Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 mei 2011, 15:52
Janena Janena is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2010
Berichten: 19
Janena is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie (administratief)

Naam bedrijf
t.a.v. de afdeling personeelszaken


Betreft: open sollicitatie


Geachte heer/mevrouw,

Middels deze open sollicitatie wil ik mijn interesse tonen in ***. Deze interesse is gewekt door mijn fascinatie voor astronomie en technologie.
Al op jonge leeftijd was ik dol op alles wat met het heelal te maken had, de boeken over het heelal, de planeten en de sterren waren niet aan te slepen.

In 1997 heb ik mijn MEAO-BA diploma gehaald, in de jaren daarna ben ik werkzaam geweest in verschillende administratieve *en licht secretariele functies.
Daardoor ben ik zeer ervaren in het invoeren van diverse gegevens en het bijhouden van dossiers en bestanden.
Ik ben een nauwkeurige, creatieve, leergierige en breed inzetbare medewerker die georganiseerd en samenwerkingsgericht te werk gaat.

Graag werk ik in een motiverende werkomgeving waarin er mogelijkheden zijn om mezelf te ontplooien, Een goede, flexibele omgang met collega's is voor mij hierbij van groot belang. Een baan bij uw bedrijf lijkt mij een nieuwe uitdaging is die ik vol enthousiasme en
vertrouwen zal aangaan.

Het lijkt me geweldig om deel uit te maken van uw instelling omdat ik heel graag mee wil werken aan de verdere ontwikkeling en groei van ***.

Ik hoor graag of wij op dit moment wat voor elkaar kunnen betekenen.

Hoogachtend,


Pietje Puk


Bijlagen: Curriculum vitae
Pasfoto

_______

Ik ben er nog niet erg tevreden over.
Ik vraag me af of ik de juiste toon aansla. De brief loopt naar mijn idee nog niet zo lekker.
Op en aanmerkingen zijn van harte welkom!

Ik solliciteer dus naar een administratieve functie bij een bedrijf wat zich richt op radio astronomie.

Ik ben beschikbaar voor 24 uur (dit staat in mijn cv), dit hoeft in de brief niet nog een keer vermeld te worden toch?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 mei 2011, 22:33
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Lees onderstaande eens door en dan met name punt 2:

http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 mei 2011, 22:39
Janena Janena is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2010
Berichten: 19
Janena is on a distinguished road
Standaard

Sorry, heb dit stukje gemist.

Ben geen ster in het geven van tips omdat ik zelf geen geweldige brievenschrijver ben maar ik zal eens kijken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 mei 2011, 23:19
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janena Bekijk bericht
Naam bedrijf
t.a.v. de afdeling personeelszaken


Betreft: open sollicitatie


Geachte heer/mevrouw,

Middels deze open sollicitatie wil ik mijn interesse tonen in ***. Deze interesse is gewekt door mijn fascinatie voor astronomie en technologie.
Al op jonge leeftijd was ik dol op alles wat met het heelal te maken had, spatie verwijderd de boeken over het heelal, de planeten en de sterren waren niet aan te slepen.

In 1997 heb ik mijn MEAO-BA diploma gehaald, in de jaren daarna ben ik werkzaam geweest in verschillende administratieve en licht secretariële functies Wat moet ik me daarbij voorstellen?.
Daardoor ben ik zeer ervaren in het invoeren van diverse gegevens en het bijhouden van dossiers en bestanden. Je hebt vast wel meer gedaan in de administratieve functies?
Ik ben een nauwkeurige, creatieve, leergierige en breed inzetbare medewerker die georganiseerd en samenwerkingsgericht = geen goed woord, je kunt het ook benoemen dat je goed kunt samenwerken te werk gaat. Waar blijkt dat uit dat jij deze competenties/ eigenschappen hebt? Het zijn ook wel veel die je noemt in de brief

Graag werk ik in een motiverende werkomgeving waarin er mogelijkheden zijn om mezelf te ontplooien, = een punt i.p.v komma Een goede, flexibele omgang met collega's is voor mij hierbij van groot belang Waarom?. Een baan bij uw bedrijf lijkt mij een nieuwe uitdaging is = verwijderen die ik vol enthousiasme en
vertrouwen zal aangaan. Ken je het bedrijf, je hebt nogal wat eisen? Is het wel een motiverend bedrijf? Flexibele omgang met collega's, wat stel je je daarbij voor? Zijn er ontplooiingskansen? Je benoemt hier wat JIJ wilt, maar niet wat ZIJ aan jou zouden hebben

Het lijkt me geweldig om deel uit te maken van uw instelling omdat ik heel graag mee wil werken aan de verdere ontwikkeling en groei van ***.

Ik hoor graag of wij op dit moment wat voor elkaar kunnen betekenen. Vind ik geen passende afsluiting

Hoogachtend,


Pietje Puk


Bijlagen: Curriculum vitae
Pasfoto

_______

Ik ben er nog niet erg tevreden over.
Ik vraag me af of ik de juiste toon aansla. De brief loopt naar mijn idee nog niet zo lekker.
Op en aanmerkingen zijn van harte welkom!

Ik solliciteer dus naar een administratieve functie bij een bedrijf wat zich richt op radio astronomie.

Ik ben beschikbaar voor 24 uur (dit staat in mijn cv), dit hoeft in de brief niet nog een keer vermeld te worden toch? Zou ik vermelden in je brief en niet in je c.v.
Zoals je kunt zien, heb ik veel aangehaald, ik hoop dat je er wat aan hebt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 mei 2011, 15:33
Janena Janena is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2010
Berichten: 19
Janena is on a distinguished road
Standaard

Hier heb ik zeker wat aan.

Ben het e.e.a. aan het veranderen. Ik zal later vanmiddag laten zien wat het tot dusver is geworden.

Via een ander vast forum waar ik kom sprak ik iemand wiens man bij dit bedrijf werkt, zij gaf aan dat een goede beheersing van het engels erg belangrijk is dus dat ga ik ook nog even vermelden (ik heb ervaring op een exportafdeling dus mijn engels is prima).

Verder wil ik er iets in kwijt over hun werkveld (radio astronomie), ik zoek wel even wat op waar ze mee bezig zijn wat mij in het bijzonder aanspreekt.
Dat ik door gebrek aan wetenschappelijk inzicht nooit wat gedaan heb met deze interesse (behalve Nat. geo en discovery kijken) en dat mijn eigen talenten meer liggen op financieel-administratief en rekengebied en dat ik mijn talent daarin graag wil gebruiken voor hun bedrijf.
Nou ja, zoiets dus maar dan gegoten in een paar mooie zinnen .
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 mei 2011, 12:38
Janena Janena is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2010
Berichten: 19
Janena is on a distinguished road
Standaard

Zo, de uiteindelijke brief is de deur uit...dit is hem geworden:

BEDRIJF
t.a.v. de afdeling personeelszaken
Betreft: Open sollicitatie
Bijlage: Curriculum Vitae


Woonplaats, 19 mei 2011


Geachte heer/mevrouw,

Middels deze open sollicitatie wil ik mijn interesse tonen in BEDRIJF. Deze interesse is
gewekt door mijn fascinatie voor astronomie en technologie.
Al op jonge leeftijd was ik dol op alles wat met het heelal te maken had, de boeken over
het heelal, de planeten en de sterren waren niet aan te slepen. Hierdoor volg ik nieuws op het gebied van radio astronomie met veel interesse.

Omdat een carriere als sterrenkundige of wetenschapper niet voor mij is weggelegd ben ik mij gaan richten op een administratieve studie, talent op organisatorisch en administratief gebied is bij mij namelijk wel aanwezig. Dit talent wil ik graag gebruiken bij BEDRIJF in een passende functie. Ik zou graag deel uit willen maken van uw instelling zodat ik mee kan werken aan de verdere groei en ontwikkeling van BEDRIJF.

Na het behalen van mijn MEAO-BA diploma ben ik werkzaam geweest als financieel
administratief medewerker, inkoopassistente en medewerker verkoop binnendienst op een exportafdeling. Hierdoor ben ik zeer ervaren in het invoeren van diverse gegevens, het bijhouden van bestanden en het uitzoeken en oplossen van boekhoudkundige problemen. Ook ben ik ervaren in het voeren van (internationale) telefoongesprekken, het plaatsen van bestellingen, het uittypen van correspondentie, het beantwoorden van mail en het verwerken van post. Ik ben een nauwkeurige, creatieve en sociale medewerker die georganiseerd te werk gaat. Ik werk graag in een motiverende werkomgeving, een goede omgang met collega's is voor mij van groot belang.

Ik hoor graag van u of wij op dit moment of in de nabije toekomst wat voor elkaar kunnen betekenen, in dat geval zou ik mijn sollicitatie graag mondeling willen toelichten.

Hoogachtend,


Naam
Adres
Postcode en woonplaats
Telefoonnummer

Verder nog een hele hoop info in mijn cv vermeld natuurlijk (hoeveel uren ik beschikbaar ben, etc).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
administratief medewerker, open sollicitatie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie administratief Marcha Sollicitatiebrief en cv 2 23 maart 2010 23:58
Open sollicitatie administratief medewerkster Grietje Sollicitatiebrief en cv 4 22 januari 2010 22:39
Open sollicitatie administratief medewerker & cv pcjvanhemert Sollicitatiebrief en cv 5 19 oktober 2009 17:00
Open sollicitatie administratief medewerkster nika Sollicitatiebrief en cv 1 20 januari 2007 01:30
Open sollicitatie administratief medewerkster nika Sollicitatiebrief en cv 1 15 januari 2007 22:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon