Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 juni 2011, 15:07
Alicia Alicia is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2011
Berichten: 3
Alicia is on a distinguished road
Standaard zelfstandig ondernemer wil weer terug in loondienst

Op dit moment ben ik zelfstandig reisadviseur en dus ondernemer. Ik ben vanaf begin 20 al ondernemer geweest en altijd in reisbranche gewerkt. Nu ben ik op zoek naar een andere functie en overweeg ik weer in loondienst te gaan. Ik ben bang dat ik een stempel op mij heb waarop reiswereld staat en ondernemer.
Zelf denk ik dat ik juist een toevoeging zou kunnen zijn voor bedrijven omdat ik als ondernemer op jonge leeftijd veel heb geleerd. Mijn functie is eigenlijk heel breed. Je moet creatief zijn, flexibel en enorm veel kennis van veel zaken.
Ik zou graag willen weten als jullie tips voor mij hebben. Ik ben begin dertig
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 juni 2011, 15:23
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi Alicia,

Welke kant wil je op? Ik kan er nu vanuit gaan dat je in de reisbranche wilt blijven, maar is dat ook zo.

Laat eens weten waar je zelf gelukkig van denkt te worden. Dan kunnen de forumleden jouw van advies voorzien.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 juni 2011, 22:20
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Mag ik vragen waarom je weer in loondienst wil?
Is dit puur financiële en administratieve kant van ondernemen wat problemen geeft of ben je er op uitgekeken?

Je geeft heel veel vrijheid op en dat kan echt vies tegenvallen als je daar niet goed op voorbereid bent.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 juni 2011, 12:49
Alicia Alicia is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2011
Berichten: 3
Alicia is on a distinguished road
Standaard

Als ik iets anders wil dan is het voornamelijk financieel en omdat ik het rustig heb gewend ben om altijd hard te werken. Mijn baan is op mijn lijf geschreven en het liefste doe ik niks anders. De afgelopen tijd heb ik heel veel gedaan om nieuwe klanten te werven en ik heb er nog niks op terug gehad. De moed begint me in de schoenen te zakken en wil heel graag weer wat te doen hebben. Vorig jaar ging het uitstekend en de eerste maanden van het nieuwe jaar ook. Sinds 3 maanden is het rustig en hoop dan ook op een regenachtige zomer om het tij te keren
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 juni 2011, 12:52
Alicia Alicia is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2011
Berichten: 3
Alicia is on a distinguished road
Standaard iets anders

Als ik iets zou willen doen dan eigenlijk het liefste niet meer in de reiswereld. Ik heb daarin bereikt wat ik wil bereiken. Ik zou meer wat willen doen met mijn kennis als jonge ondernemer. Het opzetten marketing binnen een bedrijf en mij commercieel bezig houden. Ook zou ik wel iets willen doen met kennisoverdracht op jongen mensen. Motiveren van mensen is iets wat ik graag doe.
Mijn gevoel is dan ook dat ik wel genoeg potentie heb maar als men mijn cv zou zien dan is het overduidelijk toerisme. Beter zou zijn om mijn gezicht te laten zien alleen ik zit met het probleem dat ik het nog niet openbaar wil maken dat ik misschien zou willen stoppen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 juni 2011, 21:22
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard

Hoi Alicia,

Ik vind dit een bijzonder interessante vraag en heb eigenlijk meer vragen dan antwoorden (die zul je toch zelf moeten vinden :-) op dit moment en een paar opmerkingen.

Als je deze switch wilt maken zul je met een keigoede motivatie moeten komen en heel goed kunnen aantonen hoe jij met jouw talenten en ondernemersvaardigheden en ervaring een toegevoegde waarde kan zijn voor een organisatie. Maar jouw motivatie moet ook voor jezelf ijzersterk zijn.
En als jouw motivatie voortkomt uit financiële nood of een vlucht uit het ondernemerschap, dan zal het veel moeilijker zijn om een organisatie te overtuigen. Je zegt zelf eigenlijk al dat het je ideale baan is en je niets liever doet....

Wat ik nu zie in je vraag is dat je het lijkt op te geven omdat het (even) niet meer loopt. De markt is ook ontzettend veranderd de laatste jaren. Het lijkt me interessant om te kijken hoe het dan komt, dat jij er de brui aan wil geven. Als jij zegt dat je hoopt op een regenachtige zomer zodat jij daar voordeel bij hebt, is dat dan wel reëel? Want stel nu dat het een mooie zomer wordt, is het dan de schuld van de zon dat jij geen cliënten krijgt? Je kunt beter naar de factoren kijken die je zelf kunt beïnvloeden en een van die factoren ben jij zelf. Jij kunt jezelf en je werkwijze en je diensten veranderen maar de markt en het weer niet.

Over dat stempel: als jij je zelf dat stempel opdrukt (bewust of onbewust) zullen anderen dat ook zien. Als jij dus echt wilt gaan solliciteren moet je jezelf dus een positief stempel opdrukken en dat uitdragen in al je communicatie. In je cv, correspondentie EN je online profielen. Daar zit een uitdaging als je momenteel nog ondernemer bent. Dan moet je echt kiezen. Voor het een (solliciteren) of voor het ander (ondernemen). Maar als je die keuze maakt, doe het dan bewust en presenteer jezelf met dat ultieme doel in gedachten.

Maar kijk ook eens naar de mogelijkheid om vanuit je ondernemerschap als ZZP-er aan de slag te gaan. En in dat laatste geval kan je dus wel je gezicht laten zien en kleur bekennen.

Je bent dus pas begin 30 en we leven momenteel gelukkig in een wereld met een arbeidsmarkt waar je niet meer 40 jaar lang hetzelfde beroep uitoefent. Wees dus niet bang voor je toerisme cv, want je hebt genoeg overdraagbare kennis, kunde en vaardigheden. Alleen een switch gaat vaak in fases. Net als dat je een trap ook niet in 1 keer neemt, maar trede voor trede.

Bij al deze vragen en uitdagingen kan ik je eigenlijk heel goed helpen en zou dat ook bijzonder leuk vinden! Je mag me gerust wedervragen stellen hier en als je in de omgeving van Rotterdam woont, ben je zelfs van harte welkom voor een eenmalig vrijblijvend gesprek. (trouwens ook als je daarbuiten woont en het de moeite van een treinkaartje/benzine waard vindt)

Ik ben benieuwd naar andere inzichten van reageerders hier maar jouw situatie is niet echt een standaard vraag / antwoord "recept".

Succes ermee, hoop dat ik je aan het denken heb gezet en reageer gerust als je wedervragen hebt!

Groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Carrièreswitch, weer terug in de schoolbanken, nu op zoek naar een leerbedrijf lelie Sollicitatiebrief en cv 0 3 maart 2010 10:46
ik vind alles leuk, maar 1 ding weet ik wel. Ik wil weer studeren! biatch!! Loopbaanvragen 19 21 juli 2009 12:36
Ontslag genomen maar wil weer werken bij het oude bedrijf labear1386 Sollicitatiebrief en cv 2 30 januari 2009 23:12
Wil weer aan het werk en weet niet hoe te solliciteren jamila elhaddouchi Sollicitatiebrief en cv 7 8 januari 2008 23:04
Ik wil weer werken Iris Loopbaanvragen 2 22 maart 2007 20:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon