Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 september 2009, 19:53
guicher guicher is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 september 2009
Berichten: 1
guicher is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie applicatiebeheerder gemeente

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel bezig met het schrijven van een sollicitatiebrief voor de functie van applicatiebeheerder bij de gemeente. Hieronder heb ik mijn brief gevoegd. Graag zou ik van jullie op- en aanmerkingen horen.

=== De vacature:

De uitdaging:
Als applicatiebeheerder zorg jij voor de continuďteit van de kernapplicaties van de gemeente <gemeente>.
Hieronder vallen onder andere de applicaties van Publiek- en Wijkzaken en Samenleving, maar
ook het document management systeem en het financieel systeem de applicaties. Samen met twee
collega applicatiebeheerders zorg je ervoor, dat de systemen zodanig zijn ingericht dat ze de
bedrijfsvoering optimaal ondersteunen. Je beheert en onderhoudt de systemen en lost
applicatievraagstukken van de leverancier, in samenspraak met de technische applicatiebeheerders
en de helpdesk, op. Je geeft richtlijnen en adviezen voor het gebruik van de applicaties. Je geeft
instructies en biedt werkplekondersteuning binnen en buiten de afdeling aan. Vanuit het cluster
Informatisering & Automatisering werk je op diverse afdelingen. Met je collega applicatiebeheerders
zorg je voor onderlinge vervanging bij afwezigheid zodat de dienstverlening is gewaarborgd. In de
toekomst kun je ook regionaal worden ingezet.

Jouw profiel:
Je beschikt over een HBO werk- en denkniveau. Je hebt een opleiding bedrijfsinformatica of een
vergelijkbare opleiding afgerond. Werkervaring als fulltime applicatie- of informatiebeheerder is een
pré maar wij nodigen uitdrukkelijk ook pas afgestudeerden uit om te solliciteren. We verwachten van je
dat je zonodig aanvullende opleidingen volgt.
Je werkt klantgericht en nauwkeurig. Naast discipline en verantwoordelijkheidsgevoel heb je goede
communicatieve vaardigheden. Plannen en organiseren gaan je goed af. Je kunt goed luisteren en
hebt een pro-actieve instelling. Je neemt graag initiatief, maar bent - wanneer nodig - ook in staat je
aan te passen.

=== De sollicitatiebrief:

<Naam>
<Adres>
<Woonplaats>

Etten-Leur, 27 september 2009

College van B&W van <gemeente>
<Adres>
<Woonplaats>

Geacht college,

Met enthousiasme las ik de vacature op de website van de gemeente <gemeente>. Hierin is de gemeente <gemeente> op zoek naar een creatieve, klant- en resultaatgerichte applicatiebeheerder. Graag zou ik invulling willen geven aan deze vacature.

De transparante, open en klantgerichte instelling van de gemeente <gemeente> waarbij dienstverlening aan de inwoners en anderen centraal staat is iets waarin ik mijzelf kan terugvinden. Door onder andere de ontwikkeling van nieuwbouwwijken, het nieuwe Turfschip en de aanleg van glasvezel is <gemeente> sterk in ontwikkeling. Een gemeente waarin ik mij helemaal thuis voel.

In de door u aangeboden functie zie ik ruime mogelijkheden om mijn creativiteit, klant- en resultaatgerichtheid en dienstverlenende aard ten volle te benutten. Ook zie ik mogelijkheden om mijn kennis en vaardigheden verder te ontwikkelen en uit te breiden.

Met veel plezier heb ik destijds de opleiding AMBI gevolgd bij de LOI en ben momenteel bezig met het certificeringstraject MCSE-2003. In mijn huidige functie als Day Operations Assistant ben ik verantwoordelijk voor de ondersteuning van de diverse productieafdelingen, administratieve bedrijfsprocessen en het onderhoud/beheer van de voorschriften en procedures. Hierbij rapporteer ik aan de Day Operations Leader. Ik hou ervan om praktische oplossingen te bedenken voor vraagstukken. Zo heb ik, in samenwerking met de betreffende afdelingen, een applicatie in Microsoft Access ontwikkeld. Hierbij lag de nadruk op het vereenvoudigen en efficiënter maken van het administratieve productieproces. Door deze applicatie ook aan het SAP/R3 systeem te koppelen hebben we een aanzienlijke vereenvoudiging en efficiëntie slag kunnen maken. Door mijn leergierige en autodidactische aard heb ik kennis en ervaring opgedaan in diverse Microsoft applicaties als mede van het SAP/R3 systeem en Manual Master. Mede door deze kennis heb ik al vele collega’s kunnen ondersteunen om slimmer en efficiënter te werken. Bijvoorbeeld door de ontwikkeling van een ‘Bill of Material’ berekeningsmodule in Excel. Door deze kennis en ervaring wordt ik op dit moment regelmatig ingezet om collega’s lokaal en op andere sites (Duitsland, Frankrijk) te trainen en te ondersteunen. Met het aansturen, plannen en organiseren van de werkzaamheden van een ingehuurde externe contractor heb ik een bescheiden start gemaakt met de ontwikkeling van mijn leiderschapskwaliteiten.

Graag licht ik mijn motivatie en cv verder toe in een gesprek.

Met vriendelijke groet,

<Naam>
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie sociaal rechercheur bij een gemeente Jovelin Sollicitatiebrief en cv 5 18 april 2012 08:20
Sollicitatie bij gemeente truus Sollicitatiebrief en cv 2 18 mei 2009 18:08
sollicitatie bij gemeente volga Sollicitatiebrief en cv 2 4 april 2008 15:00
open sollicitatie gemeente afdeling burgerzaken Dinges Sollicitatiebrief en cv 2 6 december 2006 10:28
Open sollicitatie naar parttime baan bij Gemeente. Graag jullie kritische mening Synove Sollicitatiebrief en cv 2 26 september 2006 13:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon