Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 juli 2010, 15:46
leonore leonore is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2010
Berichten: 3
leonore is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief leer/werkcoach

Hoi,

Graag zou ik reactie hebben op mijn brief. Is hij krachtig genoeg, niet te globaal, komt hij uitnodigend over etc. Ik schrijf de laatste tijd nl vaak sollicitatiebrieven, maar werd slechts éénmaal uitgenodigd voor een gesprek.
Wat MELBA is heb ik uitgelegd in mijn CV.

Als dit bericht voor de tweede keer op het forum verschijnt is dat een foutje, maar ik kon hem na de eerste keer versturen niet meer terugvinden........
Bij deze:
Datum : 17 juli 2010
Betreft : Sollicitatie leer/werkcoach


Geachte heer/mevrouw,

Met grote belangstelling heb ik de vacature voor leer/werkcoach op uw site gelezen.
Met mijn uitgebreide ervaring in het trainen en coachen van mensen richting werk denk ik voor deze functie de juiste persoon te zijn.

Op het moment ben ik werkzaam als trajectbegeleider bij …….
Ik begeleid mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt richting betaald en/of onbetaalde arbeid. Het begeleiden, trainen en coachen van mensen is mij dus niet vreemd. Uit ervaring weet ik hoe belangrijk het is dat mensen op een passende werkplek terecht komen en dat daarvoor test- en training nodig is.
Mijn kennis van de diverse doelgroepen is ruim, zie CV.

Binnen mijn huidige werk doe ik onderzoek naar de mogelijkheden van mijn cliënten, mede door middel van een MELBA-onderzoek, om zo tot en passende werkplek te komen.
Training geef ik momenteel voornamelijk op de werkplek, zeer praktisch gericht op de functie waarin de cliënt gaat werken. Wanneer er nog geen werkplek is, maak ik voor de training gebruik van één van de dagcentra binnen onze stichting.

Het maakt mij steeds erg enthousiast als ik mijn cliënten door middel van goed onderzoek mensen kan trainen om vaardigheden te verkrijgen ofwel te vergroten. Hen te leren compenseren waar nodig en mogelijk. Door goede training zullen medewerkers in hun eigenwaarde groeien en kunnen zij tot optimaal mogelijk functioneren komen. Vandaar ook dat het mij geweldig leuk lijkt om hier meer mee bezig te zijn dan dat ik momenteel doe.

Ik herken mijzelf in de competenties die u voor deze functie vraagt.
Mijn ervaringen in het verleden hebben mij voldoende bagage meegegeven om in de functie als leer/werkcoach een daadwerkelijke bijdrage te kunnen leveren bij …….

Graag zou ik mijn motivatie voor deze functie willen toelichten in een persoonlijk gesprek.
Voor de goede orde wil ik vermelden dat ik op vakantie ben van 24 juli t/m 10 augustus.


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 juli 2010, 16:01
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: graag advies op mijn sollicitatiebrief

Beste Leonore,

De juiste indeling van een sollicitatiebrief is alsvolgt:

1. Geachte ......... (naam persoon aan wie je de brief schrijft)
2. Waarom je specifiek op deze functie en bij dit bedrijf solliciteert.
3. D.m.v. een voorbeeld laten zien, wat jou geschikt maakt voor deze functie.
4. Aangeven, dat je graag een kennismakingsgesprek wilt.

Maak niet te lange zinnen.
Schrijf actief.
Plaats komma's.
Praat niet over je huidige werk. Dat staat in je CV. Je kunt wel een voorbeeld gebruiken uit je huidige werkzaamheden.

Je brief kan veel beter. Pas bovenstaande tips toe en zet hem dan nog een keer op het forum.

Succes.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 juli 2010, 16:35
leonore leonore is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2010
Berichten: 3
leonore is on a distinguished road
Standaard Re: graag advies op mijn sollicitatiebrief

Hallo Hetty,
Dank voor de tips!
De naam van de persoon aan wie de brief gericht is heb ik niet, dat stond niet in de advertentie.
Verder de brief wat aangepast. Ik zal hem nogmaals plaatsen.
Bedankt vast!



Datum : 17 juli 2010
Betreft : Sollicitatie leer/werkcoach


Geachte heer/mevrouw,

Met grote belangstelling heb ik de vacature voor leer/werkcoach op uw site gelezen.
De werkwijze van …. en doelgroep van medewerkers zoals u die op de site beschrijft, spreekt mij erg aan. Ik zou de functie van leer/werkcoach bij …. ambiëren. Het maakt mij erg enthousiast om het beste uit mensen boven te halen en dat kan met test en training. Met mijn uitgebreide ervaring in het trainen en coachen van mensen richting werk denk ik voor deze functie de juiste persoon te zijn.

Binnen mijn huidige werk doe ik onderzoek naar de mogelijkheden van mijn cliënten, mede door middel van een MELBA-onderzoek, om zo tot en passende werkplek te komen. Training geef ik voornamelijk op de werkplek, zeer praktisch gericht op de functie waarin de cliënt gaat werken. Wanneer er nog geen werkplek is, maak ik voor de training gebruik van één van de dagcentra binnen onze stichting. Door goed onderzoek en de juiste training lukt het mij zeer regelmatig om medewerkers binnen een passende werksetting te plaatsten.
Mijn kennis van de diverse doelgroepen is ruim.

Het maakt mij steeds erg enthousiast als ik mijn cliënten door middel van goed onderzoek mensen kan trainen om vaardigheden te verkrijgen ofwel te vergroten. Hen te leren compenseren waar nodig en mogelijk. Door goede training zullen medewerkers in hun eigenwaarde groeien en kunnen zij tot optimaal mogelijk functioneren komen. Het lijkt mij geweldig leuk om hier meer mee bezig te zijn dan dat ik momenteel doe.

Ik herken mijzelf in de competenties die u voor deze functie vraagt.
Mijn ervaringen in het verleden hebben mij voldoende bagage meegegeven om in de functie als leer/werkcoach een daadwerkelijke bijdrage te kunnen leveren bij …...

Graag zou ik mijn motivatie voor deze functie willen toelichten in een kennismakingsgesprek.
Voor de goede orde wil ik vermelden dat ik op vakantie ben van 24 juli t/m 10 augustus.


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon