Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 juni 2013, 23:50
Nijn Nijn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2013
Berichten: 6
Nijn is on a distinguished road
Standaard Graag met spoed jullie mening over mijn sollicitatiebrief

Het gaat hierbij om een interne vacature:
__________________________________________________ ___________
Aan: XXXX
Onderwerp: XXXX



Vacaturenummer: KJ 13-042
t.a.v. XXXX
16-06-2013

Geachte mevrouw XXXX,


Nadat ik de mail en de daarna gestuurde vacature zag die ik van XXXX (teamcoach XXXX) ontving, was ik direct verkocht. Dus hierbij solliciteer ik naar de functie van coördinerend pedagogisch ondersteuner

Ik zal me eerst eens even kort voorstellen: ik ben XXXX, 34 jaar en ik woon samen met mijn vriend en onze twee dochters van 4 ½ en bijna 3 in XXXX.

Nadat ik in 2002 ben afgestudeerd aan de Pabo en ik een jaar binnen het reguliere basisonderwijs heb gewerkt ben ik in 2003 begonnen bij XXXX. Dit omdat er binnen het speciaal onderwijs en binnen kindercentra geen vaste baan te vinden was, maar de doelgroep (kinderen met een verstandelijke beperking) me wel erg aansprak. Deze baan is zo goed bevallen dat ik er nu na bijna 10 jaar, met een kort uitstapje naar een woning voor kinderen, nog werk.

Toch solliciteer ik nu naar deze functie. Dit omdat binnen het logeren ik voornamelijk bezig ben met de opvang en verzorging van de kinderen. Ik mis de diepgang in en de ontwikkeling van de kinderen. Ik wil graag kinderen met een beperking ondersteunen en begeleiden om zich binnen hun eigen kunnen en tempo zoveel mogelijk te ontwikkelen. Door mijn invalwerk binnen kindercentrum XXXX heb ik hier al van mogen proeven en ben ik nog enthousiaster geworden over dit werk.

Mijn sterke punten geduldig, consequent, flexibel en rustig zijn en mijn improvisatievermogen komen hier dan zeker van pas en ik ben gek op nieuwe uitdagingen. Zo ook het in samenspraak met mijn toekomstige collega’s en ouders een voor het kind zo goed mogelijk aansluitend stappenplan op te stellen volgens methodisch werken en er over te waken dat het kind niet wordt over of ondervraagd en hierin een coördinerende rol te spelen.

Uiteraard ben ik bereid om extra benodigde kennis op te gaan doen.

Hopelijk heb ik u hierbij voldoende geïnformeerd, mocht dit niet zo zijn dan ben ik uiteraard bereid om dingen mondeling te komen toelichten.

Met vriendelijke groet,

XXXXX


Bijlage: Curiculum Vitae.doc
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 juni 2013, 00:19
Nijn Nijn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2013
Berichten: 6
Nijn is on a distinguished road
Standaard Te lang???? Te veel info???

Ik wil deze baan echt graag, maar oh wat vind ik het schrijven van een brief lastig. Ik wil veel te veel er in kwijt, volgens mij is hij ook veel te lang. Wie heeft er tips.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 juni 2013, 10:44
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Dit forum werkt op basis van het geven en nemen-principe. Jij wilt graag advies, maar dat willen anderen ook. Als jij anderen helpt, zullen zij jou ook eerder willen helpen.

Ik raad je overigens aan je eerst nog eens goed te verdiepen in de do's en don'ts van een goede sollicitatiebrief, want ik zie dat je dit nog niet hebt gedaan. Je brief bevat namelijk veel klassieke fouten, zoals een hoog ik-gehalte, spreektaal, geen concrete onderbouwing van je competenties et cetera. Lees bijvoorbeeld het artikel jezelf verkopen maar eens door.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 juni 2013, 13:02
kersensnoepje84 kersensnoepje84 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2013
Berichten: 18
kersensnoepje84 is on a distinguished road
Standaard

Spannend! een vacature waar je helemaal blij van wordt!
idd een hoog ik-gehalte. (maar hoe dat te veranderen weet ik ook niet zo goed.)
Wel zou ik graag een voorbeeld van een werksituatie oid lezen waarbij een competentie die in deze baan goed uitkomt genoemd wordt.

Suc6
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 juni 2013, 13:14
Sanam Sanam is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2013
Berichten: 6
Sanam is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Een mooi en enthousiast brief. Het kan misschien wel wat korter.

In je brief zeg je het volgende:
'Zo ook het in samenspraak met mijn toekomstige collega’s en ouders een voor het kind zo goed mogelijk aansluitend stappenplan op te stellen volgens methodisch werken en er over te waken dat het kind niet wordt over of ondervraagd en hierin een coördinerende rol te spelen.'

Ik vind deze zin veel te lang. Je kunt deze zin misschien in twee of drie zinnen korten.

Succes!

Gr. Sanam
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 juni 2013, 22:51
Nijn Nijn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2013
Berichten: 6
Nijn is on a distinguished road
Standaard verbeterde brief

Hallo,

Bedankt voor de tips. Ik heb aanpassingen gedaan in mijn brief. Ik hoop dat het nu beter is. Als jullie naar aanleiding hiervan nieuwe tips hebben hoor ik het graag.

Aan: XXX
Onderwerp: Sollicitatie Kindercentrum XXX



Vacaturenummer: KJ 13-042
t.a.v. XXX
18-06-2013

Geachte mevrouw XXX,


Nadat ik de mail en de daarna gestuurde vacature zag die ik van XXX (teamcoach XXX) ontving, was ik direct verkocht. Dus hierbij solliciteer ik naar de functie van coördinerend pedagogisch ondersteuner

Eerst eens even kort voorstellen: ik ben XXX, 34 jaar en ik woon samen met mijn vriend en onze twee dochters van 4 ½ en bijna 3 in XXX.

Nadat ik in 2002 ben afgestudeerd aan de Pabo en een jaar binnen het reguliere basisonderwijs heb gewerkt ben ik in 2003 begonnen bij het logeerhuis in XXX. Dit omdat er binnen het speciaal onderwijs en binnen kindercentra geen vaste baan te vinden was, maar de doelgroep (kinderen met een verstandelijke beperking) me wel erg aansprak. Deze baan is zo goed bevallen dat ik er nu na bijna 10 jaar, met een kort uitstapje naar een woning voor kinderen, nog werk.

Toch solliciteer ik nu naar deze functie. Dit omdat het bij het logeren voornamelijk gaat om de opvang en verzorging van de kinderen. Voor diepgang en ontwikkeling is hiertoe geen mogelijkheid. Kinderen met een beperking ondersteunen en begeleiden om zich binnen hun eigen kunnen en tempo zoveel mogelijk te ontwikkelen is iets wat mij altijd al heeft getrokken. Door mijn invalwerk binnen kindercentrum XXX heb ik hier al van mogen proeven en ben ik nog enthousiaster geworden over dit werk.

Kinderen in deze doelgroep varen wel bij iemand met geduld en die consequent en rustig is en dat is iets wat ik ze kan bieden. Ook ben ik altijd op zoek naar de kracht van het individuele kind. Een voor het kind zo goed mogelijk aansluitend stappenplan op stellen volgens methodisch werken is iets waar ik zeker voor wil gaan. Dit zal ik ook in samenspraak doen met collega’s en ouders. Observeren en evalueren spelen vind ik voor de ontwikkeling van het kind erg belangrijk. Hierin zal mijn een coördinerend vermogen een goed van pas komen.

Ik heb al helemaal zin om me binnen XXX te gaan storten op deze uitdagende functie en hoop de kans te krijgen mijn sollicitatie in een persoonlijk gesprek met u toe te lichten.

Met vriendelijke groet,

XXX


Bijlage: Curiculum Vitae.doc


Alvast bedankt,
Wendy
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 juni 2013, 23:37
kersensnoepje84 kersensnoepje84 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2013
Berichten: 18
kersensnoepje84 is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Je brief leest vloeiender nu. De eerste zin van de 5de alinea is sterk. Wat verder opvalt ( mocht je nog willen sleutelen) is dat de derde alinea gaat over je vorige/ huidige baan. Waarin je verteld dat het je goed bevalt. Misschien kan je hier nog toevoegen waarom dit goed bevalt. En wat voor inzichten je daar hebt gehad. Of dit iig benadrukken in een evt. Gesprek

Jezelf voorstellen en achtergrond kunnen er ook uit.dit is te lezen in je cv. Suc6 en veel plezier.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 juni 2013, 23:39
kersensnoepje84 kersensnoepje84 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2013
Berichten: 18
kersensnoepje84 is on a distinguished road
Standaard

Zijn er nog specifieke dingen waar in de vacature om gevraagd word? En heb je al gebeld. Weet je bijvoorbeeld wat voor type ze zoeken om hun team te versterken?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 juni 2013, 11:02
Nijn Nijn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2013
Berichten: 6
Nijn is on a distinguished road
Standaard

Hoi,
Ik heb mailcontact gehad met de teamcoach en assistent-manager met het verzoek te reageren op de vacature. Maar er zijn meer gegadigden.

Groet Wendy
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp Lau0480 Je rechten en plichten als werknemer 1 27 mei 2013 11:04
Sollicitatiebrief carrièreswitch, graag feedback Enna Sollicitatiebrief en cv 7 8 januari 2013 15:26
Sollicitatiebrief klantenservice mw - graag jullie mening CarismaGirl Sollicitatiebrief en cv 5 19 december 2012 20:05
Sollicitatie projectadministrateur, graag jullie feedback ook Peterrr Sollicitatiebrief en cv 2 29 maart 2011 10:21
Graag jullie mening om mijn sollicitatiebrief QA Officer BSDB123 Sollicitatiebrief en cv 9 9 augustus 2008 13:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon