Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 augustus 2008, 18:12
okay okay is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2008
Berichten: 7
okay is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief sociotherapeut, graag commentaar

Referentienummer: 2008. 039

Geachte mevrouw xxxx,

“Kom jij ons team versteken”, Sociotherapeut. Dit las ik op de site van het Curium. En dit was nu precies het antwoord op het versterken van mijn wens om dát te doen wat ik leuk vind. Sterk in je schoenen staan, maar wel bezig zijn met het versterken van persoonlijkheden, die niet in staat zijn aan de sociale eisen van onze maatschappij te voldoen. Met mijn persoonlijkheid en levenservaring hoor ik op die plek te werken. Graag solliciteer ik daarom naar de functie van Sociotherapeut voor Unit G voor onbepaalde tijd. In de twaalf jaar dat ik bezig was met organiseren en uitvoeren van extra zorg aan kinderen die, om welke reden dan ook, niet meekonden doen aan het gewone onderwijsprogramma, heb ik vaak te maken gehad met kinderen met ernstige gedragsproblemen. In samenhang met buitenschoolse instanties, zoals Jeugdzorg en het Curium, zocht ik naar een betere plek voor hen. Vanwege wachtlijsten moesten die kinderen soms bij ons op school blijven. Als casemanager van deze kinderen heb ik gewerkt met o.a. beloningsystemen, stopmethode, het sociale competentie model en met het tweekolommen gesprek. Ook heb ik ervaring met kort- en langlopende handelingsplannen schrijven, evalueren en coachen van de leerkrachten op het gebruik van de handelingsplannen. Mijn wens om directer betrokken te zijn bij de begeleiding van kinderen met ernstige gedragsstoornissen kan vervuld worden door te werken als Sociotherapeut. Omdat je dan met kinderen werkt vanuit een woonsituatie. Verder lijkt het mij leuk om verschillende werktijden te hebben. Ik ben empathisch en enthousiast, heb doorzettingsvermogen en bezit de vaardigheid om goed met onverwachte en stressvolle situaties om te gaan. In mijn werkverleden heb ik geleerd om in teamverband te werken en mijn werkzaamheden zelfstandig in te delen. Ik heb grote interesse in de psyche van de mens en kan goed interveniëren waar dat moet. Met deze kwaliteiten denk ik geschikt te zijn voor de functie van Sociotherapeut. Ik hoop dat ik via deze brief een duidelijk beeld geschetst heb van wie ik ben en in het bijzonder mijn enthousiasme voor de functie van Sociotherapeut duidelijk onderstreept heb. Graag licht ik deze sollicitatiebrief en mijn Curriculum Vitae in een persoonlijk gesprek toe.

Met vriendelijke groet,
xxxx

Laatst gewijzigd door okay; 13 augustus 2008 om 18:13 Reden: betre beeld van de oorspronkelijke brief
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 augustus 2008, 20:28
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: sollicitatiebrief, graag commentaar

1: Door middel van paragrafen de tekst beter indelen.
2: Niet met geacht beginnen en dan met vriendelijke groet afsluiten omdat dit inconsequent is.
3: Er is geen referentie naar je CV. Er is geen referentie naar je opleiding.
4: Je mixt waarom je geschikt bent met waarom je de functie wilt vervullen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 augustus 2008, 11:26
okay okay is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2008
Berichten: 7
okay is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief, graag commentaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
1: Door middel van paragrafen de tekst beter indelen.
2: Niet met geacht beginnen en dan met vriendelijke groet afsluiten omdat dit inconsequent is.
3: Er is geen referentie naar je CV. Er is geen referentie naar je opleiding.
4: Je mixt waarom je geschikt bent met waarom je de functie wilt vervullen.
Dank je, Quote, voor je reactie. De echte brief is wel ingedeeld in paragafen. De andere 3 punten zijn voor mij goede tips.

groeten, Okay
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief stageplek P&O: 'Graag commentaar' ipwzyd Sollicitatiebrief en cv 9 18 april 2008 22:38
Sollicitatiebrief. Voor morgen graag commentaar etc. Girl85 Sollicitatiebrief en cv 4 7 april 2008 23:00
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
sollicitatiebrief medewerker klantenservice, graag commentaar Anita_01 Sollicitatiebrief en cv 2 2 mei 2007 22:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon