Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 januari 2009, 10:58
evrentje evrentje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 januari 2009
Berichten: 3
evrentje is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief secretaresse wethouder (met spoed)


Goedemorgen,

Ik wil binnenkort gaan solliciteren voor een functie. Dit is mijn allereerste sollicitatiebrief die ik ooit geschreven heb. Gaarne zou ik graag van jullie commentaar ontvangen. Alvast bedankt allemaal!!!

p.s. het heeft enige spoed want ik moet vandaag de brief verzenden. Ik ga reageren per email.

Groetjess
Evren

-------------------------------------------------------------------------
XXXXXXXXX
XXXXXXXXX
XXXXXXXXX


XXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXX
XXXXXXXXXX
XXXXXXXXXX

Amsterdam, 5 januari 2009


Betreft: vacature roulerend Wethouderssecretaresse



Geachte heer / mevrouw,

Pro-actief, representatief, flinke portie flair en gevoel voor humor. Karaktereigenschappen van mezelf die ik zeker herken in de profielomschrijving voor de functie van roulerend Wethouderssecretaresse.
Na het lezen van uw advertentie op het intranet en in de gemeentelijke banenkrant van week XXX wilde ik direct kenbaar maken dat ik zeer geïnteresseerd ben in deze functie.

In mijn huidige job als Personal Assistant bij XXXXXX ben ik de rechterhand van twee gebiedsmanagers en ondersteun ik vijf projectleiders op enthousiaste wijze. Zij beschouwen mij als hun steun en toeverlaat. Aanpassingsvermogen, accuraat, overtuigingskracht, discretie en snel schakelen zijn enkele eigenschappen die in mijn huidige functie van belang zijn en die ik zeer zeker in mijn bezit heb. Ik ben iemand die in stress-situaties kalm en rustig blijft waardoor ik overzicht kan houden en hierdoor accuraat kan handelen en beslissingen kan nemen. Ook is het onderhouden van contacten met naaste ambtenaren en opdrachtgevers een onderdeel van mijn huidige werkpakket. Daarnaast vind ik het erg belangrijk om flexibel te werken en enthousiasme uit te stralen. Kortom ik ben iemand die van aanpakken houd en een flinke portie doorzettingsvermogen heeft.

De functie van roulerend Wethouderssecretaresse binnen uw bedrijf spreekt mij om diverse redenen aan. De ervaringen die ik opgedaan heb in mijn huidige functie, lijken mij relevant voor de functie die u aanbied. Verder ben ik bekend met de politieke en bestuurlijke omgeving in Amsterdam.
Aangezien ik geboren en getogen ben in Amsterdam werk ik met veel plezier voor mijn stad.

Ik heb 8 jaar lang met veel plezier werk uitgevoerd maar is het nu tijd om een nieuwe uitdaging aan te gaan. Voor een compleet overzicht van mijn opleiding, ervaring en capaciteiten verwijs ik u naar mijn bijgevoegde curriculum vitae.

Ik zie met belangstelling uit naar uw reactie en hoop van harte dat mijn sollicitatiebrief tot een uitnodiging zal leiden.

Met vriendelijke groet,

Mevr. XXXXXXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 januari 2009, 12:22
evrentje evrentje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 januari 2009
Berichten: 3
evrentje is on a distinguished road
Unhappy Re: Sollicitatiebrief secretaresse wethouder SPOED

Niemand

ik weet dat ik ongeduldig ben... maar ik zit in tijdnood
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 januari 2009, 12:42
Paola2 Paola2 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Berichten: 5
Paola2 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief secretaresse wethouder SPOED

Hoi,

Ik vind je brief heel goed! Komt heel positief over. Ik twijfel altijd wel over de afsluiting "Met vriendelijke groet" i.p.v. Hoogachtend, omdat je bij de aanhef ook Geachte zet.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 januari 2009, 14:07
evrentje evrentje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 januari 2009
Berichten: 3
evrentje is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief secretaresse wethouder SPOED

ohh oke.. maar zou ik de aanhef dan neer moeten zetten...
ik dacht dat hoogachtend juist te afstandelijk overkwam..

Bij mij hier op het werk.. verzenden wij bijv ook brieven met geachte en afsluitend met vriendelijke groet...

Zijn er meer personen die hier iets over kunnen zeggen??
Met citaat reageren
  #5  
Oud 6 januari 2009, 14:55
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief secretaresse wethouder SPOED

Beste en met vriendelijke groet is informeel.
Geachte en hoogachtend is formeel.
Dat zijn de stijlen die worden gevolgd. Of je daar nu wel of niet aan meedoet is natuurlijk een andere zaak.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
secretaresse

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker Jule Sollicitatiebrief en cv 9 29 oktober 2009 10:27
Sollicitatiebrief secretaresse: wie wil mij helpen? diaantje Sollicitatiebrief en cv 4 27 februari 2007 21:57
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Sollicitatiebrief + cv medisch secretaresse Astrid van de Velde Sollicitatiebrief en cv 2 30 oktober 2006 17:10
sollicitatiebrief secretaresse ziekenhuis noekkie Sollicitatiebrief en cv 2 12 oktober 2006 20:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon