Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 augustus 2008, 14:10
Cin Cin is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2008
Berichten: 1
Cin is on a distinguished road
Standaard SPH thuisstudie, kom ik hiermee wel aan een baan?

Ik heb een baan voor 24 uur per week in het welzijn, en ik wil graag een thuisstudie HBO SPH gaan volgen. Omdat ik nog een andere baan heb, is een gewone deeltijdopleiding (waarbij ik elke week naar school moet) voor mij niet te combineren. Daarom wil ik het graag thuis doen. Maar wat ik me afvraag is: kom je met een diploma van de NTI of LOI wel aan een (andere) baan? Ik lees hier en daar dat deze diploma's niet hoog aangeschreven staan bij werkgevers, omdat ze vinden dat je met een thuisstudie de aansluiting met de praktijk mist. Maar ik werk al 24 uur in de praktijk...zou dat niet voldoende zijn?

Mochten er mensen zijn die algemene ervaringen hebben met SPH thuisstudies, dan hoor ik dat ook graag...ik ben erg nieuwsgierig hoe deze opleiding in de praktijk bevalt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 augustus 2008, 16:43
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: SPH thuisstudie, kom ik hiermee wel aan een baan?

Dit lijkt me een vakgebied waarbij persoonlijkheidstraining even belangrijk is als theoretische training. Zonder ervaring in het werkveld zou ik die studie niet veel waard vinden als werkgever. Gecombineerd met relevante ervaring vind ik het wel een goede stap van je.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 augustus 2008, 17:52
sanuk sanuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 25
sanuk is on a distinguished road
Standaard Re: SPH thuisstudie, kom ik hiermee wel aan een baan?

hallo,
ik denk dat je met de thuis studie zeker niet onderdoet aan de reguliere opleiding. zeker gezien je werkervaring.

ben zelf ook werkzaam in de zorg, en wij vinden praktijk ervaring erg belangrijk. je kent de doelgroep/ werkwijze.
je hebt dus zoiezo al een streepje voor op bijv een voltijd student, die 1 jaar stage gelopen heeft. stage kent nu een maal minder verantwoordelijkheden dan waneer je een baan hebt
bij een deeltijd student heb je denk ik gewoon gelijke kansen.

ik neem aan dat je ook naar praktijkdagen moet?

veel sucses met je keuze!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sph

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 19:52
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 14:07
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 17:31
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 10:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon