Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 11 december 2014, 10:29
RubenLabruyere RubenLabruyere is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 november 2014
Berichten: 4
RubenLabruyere is on a distinguished road
Standaard

Hey en excuses voor de late reactie! Ik heb de laatste maand behoorlijk veel gedaan. Om te beginnen heb ik een punt gezet achter mijn opleiding. Het ging niet meer en het was niet haalbaar om alles bij te werken.

Ik heb toen ook bij de begeleiding daar mijn probleem voorgelegd. Ze raden mij toen aan om een niveau lager te gaan. In Nederland kun je MBO of HBO doen, in Belgie is er nog een niveau tussen, namelijk HBO5. Dezelfde richting maar een stuk lichter. Ik kan daar ook mijzelf meer richten op programmeren.

@Peter

Hartstikke bedankt voor je reactie! Ik weet dat mijn asperger in mijn voordeel is in de ICT. Ik zal het ook niet laten om te melden bij een sollicitatie. Het zou juist maar net het doorslaggevende kunnen zijn namelijk.

@Niet geregistreerd

Bedank voor je reactie! Ja, eigenlijk doe ik dit nu in Belgie. Mijn opleiding bestaat ook uit korte modules die ik op eigen houtje kan volgen. Ze geven je daarnaast ook de mogelijkheid om gewoon te werken.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 4 januari 2015, 15:11
Gryffix Gryffix is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2015
Berichten: 6
Gryffix is on a distinguished road
Standaard

Je kunt zeker ook ergens komen zónder opleiding. Alleen zijn er bepaalde beroepen (dokter, advocaat etc.) waar een diploma een vereiste bij is. Ik weet niet of ICT daaronder valt.

Mocht dat niet het geval zijn, dan kun je jezelf opwerken. Dit duurt wel langer omdat je met een diploma enkele stations kunt overslaan. Ook qua salaris zal het allemaal nét iets lager uitvallen.
Daarnaast moet je ook goed kijken naar onze huidige economie: mijn stiefvader heeft zich zonder scholing opgewerkt bij een bedrijf. Onlangs werd hij wegens bezuinigingen ontslagen, en dan heb je niets meer. Je bent te oud en hebt geen diploma. Overal waar je aan de bak wilt, staat er een jonger iemand met de juiste papieren die ook nog eens goedkoper is. En je weer helemaal opwerken bij een bedrijf als je tegen de 40 bent, is zo gemakkelijk niet meer.

Ikzelf heb ook Asperger en ervaar precies dezelfde problemen als jij. Ik begin langzamerhand te denken dat een thuisstudie of privé docent de oplossing is. In het eerste geval heb ik echter sterke twijfels of thuisstudies kwalitatief wel goed zijn. In het tweede geval ben ik bang dat dit erg duur zal uitvallen.

Ik hoop dat je nog veel goed advies krijgt in dit topic, want ik zit mee te kijken. Ik kan eigenlijk ook wel wat hulp gebruiken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
asperger, gilles de la tourette

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[IBMS] wel of niet doen? InspirAzn Opleiding kiezen en volgen 25 9 maart 2016 21:52
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Competenties deeltijd hbo-opleiding ontwikkelen, die in mijn baan niet terugkomen LuckyBet Je competenties ontwikkelen 35 12 juni 2011 17:33
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
weer op een belangrijk punt gekomen: carriereswitch nr. 3 (0f 4?) thor2002 Loopbaanvragen 1 26 augustus 2007 23:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon