Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 15 juni 2009, 12:16
Vlammetje Vlammetje is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 maart 2009
Berichten: 44
Vlammetje is on a distinguished road
Stuur een bericht via ICQ naar Vlammetje Stuur een bericht via Instant Messenger naar Vlammetje Stuur een bericht via MSN naar Vlammetje Stuur een bericht via Yahoo naar Vlammetje Stuur een bericht via Skype™ naar Vlammetje
Standaard Re: Medewerker Frontoffice (sollicitatie nr 47 dit jaar..wat vinden jullie van de bri

Inhoudelijk ben ik nog niet helemaal tevreden over je brief, maar kan er nog niet de vinger op leggen. Wel valt me op dat je de fysieke woorden (2 x leuk) wel hebt laten staan. Leuk is vaak wat oppervlakkig, ik zou het niet gebruiken. Vervang het door iets sterkers.

Grammaticaal is er ook eea aan de hand, verwijswoorden ed kloppen niet. Ik heb er dus wat in gewijzigd:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorien Bekijk bericht
Toen ik uw vacature zag op de site van Noorderlink dacht ik, dat is iets voor mij! Ik zal u vertellen waarom. Uw advertentie spreekt mij aan, omdat u hierin taken noemt die bij mij passen. Het ontvangen en helpen van mensen, het bemannen van de telefooncentrale en de samenwerking in een team. Ik heb hier ervaring mee en haal hier veel voldoening uit.

Van 2002 tot en met 2007 heb ik bij een transportbedrijf [NAAM BEDRIJF!]gewerkt. Hier fungeerde ik als de spreekwoordelijke spin in het web. Ik had hier veel en diverse taken, van baliewerkzaamheden en telefoonverkeer tot de facturatie en het assisteren van de boekhouder, planner en de directie. Voor een overzicht van mijn taken en verantwoordelijkheden verwijs ik graag naar mijn bijgevoegde CV.

Hierna heb ik gewerkt als administratief medewerker bij een leverancier van revalidatiehulpmiddelen. Momenteel werk ik bij het **als administratief medewerker op het Wervingssecretariaat. Bij deze functie mis ik het contact met mensen. Ik ben namelijk dienstverlenend ingesteld,[noem hier dan een voorbeeld uit het verleden waar dit uit blijkt]*. Wat mij zo aanspreekt in uw vacature, is dat hierin duidelijk naar voren komt dat u zo iemand zoekt.

Ik heb vernomen [wat is je bron? wat vind jij prettig?] dat de Hanzehogeschool een erg prettige werkgever is. Een bruisende werkomgeving met veel uitdaging in het werk. Om die reden kom ik graag uw team versterken.

Ik ben er van overtuigd dat ik de medewerker ben die u zoekt. Ik wil deze motivatie dan ook graag in een persoonlijk gesprek toelichten.

Met vriendelijke groet,
[/B][/COLOR][/I]

* Hellup! Waarom ben ik dan dienstverlenend ingesteld, wat vind ik er zo leuk aan? Sja...
Persoonlijke noot: Ik vind 'bemensen' echt een afschuwelijk klinkend woord. Een 'gevonden' politiek wellicht correct-achtige, maar slecht in het gehoor liggende oplossing voor een verzonnen probleem. Ik zou dit dus nooit in een sollicitatiebrief gebruiken.

Verder heb ik het tweede deel van je brief naar de tegenwoordige tijd omgebogen. Je werd niet enthousiast (verleden tijd, afstand), je BENT het (nu en in de toekomst)
Met citaat reageren
  #12  
Oud 15 juni 2009, 12:24
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Medewerker Frontoffice (sollicitatie nr 47 dit jaar..wat vinden jullie van de bri

Hoi Dorien,

Tsja, waarom zijn de bananen krom? Je bent dienstverlenend ingesteld of je bent het niet of misschien een beetje. Als je dienstverlenend ingesteld bent, dan help je graag mensen (je zegt het al in de eerste alinea). Dat kan op allerlei gebied zijn. In dit geval is dat ondermeer mensen te woord staan, informatie verstrekken, de weg wijzen, samenwerken en ondersteunen zodat alles op rolletjes loopt.

In je brief benoem je vooral je werkervaring. Als het goed is staat dat al op je CV. Als aanvulling daarop kun je in de brief beter benoemen waar je goed in bent. Aansluitend op de vacature-eisen en als aanvulling op je CV.

Ergens solliciteren omdat de taken bij je passen doen de meeste mensen. Je opening zal wat meer aanspreken als volgt: (2 alinea's samengevoegd)

"Toen ik uw vacature zag op de site van Noorderlink dacht ik, dat is iets voor mij! Ik heb vernomen dat de Hanzehogeschool een erg prettige werkgever is. Een bruisende werkomgeving met veel uitdaging in het werk. Het ontvangen en helpen van mensen, het bemensen van de telefooncentrale en de samenwerking in een team. Ik solliciteer dan ook graag naar de functie van Medewerker Frontoffice".

.....................enz. [Waar ben je supergoed in, waarom willen ze jou uitnodigen?]
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #13  
Oud 15 juni 2009, 14:34
Dorien Dorien is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2009
Berichten: 39
Dorien is on a distinguished road
Standaard Re: Medewerker Frontoffice (sollicitatie nr 47 dit jaar..wat vinden jullie van de bri

mijn hemel waarom moet dit zo moeilijk zijn

Ik heb hem nog weer aangepast. Zeg het maar

Toen ik uw vacature zag op de site van Noorderlink dacht ik, dat is iets voor mij! Ik zal u vertellen waarom.

Uw advertentie spreekt mij aan, omdat u hier in taken noemt die bij mij passen. Bijvoorbeeld het ontvangen en helpen van mensen, het bemensen van de telefooncentrale en de samenwerking in een team. Ik heb hier ervaring mee en haal hier veel voldoening uit.

Van 2002 tot en met 2007 heb ik bij transportbedrijf **gewerkt in **. Hier fungeerde ik als de spreekwoordelijke spin in het web. Ik had hier veel en diverse taken, van baliewerkzaamheden en telefoonverkeer tot de facturatie en het assisteren van de boekhouder, planner en de directie. Voor een overzicht van mijn taken en verantwoordelijkheden verwijs ik graag naar mijn bijgevoegde CV.

Momenteel werk ik tijdelijk bij het ** als administratief medewerker op het Wervingssecretariaat. Bij deze functie mis ik het contact met mensen erg. Ik ben namelijk dienstverlenend ingesteld. Dit heb ik bij de functie bij het transportbedrijf gemerkt, ik stond mensen bij de balie en aan de telefoon graag te woord. In uw vacature komt duidelijk naar voren dat u zo iemand zoekt, vandaar dat ik erg enthousiast ben.

Ik heb vernomen via internet dat de Hanzehogeschool een erg prettige werkgever is. Een bruisende werkomgeving met veel uitdaging in het werk. Om die reden kom ik graag uw team versterken.
Waarom ik goed in uw team zou passen? Ik kan goed zelfstandig werken en ik ben accuraat. Ook kan ik mij prima aanpassen in een team en de werkwijzen hier.

Ik ben er van overtuigd dat ik de medewerker ben die u zoekt. Ik wil deze motivatie dan ook graag in een gesprek toelichten.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Sollicitatiebrief coördinator onderwijsorganisatie, feedback gevraagd Pinkie Sollicitatiebrief en cv 6 16 februari 2009 21:39
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Wat vinden jullie van mijn brief? (Bijbaantje, slagerij) Paulien Sollicitatiebrief en cv 1 18 september 2006 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon