Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 maart 2014, 21:39
sandrazz sandrazz is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 maart 2014
Berichten: 2
sandrazz is on a distinguished road
Standaard Nieuwe collega valt tegen

Ik werk 1,5 jaar als management assistent bij mijn huidige werkgever en deel een kamer met een andere managment assistente.
Mijn collega zit er nu 2 maanden, haar voorgangster is op verzoek van het bedrijf vertrokken.
Samen met de HR manager heb ik het eerst gesprek met de nieuwe collega gedaan, we hadden een positief beeld.
Vervolgens is er nog een 2e gesprek met 2 andere mensen geweest, en toen mocht zij bij ons starten.

De overdracht door de voorgangster aan de nieuwe collega ging erg chaotisch en onvoorbereid en op een negatieve manier.

De eerste werkdag van de nieuwe collega was ik vrij, de dag er na vroeg ik hoe het gegaan was.
Geen positief woord kwam er uit. De dag daana kreeg ik het verwijt dat ik het makkelijk heb omdat ik voor minder mensen werk.
Dat klopt, maar ik werk wel voor de top van het bedrijf, mijn collega heeft meer een afdelingssecretaresse-achtige functie.

Sindsdien is het een en al negativiteit, ik vind de dame in kwestie niet vriendelijk maar kortaf naar haar team toe, ze moppert heel veel en ik heb ook niet het idee dat ze het leuk vindt. Ik vroeg haar na een week of 5 of ze het wel leuk vond, en het enige wat ze zei is dat het wennen is.
(je zou ook kunnen zeggen 'hardstikke leuk, maar wel wennen hoor').

Omdat de overdracht niet goed is gegaan, gaat er zo af en toe helaas wel eens wat fout. Ik probeer op een vriendelijke manier duidelijk te maken hoe het de volgende keer zou moeten, maar dit wordt niet echt geaccepteerd. Ze kijkt me aan, maar zegt dan helemaal niets.

Ik ben zelf een enorm pietje precies, en mijn valkuil is dat ik dat ook van anderen verwacht

Heeft iemand tips hoe met die negativeit om te gaan?
En wat is een goede manier om iemand 'te corrigeren' op een leuke manier?

We zitten tenslotte zo'n 8 a 9 uur samen in 1 kamer en me constant lopen ergeren maakt het voor mij er niet werkbaarder op.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 maart 2014, 12:10
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik kan me goed voorstellen dat het niet prettig is om op deze manier met elkaar op een kamer te zitten. Uit je verhaal maak ik op dat je eerste indruk van haar positief was, anders had je haar geen groen licht gegeven. Je geeft aan dat je haar negatief vindt en dat ze kortaf is naar haar collega's. Ik kan geen uitspraken doen over haar karakter, maar er zitten een paar interessante elementen in je verhaal die zouden kunnen verklaren waarom ze jouw vraag of ze het wel leuk vindt met "Het is wennen" beantwoordt.

  • De overdracht door de voorgangster aan de nieuwe collega ging erg chaotisch en onvoorbereid en op een negatieve manier.
  • De eerste werkdag van de nieuwe collega was ik vrij,
  • Omdat de overdracht niet goed is gegaan, gaat er zo af en toe helaas wel eens wat fout. Ik probeer op een vriendelijke manier duidelijk te maken hoe het de volgende keer zou moeten. Ik ben zelf een enorm pietje precies, en mijn valkuil is dat ik dat ook van anderen verwacht.
Dit klinkt niet echt als een erg lekkere start en ik vraag me af of hier niet de bodem is gelegd voor de huidige moeizame samenwerking. Het zou kunnen zijn dat door de chaotische overdracht ze niet goed weet wat er van haar verwacht wordt. Als je dan ook nog eens wordt gecorrigeerd, hoe vriendelijk ook, kan dit nog meer onzekerheid en frustratie teweegbrengen (Ja hallo, had het me dan ook beter uitgelegd!). Heb je dit al eens met haar besproken?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 maart 2014, 20:48
Sjarel
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Probeer haar (in overleg met de leiding) te vervangen. Aan een zeurkous heeft niemand iets.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 maart 2014, 00:54
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Ik vind de opmerking van Marieke - zoals vaak - toch wat genuanceerder en inhoudelijker.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 maart 2014, 09:36
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Dank je, Maarten. Dat is een zonnig begin van deze dag
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 mei 2014, 17:56
sandrazz sandrazz is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 maart 2014
Berichten: 2
sandrazz is on a distinguished road
Standaard Het gaat beter

We hebben een enorme clash gehad, ik liep echt constant op mijn tenen en ze bleef een en al negativiteit uitstralen (dat werd inmiddels in de wandelgangen ook al gemompeld). Er gebeurde op een gegeven moment iets en toen ik haar er op aansprak zei ze dat ze gewoon eerlijk was en zegt wat ze vindt. Waarop ik aangaf dat ik het niet normaal vind als je op je 2e werkdag al enorm loopt te mopperen en dat ik vind dat ze alleen maar negativiteit uitstraalde.
Afijn, de sfeer was die werkdag dus echt om te snijden ..... maar sindsdien gaat het een stuk beter .
Bedankt voor jullie reacties, vooral die van Marieke was wel erg duidelijk en voor mij toch wel een eye opener.
Groetjes
Sandra
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 mei 2014, 10:08
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Fijn dat het beter gaat!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe baan valt erg tegen, wat nu? Evi Loopbaanvragen 20 10 maart 2016 01:54
Help! Vervelende collega Renatev Alle andere carričreonderwerpen 7 16 april 2014 21:25
Nieuwe hogere functie marketeer Je rechten en plichten als werknemer 1 1 juli 2011 10:49
Ongelukkig door nieuwe baan selena24 Loopbaanvragen 3 16 oktober 2010 02:13
nieuwe collega saskia1 Je competenties ontwikkelen 6 21 augustus 2008 15:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon