Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 mei 2011, 23:42
paylasamam85 paylasamam85 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 mei 2011
Berichten: 1
paylasamam85 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief HBO Pedagoog in het onderwijs, graag feedback

Esra Duman
Belgiestraat 81
1363 BL Almere,

HVA Amsterdam
Wenckebachweg 144-146
1321 RA Amsterdam,

Betreft: sollicitatie naar HBO Pedagoog in het onderwijs

Almere, 27 mei 2011


geachte heer/mevrouw,

Met belangstelling heb ik uw advertentie gelezen waarin u zoekt naar "hbo- pedagogen in opleiding". Mijn belangstelling gaat uit naar uw vacature in de afdeling onderwijs. Na voltooiing van de opleiding "Onderwijsassistente niveau 4 "ben ik vorig jaar september begonnen met de opleiding Pedagogiek aan de H.V.A van Amsterdam, vanwaar mijn
voorkeur uitgaat naar de vacature in het onderwijs.

In het curriculum van het eerste jaar pedagogiek wordt veel tijd en aandacht besteed aan de vakken" ontwikkeling psychologie" en "communicatie met kinderen". Beide vakken geven inzicht in zowel de ontwikkeling van het kind als in het communiceren met kinderen.
Ik denk dat mijn opleiding mij in staat stelt om de voorkomende problemen analytisch en zorgvuldig te benaderen.

Ik wil graag iets over mijn persoonlijke eigenschappen schrijven waardoor ik denk geschikt te zijn voor deze functie. Met veel plezier ben ik opgegroeid in een heel groot gezin bestaande
uit vader, moeder en zeven dochters. Verantwoordelijkheid, flexibiliteit en samenwerking zijn voor mij, van kind af aan, een dagelijks gegeven.

Gedurende mijn anderhalf jaar ervaring als onderwijs-assistente op een basisschool in groep één en twee heb ik mijn spontaniteit en creativiteit goed kunnen toepassen en heb ik ondervonden dat ik goed met stress om kan gaan.
Ik beschik over goede contactuele eigenschappen, functioneer prima zelfstandig binnen in het team.

Bijgaand stuur ik u mijn C.V. alsmede een lijst met competenties, waarvan ik denk dat deze aantonen dat ik een geschikte kandidaat ben voor deze vacature. Graag overtuig ik u verder tijdens een persoonlijk gesprek.

Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.


Met vriendelijke groet,


Esra Duman.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 mei 2011, 00:54
MvBruchem MvBruchem is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 augustus 2010
Berichten: 2
MvBruchem is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paylasamam85 Bekijk bericht
Esra Duman
Belgiestraat 81
1363 BL Almere,

HVA Amsterdam
Wenckebachweg 144-146
1321 RA Amsterdam,

Betreft: sollicitatie naar HBO Pedagoog in het onderwijs

Almere, 27 mei 2011


geachte heer/mevrouw,

Met belangstelling heb ik uw advertentie gelezen waarin u zoekt naar "hbo- pedagogen in opleiding". Mijn belangstelling gaat uit naar uw vacature in de afdeling onderwijs het vakgebied onderwijs. Na voltooiing van de opleiding "Onderwijsassistente niveau 4 "ben ik (in september 2010) vorig jaar september begonnen met de opleiding Pedagogiek aan de H.V.A van Amsterdam, vanwaar mijn
voorkeur uitgaat naar de vacature in het onderwijs.
. Door mijn opleidingsachtergrond in het onderwijs gecombineerd met pedagogiek past de functie in mijn vakgebied en mijn interesses.

In het curriculum van het eerste jaar pedagogiek wordt veel tijd en aandacht besteed aan de vakken" ontwikkeling psychologie" en "communicatie met kinderen". Beide vakken geven inzicht in zowel de ontwikkeling van het kind als in het communiceren met kinderen.
Ik denk dat mijn opleiding mij in staat stelt (Deze opleiding stelt mij in staat om) de voorkomende problemen analytisch en zorgvuldig te benaderen.

Ik wil graag iets over mijn persoonlijke eigenschappen schrijven waardoor ik denk geschikt te zijn voor deze functie. Met veel plezier ben ik opgegroeid in een heel groot gezin bestaande
uit vader, moeder en zeven dochters. Verantwoordelijkheid, flexibiliteit en samenwerking zijn voor mij, van kind af aan, een dagelijks gegeven.

Gedurende mijn anderhalf jaar ervaring als onderwijs-assistente op een basisschool in groep één en twee heb ik mijn spontaniteit en creativiteit goed kunnen toepassen en heb ik ondervonden dat ik goed met stress om kan gaan.
Ik beschik over goede contactuele eigenschappen, functioneer prima zelfstandig binnen in het team.

Bijgaand stuur ik u mijn C.V. alsmede een lijst met competenties, waarvan ik denk dat deze aantonen dat ik een geschikte kandidaat ben voor deze vacature. Graag overtuig ik u verder tijdens een persoonlijk gesprek.

Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.


Met vriendelijke groet,


Esra Duman.
Hoi Esra,

*Waarom zoveel aanhalingstekenings? Deze alleen gebruiken als je iets citeert. (http://www.vanhattumtekst.nl/archief...ngstekens.html)

*Ik heb een aantal aanpassinen gemaakt (zie dik gedrukt)

Pas je brief aan en laat er uit spreken dat jij de juiste en goede kandidaat bent. Zeggen dat je DENKT dat je een goede kandidaat bent zal je niet verder helpen, jouw toekomstige werkgever zul je door middel van je brief en CV moeten overtuigen je uit te nodigen.

Veel succes nog.

Ps. Ik heb hem snel doorgenomen dus er zullen nog wel wat meer opmerkingen komen verwacht, wat alleen maar goed is om je brief nog beter te maken!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 mei 2011, 14:39
docent-biologie docent-biologie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2011
Berichten: 5
docent-biologie is on a distinguished road
Smile reactie sollicitatie

- Geachte met hoofdletter

- In 1e alinea staat in de 1e en 2e zin een vorm van belangstelling; leest niet lekker.

- Laatste zin 1e alinea is naar mijn idee te lang.

- 2e alinea; deze opleiding hebben waarschijnlijk veel sollicitanten gedaan. Het is dus belangrijk aan te geven waarom specifiek jij geschikt bent.

- 3e alinea; Waarin uiten zich deze eigenschappen zich momenteel?

- 4e alinea; ipv een , -> en

Succes!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief coördinator onderwijsorganisatie, feedback gevraagd Pinkie Sollicitatiebrief en cv 6 16 februari 2009 21:39
Sollicitatiebrief concurrentie onderzoek Webshop, Graag Feedback en advies Arrie65 Sollicitatiebrief en cv 1 8 december 2008 15:08
Sollicitatiebrief scholingsadviseur, graag feedback! Ferdin007 Sollicitatiebrief en cv 5 31 oktober 2007 12:04
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon