

Alsof een functie iets zegt over iemand's intelligentie.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 15 juni 2010, 09:07
MentalCoachAmsterdam MentalCoachAmsterdam is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 april 2010
Berichten: 18
MentalCoachAmsterdam is on a distinguished road
Standaard Re: Ben je gelukkig in jouw werk?

Willem,

Je kunt er hier lang of kort over doorgaan, maar je zegt je werk niet leuk te vinden, het verdient niet genoeg en je krijgt niet genoeg waardering. Wat is de reden dat je niet iets anders zoekt?

Baukje
__________________
Ik ben Baukje Westerlaken, mijn passie is om mensen te helpen hun doelen te bereiken. Mijn eerste vraag is: WAT WIL JIJ IN JE CARRIÈRE (of je leven) BEREIKEN?
Kom je er alleen niet uit? Dan kun je de hulp van een mental coach inroepen.
www. mental-coach-amsterdam.nu
Met citaat reageren
  #19  
Oud 15 juni 2010, 21:16
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Re: Ben je gelukkig in jouw werk?

Ik zoek iets anders, ik heb er alleen geen succes mee.

Momenteel lijkt er weinig beschikbaar te zijn met de crisis, en ik heb ook niet een specifieke functie in gedachten. Iets op kantoor lijkt het beste te zijn aangezien dat vaste tijden heeft en doorgroeimogelijkheden, de vacatures hiervoor zijn alleen niet erg duidelijk voor iemand die niet op kantoor heeft gewerkt. Ik kan gewoon absoluut geen inschatting maken of ik wel of niet geschikt ben voor deze vacatures.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 15 juni 2010, 23:29
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Ben je gelukkig in jouw werk?

Voor werken op kantoor moet je:
- met computers om kunnen gaan en Excel en Word beheersen;
- goed kunnen typen;
- stil kunnen zitten;
- opdrachten willen aannemen;
- snel kunnen werken;
- eventueel ook telefoontjes beantwoorden en/of zelf bellen;
- om kunnen gaan met werkdruk;
- samen kunnen werken met collega's.

Wat voor ervaring heb je met de computer en waarom lijkt het je leuk om op kantoor te zitten? Zijn het alleen de werktijden of zijn er nog meer dingen die je aanspreken? En waar wil je naartoe groeien?

Ik wil je niet demotiveren, maar wel bewust maken. Via een thuisstudie (zelf de boeken bestuderen en veel oefenen) kun je leren om met Word en Excel om te gaan, maar misschien heb je daar al ervaring mee.

Als je onderstaande opdracht maakt, wat zijn dan je antwoorden? Ik ben benieuwd.

http://vaardigheidstrainingen.wordpr...e-ideale-baan/
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
gelukkig, passie, werk

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waarom ben je tevreden met je werk? Jerry22 Alle andere carrièreonderwerpen 2 28 mei 2013 20:31
Ben reuze ongelukkig op mijn werk Jufnaatje Loopbaanvragen 14 18 november 2009 12:47
Tips om jouw (arbeids-)verleden goed in kaart te brengen. wieteke Loopbaantrainingen en -workshops 0 5 februari 2009 20:05
Wat maak jouw werk leuk? Primago advies Alle andere carrièreonderwerpen 3 3 september 2008 23:52
Heel erg ongelukkig op mijn werk... Wensie Loopbaanvragen 14 26 augustus 2008 11:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon