Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 september 2008, 15:43
Harrie21 Harrie21 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 september 2008
Berichten: 1
Harrie21 is on a distinguished road
Standaard Graag reactie open sollicitatie sponsorafdeling

Geachte heer ...,


Sponsoring herbergt een ongekend potentieel voor de betrokken partijen, mits het op een juiste manier wordt toegepast. Mijn naam is Harrie21 en ik een ambitieuze starter met een passie voor sponsoring. Ik schrijf u deze brief, omdat het mijn ambitie is om Bedrijf X verder te helpen het maximale uit hun sponsoring te halen. Ik hoop deze ambitie met uw hulp te kunnen realiseren.

Mijn voorliefde voor sponsoring is ontstaan tijdens mijn opleiding Bedrijfskunde richting Marketing Management, omdat het mijn twee passies, marketing en sport, combineert. Tijdens mijn afstuderen heb ik mij verder verdiept in de theorie en de praktijk van sponsoring. Zo heb ik in mijn jaar bij bedrijf Y (een sponsoradviesbureau) bij diverse grote Nederlandse sponsors in de keuken gekeken. Hier ben ik betrokken geweest bij brainstormsessies, planningsprocessen en de uitvoering van verschillende sponsorconcepten. Deze ervaring heeft in combinatie met een literatuurstudie en mijn onderzoek onder de 180 grootste sponsors van Nederland (naar het effect van interne betrokkenheid op het succes van een sponsorproject) als basis gediend voor een eigen visie op sponsoring.

Het succes van een sponsorproject is afhankelijk van de manier waarop er met de initiatie, activatie en evaluatie wordt omgegaan. Sponsoring is een platform dat andere marketinginstrumenten de mogelijkheid biedt om efficiënter (en dus succesvoller) te functioneren. De sponsor investeert een bedrag, in geld of in diensten, in ruil voor het recht om zich te associëren met de gesponsorde partij. Om hier het maximale uit te halen dient de sponsor echter wel het commerciële potentieel, dat de gesponsorde partij biedt, te exploiteren. Dit exploiteren van het commerciële potentieel door gebruik te maken van andere marketinginstrumenten (ook wel activeren genoemd) gebeurt in mijn ogen nog te weinig binnen de Nederlandse sponsorwereld. Ik zie het als een persoonlijk doel om hier verandering in te brengen.

Ik beschouw mezelf als een integer persoon met een gezonde dosis ambitie, die in combinatie met mijn drive om mezelf verder te ontwikkelen, maakt dat ik gebrand ben om het maximale uit mijn mogelijkheden te halen. Ik ben een ondernemend type en beschik over een doe mentaliteit. Mijn afstudeerplaats bij Bedrijf Y heb ik bijvoorbeeld te danken aan een open sollicitatie naar aanleiding van een interview met één van de partners in het Tijdschrift voor Marketing. Daarnaast ben ik innovatief, in de zin dat ik altijd op zoek ben naar andere, originele manieren om mijn doel te bereiken. Ik werk graag samen met andere mensen in een team, maar ik kan ook zelfstandig opereren als een situatie daarom vraagt. Ik geloof dat beslissingen zoveel mogelijk gebaseerd moeten worden op feiten en analyses, maar dat in bepaalde situaties, waarin snelheid vereist wordt, er een beslissing genomen zal moeten worden op basis van de op dat moment beschikbare informatie.

Bedrijf X behoort tot de grootste sponsors van Nederland en beschikt over meerdere aansprekende sponsor-projecten waar ik graag aan bij wil dragen. Met deze brief en mijn CV heb ik geprobeerd om een duidelijk beeld te schetsen van wie ik ben en waarom ik geďnteresseerd ben in een functie binnen uw organisatie. Ik begrijp dat ik naar een functie solliciteer die momenteel niet open staat. Toch hoop ik dat ik hiermee uw interesse geprikkeld heb en daarmee de kans verdiend om deze open sollicitatie in een gesprek toe te lichten. Ik zie uw reactie dan ook met vertrouwen tegemoet.


Met vriendelijke groet,

Harrie21

--------------------------------------------------------------------------

Graag zou ik jullie mening horen over bovenstaande brief. Ik denk zelf dat ik te weinig zeg waarom ik specifiek bij dat bedrijf wil werken, maar het gaat mij ook meer om de sponsoring dan een specifiek bedrijf.

Daarnaast zit ik met het volgende. Ik wil deze brief eigenlijk versturen naar de sponsormanagers van de organisaties in kwestie. Ik heb hiervan de emailadressen en wil hem daarnaast ook per post versturen. Het punt is dat ik dan de HR-afdeling oversla. Mijn vraag is nu of dit verstandig is? Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Ik ben in ieder geval benieuwd naar jullie reacties!

Alvast bedankt, Harald.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Architectenbureau - Graag reactie mississippisteamer Sollicitatiebrief en cv 1 6 augustus 2008 12:40
sollicitatie naar functie onderwijsassistent speciaal onderwijs graag reactie ann80 Sollicitatiebrief en cv 0 7 mei 2008 17:44
Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag Devore Sollicitatiebrief en cv 3 23 september 2007 18:58
Open sollicitatie. Graag reactie svp Brigitte70 Sollicitatiebrief en cv 2 24 juni 2006 10:33
Open sollicitatiebrief graag reactie thielv Sollicitatiebrief en cv 4 4 mei 2006 23:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon