Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 maart 2014, 00:12
Elly Elly is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 8
Elly is on a distinguished road
Standaard Aangepast CV

Hallo allemaal,

Ik heb veel moeite het opstellen van mijn persoonlijk profiel en ik zou graag jullie feedback horen. Na een suggestie van een Carričretijger heb ik het aangepast en ik hoop dat het nu beter is.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf CV carrieretijger.pdf‎ (59,0 KB, 543x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 maart 2014, 17:49
Jappa Jappa is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 januari 2014
Berichten: 26
Jappa is on a distinguished road
Standaard

Beste Elly,

In het algemeen ziet je cv er netjes en overzichtelijk uit. Je hebt een duidelijk lettertype gebruikt en doordat je met paarse balken werkt ziet de potentiële werkgever snel de 'kopjes' van je cv.

Ik zou je een aantal tips willen geven. Daarbij wil ik zeggen dat ik een ontzettende mierenneuker ben, dus als je denkt 'dit gaat mij te ver', dan hoef je zeker ook niet alles op te pikken en te verwerken. Here goes:
- Ter bevordering van de zichtbaarheid zou ik naast curriculum vitae ook meteen je naam vermelden. Hoe vaker ze 'm zien, hoe beter
- In de paarse balkjes heb je de steekwoorden neergezet. Prima, maar de dubbele punten zijn niet noodzakelijk. Verder zou ik twee spaties zetten tussen de plus bij postcode en woonplaats, ziet er net iets beter uit.
- Je persoonlijk profiel lijkt mij gewoon goed, je persoonlijkheid komt er duidelijk in naar voren. Voor het woord 'en' hoort in de meeste gevallen geen komma te staan, die zou ik deleten.
- Je geeft je werkervaring in periodes van jaren (bijvoorbeeld 2011-2012) aan. De meeste werkgevers wantrouwen zo'n indeling snel: ze denken dat de potentiële werknemer hun ervaring zo langer laten lijken. Je zou kunnen overschakelen naar periodes met maanden (bijvoorbeeld 09/2011-12/2012). De bulletpoints met de taakomschrijving/verantwoordelijkheden werken heel goed, ook de opmaak functie + taken is zeer overzichtelijk.
- Bij het kopje opleiding zou ik de tweede periode 'praktijk' verwijderen, behalve als je kunt aangeven dat je in die periode specifieke cursussen hebt gevolgd. Anders voegt het niets toe. In de branches waarin jij hebt gewerkt is het niet vreemd om geen doorlopende opleidingen te volgen. Je hoeft je niet te schamen of verantwoorden voor een 'studieloze' periode
- Bij interesses heb je nu redelijk veel dingen staan. Om dit kopje meer te laten opvallen is het wellicht een idee om er drie of vier uit te pikken. De meeste interesses die je noemt blijken ook uit je cv.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik wens je succes met de volgende sollicitatie(s)!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 maart 2014, 20:53
Elly Elly is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 8
Elly is on a distinguished road
Standaard

Dank je wel voor je tips Jappa, ik heb hier zeker iets aan! En ook bedankt voor je vriendelijkheid, ik voel me meteen iets zelfverzekerder!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
CV vragen over nevenactiviteiten en gat in cv Lucky Sollicitatiebrief en cv 3 3 februari 2013 21:39
Is mijn CV wel interessant genoeg? Alathariel Sollicitatiebrief en cv 14 13 juli 2012 15:01
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Titel brief en cv dorine Sollicitatiebrief en cv 5 9 februari 2011 08:20
CV hulp? Hoeveel details? knijtert Sollicitatiebrief en cv 1 3 februari 2007 20:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon