Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 februari 2008, 16:53
Happinez Happinez is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2008
Berichten: 5
Happinez is on a distinguished road
Lightbulb En dan loop je vast en nu?

Iedereen bedankt voor jullie inzet,
gr Happinez

Laatst gewijzigd door Happinez; 3 maart 2008 om 13:36 Reden: Op zoek naar ander werk
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 februari 2008, 17:40
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: En dan loop je vast en nu?

Dag Happinez,

Je zit op dit moment echt in een ontzettende vervelende periode. Zeker als je net zelf zover bent dat je uit een burnout gekomen bent is het extra vervelend als alles tegen zit. Vaak helpt het inderdaad om met anderen te praten over wat je wilt en wat je kunt om een (goede) nieuwe stap te zetten. Hoewel je nu graag een andere baan wilt, raad ik meestal aan om eerst een "pas op de plaats" te zetten en voor jezelf goed te bekijken wat je allemaal gedaan hebt (school, werk, prive) wat daar goed aan ging, wat je leuk vond om te doen en wat minder goed ging/ minder leuk was. Vaak rolt daar een "rode draad"uit met dingen die je erg aanspreken en waar je goed in bent. Hier kun je de punten uit het assessment ook bij gebruiken. Schrijf voor jezelf een biografie van alles wat je meegemaakt hebt (zeker tijdens je burnout periode). Vaak helpt dat heel goed om alles een plaats te geven. Als je je verleden in kaart hebt gebracht kun je met die gegevens op zoek naar vacatures die daar bij aansluiten en daar gericht op solliciteren. Meestal heb je dan sneller resultaat dan wanneer je zou solliciteren op "alles wat voorbij komt". Het vervelende van solliciteren is dat (soms veel) afwijzingen erbij horen en dat die afwijzingen elke keer weer een knauw geven aan je zelf vertrouwen. Toch is het altijd zo dat de aanhouder wint.
Veel succes!
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 februari 2008, 23:50
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: En dan loop je vast en nu?

Helaas zijn mensen binnen de overheid vaak gebonden aan hun functie. Ze zijn veelal niet gewild buiten de overheid omdat het een andere wereld is dan de private onderneming. Ook zijn mensen bij de overheid vaak erg verwend omdat ze vanuit een soort passie kunnen werken en in het bedrijfsleven gaat het er stukken pragmatischer aan toe. Ik zou dus proberen een overplaatsing naar een andere functie binnen de overheid zonder flexibele werktijden te realiseren.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 februari 2008, 13:31
Lina Lina is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 82
Lina is on a distinguished road
Standaard Re: En dan loop je vast en nu?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Helaas zijn mensen binnen de overheid vaak gebonden aan hun functie. Ze zijn veelal niet gewild buiten de overheid omdat het een andere wereld is dan de private onderneming. Ook zijn mensen bij de overheid vaak erg verwend omdat ze vanuit een soort passie kunnen werken en in het bedrijfsleven gaat het er stukken pragmatischer aan toe. Ik zou dus proberen een overplaatsing naar een andere functie binnen de overheid zonder flexibele werktijden te realiseren.
Henk, ik vind dit een 'gevaarlijke' uitspraak die je doet. Er is in het bedrijfsleven wel degelijk interesse in mensen uit de overheid, juist vanwege hun overheidskennis. Het ligt maar net in welk vlak je werkt.


Maar solliciteren van overheid naar overheid gaat in de praktijk inderdaad wat makkelijker. Neus eens rond op www.werkenbijdeoverheid.nl of bij http://www.gemeentebanen.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 februari 2008, 19:41
Happinez Happinez is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2008
Berichten: 5
Happinez is on a distinguished road
Standaard Re: En dan loop je vast en nu?

Bedankt voor jullie reactie,

Laatst gewijzigd door Happinez; 3 maart 2008 om 13:32 Reden: beslissing genomen
Met citaat reageren
  #6  
Oud 1 maart 2008, 15:45
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: En dan loop je vast en nu?

Je schrijft al dat je het geld niet kan missen en niet wilt reizen dus waarom stel je deze vraag eigenlijk!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 1 maart 2008, 16:04
Happinez Happinez is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2008
Berichten: 5
Happinez is on a distinguished road
Standaard Re:Henk

Beste Henk,
ten eerste klinkt dit erg onvriendelijk en ten tweede wil ik alle voor en nadelen op een rijtje zetten.
Maar bedankt voor je sportieve opmerking.
gr Happinez
Met citaat reageren
  #8  
Oud 3 maart 2008, 10:33
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: En dan loop je vast en nu?

Waar Henk in zjin commando-stijl op doelt is dat je in je vraagstelling je eigen antwoord al geeft. Te ver reizen, te weinig salaris.

Wat ik je in overweging wil geven is het volgende.

Je bent vastgelopen in jouw werk. Burn-out gehad. Je moet hierna jouw carriere weer vanaf de grond opbouwen. Werkgevers zijn namelijk vaak bang om mensen die eerder overspannen geweest zijn indienst te nemen. Voor hun kan het een groot risico zijn. Je mag daarom niet teveel eisen, behalve dat je een baan en een werkgever nodig hebt die je het plezier in het werken weer teruggeeft.

Natuurlijk moet er brood op de plank, maar in dit grotere geheel zou je je beslissingen niet te veel moeten laten afhangen op reiskostenvergoeding en salarisschalen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 4 maart 2008, 10:18
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Happinez Bekijk bericht
Bedankt voor jullie reactie,
En wat is je beslissing geworden, als ik dat mag vragen....?
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 4 maart 2008, 14:13
Happinez Happinez is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2008
Berichten: 5
Happinez is on a distinguished road
Standaard Re: En dan loop je vast en nu?

Hoi
mijn beslissing is dat ik naar mijn lichaam en geest moet luisteren en geen overhaastige beslissingen kan en moet nemen.
Neem de tijd om een baan te vinden die bij me past.
gr Happinez
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een droom als Journalist, vast aan MBO... Freek36 Opleiding kiezen en volgen 22 24 oktober 2013 17:31
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Handgeschreven brief, en CV dan? JuliaV Sollicitatiebrief en cv 4 2 januari 2008 14:42
Wat kan ik telefonisch vragen naar aanleiding van deze vacature? lala Sollicitatiebrief en cv 25 16 juli 2007 15:37
Ik loop vast Curious Sollicitatiebrief en cv 7 9 augustus 2006 10:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon