Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 oktober 2015, 18:13
MLB MLB is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Berichten: 73
MLB is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie business course

Hierbij mijn motivatiebrief voor een business course, ik hoop dat jullie hier nog feedback op kunnen geven voor de deadline. Uiterlijk morgen moet ik de brief versturen. Mocht ik tussentijds nog iets aanpassen dan zal ik dat hier ook doen. Ik ben momenteel masterstudent Fiscaal Recht en heb nog geen relevante werkervaring. Door middel van deze business course hoop ik aan een werkstudentschap te komen. Het gaat hier om één van de grote belastingadvieskantoren. Volgende week krijg ik te horen of ik een assessment mag doen, pas als ik dat gehaald heb mag ik op gesprek. De vraag is natuurlijk of dat wel gaat lukken. Heeft iemand nog tips?

Alvast bedankt!

-------------------------------------------------------------------

[plaatsnaam], 3 oktober 2015

Geachte heer XXX,

Mijn naam is XXX en ik ben masterstudent Fiscaal Recht aan de Universiteit XXX. Via mijn studievereniging XXX hoorde ik van de [naam businesscourse] naar [bestemming]. Vanaf februari hoop ik bij een kantoor als werkstudent aan de slag te gaan. De [business course] zou voor mij een goede mogelijkheid zijn om er achter te komen of ik bij XXX aan de slag zou willen.

Inmiddels ben ik al een aantal keer bij XXX geweest voor tentamentrainingen, kantoorbezoeken en het evenement XXX. Het leuke vind ik dat ik bij ieder bezoek weer iets nieuws leer over het kantoor, bijvoorbeeld over diversiteit. Wat mij vooral zo aanspreekt aan XXX is de informele cultuur in combinatie met een grote en internationale praktijk. Afgelopen maand was ik op het kantoor in XXX voor een inhousedag met mijn studievereniging. Het viel mij toen op dat er een hele open sfeer heerst en dat je altijd bij iemand binnen kunt lopen voor een vraag. Daarnaast werd de nadruk gelegd op het samenwerken en de binding in een team. Dat vind ik erg belangrijk, door samen te werken hoop ik ook van anderen iets te leren. Als de sfeer in een team niet goed is dan kan ik ook niet goed mijn werk doen.

Nu ik aan mijn master ben begonnen ben ik intensief met mijn studie bezig. Ook weet ik nu echt zeker dat ik als fiscalist zou willen werken en dat de studie iets voor mij is. Mijn interesse ligt vooral bij Human Resource Services, een onderwerp waar ik tijdens de inhousedag de eindpresentatie over mocht doen. Deze afdeling spreekt me aan omdat het werk erg internationaal is en je tegelijkertijd met mensen bezig bent, waardoor het een stuk concreter wordt waar je precies mee bezig bent. Het is ook leuk om te zien hoe verschillende aspecten van het belastingrecht bij elkaar komen.

Ik vind het leuk om me helemaal in een casus te verdiepen, om die reden heb ik me ook aangemeld voor een VTO-traject met mijn studievereniging. Tijdens mijn studie moet ik veel in groepen samenwerken en ik leer daar veel van mijn medestudenten. Ook als ik de stof niet begrijp probeer ik vragen te stellen om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van een casus. Tijdens de inhousedag werd de nadruk gelegd op het werken in een team en dit spreekt me om bovenstaande reden erg aan.

Ik hoop in een gesprek mijn motivatie nader toe te kunnen lichten.

Met vriendelijke groeten,

XXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 oktober 2015, 00:01
MLB MLB is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Berichten: 73
MLB is on a distinguished road
Standaard

Ik ben er nu nog even aan aan het sleutelen. Zodra ik klaar ben post ik hier de nieuwste versie.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 oktober 2015, 22:18
MLB MLB is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Berichten: 73
MLB is on a distinguished road
Standaard

Dit is de versie die ik uiteindelijk heb verstuurd. Komend week hoor ik of ik het assessment mag doen. Mochten er nog tips zijn voor toekomstige sollicitaties dan zijn die natuurlijk welkom.

Citaat:
XXX, 4 oktober 2015

Geachte heer XXX,

Toen ik afgelopen maand op een inhousedag was met mijn studievereniging XXX wist ik zeker dat ik wilde solliciteren voor de [naam business course] naar [naam plaats]. Ik ben in september begonnen aan de master Fiscaal Recht in XXX en ben me aan het oriënteren op een werkstudentschap per februari.

Inmiddels ben ik al een aantal keer bij XXX geweest voor tentamentrainingen, kantoorbezoeken en het evenement [naam evenement]. Het leuke vind ik dat ik bij ieder bezoek weer iets nieuws leer over het kantoor, zoals het beleid ten aanzien van het aannemen van vrouwen. Wat mij vooral zo aanspreekt aan XXX is de informele cultuur in combinatie met een grote en internationale praktijk. Tijdens de inhousedag merkte ik dat er een hele open sfeer heerst en dat je altijd bij iemand binnen kunt lopen voor een vraag. Dat vind ik erg prettig en ook niet vanzelfsprekend voor een groot kantoor. Ik heb ook voor deze master in XXX gekozen omdat deze veel meer gericht is op de internationale praktijk.

Ik vind het leuk om me helemaal in een casus te verdiepen. Tijdens mijn studie moet ik veel in groepen samenwerken en daar leer ik veel van mijn medestudenten. Ook als ik de stof niet begrijp stel ik vragen om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van een casus. Op de inhousedag werd verteld dat er veel sociale activiteiten zijn. Ik vind een goede sfeer en binding met een team erg belangrijk, zonder goede sfeer kan ik mijn werk niet goed doen.

Nu ik aan mijn master ben begonnen ben ik intensief met mijn studie bezig. Ook weet ik nu echt zeker dat ik als fiscalist zou willen werken en dat de studie iets voor mij is. Mijn interesse ligt vooral bij Human Resource Services, een onderwerp waar ik tijdens de inhousedag de eindpresentatie over mocht doen. Het leuke vind ik dat de onderwerpen concreter zijn omdat het altijd om mensen gaat. Om die zelfde reden heb ik ook mijn bachelorscriptie over de effectiviteit van de vettax geschreven.

Graag hoor ik van u of ik word uitgenodigd voor het assessment.

Met vriendelijke groeten,

XXX
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 oktober 2015, 14:18
MLB MLB is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Berichten: 73
MLB is on a distinguished road
Standaard

Nog altijd geen reactie gehad, dit had vorige week al moeten gebeuren volgens de website. Wel heb ik gehoord dat er 150 aanmeldingen waren dus kan me voorstellen dat het allemaal iets langer duurt. Liever iets langer wachten dan dat het wordt afgeraffeld.

Wel jammer dat ik niks kan terugvinden over de status van het proces, nu zit ik nog steeds in spanning te wachten terwijl ik niks weet, behalve dan dat er 150 aanmeldingen zijn. Ik zal jullie op de hoogte houden!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 oktober 2015, 21:25
MLB MLB is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Berichten: 73
MLB is on a distinguished road
Standaard

Inmiddels gehoord dat ik niet mee mag helaas. Ik weet al welke afdeling mijn interesse heeft en één van de redenen voor afwijzing was dat ze mensen zoeken die het nog niet weten. Wel hebben ze me uitgenodigd om te komen solliciteren voor een werkstudentschap, blijkbaar heb ik een goede indruk gemaakt op de inhousedag. Al met al toch nog goed nieuws en die sollicitatie gaat er zeker uit!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 oktober 2015, 12:44
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Hartstikke goed! Veel succes met de andere sollicitatie!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie Grafisch vormgever, webdesigner reginn Sollicitatiebrief en cv 4 7 juni 2011 00:40
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon