Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 februari 2015, 00:43
ghilles ghilles is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 februari 2015
Berichten: 2
ghilles is on a distinguished road
Standaard Welke opleiding voor hoge functie bij een professionele voetbalclub?

Hallo,

Ik zit in het 3e leerjaar van het gymnasium. Ik ben zelf helemaal gek van voetbal. Ik zou daarom graag later een technisch directeur of commercieel directeur enz. bij een voetbalclub willen zijn! Welke studie heb ik hierbij nodig en hoe kan ik dit het best aanpakken?

Graag tot horens
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 februari 2015, 17:10
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Talking

Een WO studie kan nooit kwaad. Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 februari 2015, 23:53
ghilles ghilles is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 februari 2015
Berichten: 2
ghilles is on a distinguished road
Standaard

Ja klopt, zeker een studie economie. Maar weet iemand ook in grote lijnen nou een soort van plan van aanpak hoe ik nou een bestuursfunctie bij een profclub krijg?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 februari 2015, 03:45
René's schermafbeelding
René René is nu online
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghilles Bekijk bericht
weet iemand ook in grote lijnen nou een soort van plan van aanpak hoe ik nou een bestuursfunctie bij een profclub krijg?
Bestudeer de huidige bestuurders bij profclubs, analyseer hun carrières, zoek de patronen. Doe wat zij deden.

Ja, dit is een serieuze reactie.

Maar nee, ik verwacht niet dat de keuze voor een bepaalde hbo- of wo-opleiding de toegangspoort is tot zo'n functie.

En als zo'n opleiding er toch is, dan zou dat iets als de hbo-opleiding Sport, Management en Ondernemen moeten zijn.

Maar ga liever een vak leren.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 februari 2015, 10:48
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Zo, aan ambitie heb jij geen gebrek .
Je schrijft dat je gek bent op voetbal, maar hoe bedoel je dit precies? Als je een bestuursfunctie bekleedt binnen een voetbalclub, houd je je niet bezig met de opstelling van het team. Hoe hoger in de boom, hoe meer je je met andere zaken bezighoudt. Je leidt dan een bedrijf en hiervoor heb je kennis nodig van financiën, commercie, bedrijfskunde en personeelsmanagement. Een opleiding Bedrijfskunde of Economie geeft je die basis. Maar dan ben je er nog niet :-) Als jong broekie zul je niet meteen na je opleiding kunnen doorstromen naar een dergelijke functie. Daar moet je eerst hele wat jaren werkervaring voor opdoen en - ook niet onbelangrijk - zorgen voor een goed netwerk. Een dergelijke functie moet je namelijk ook gegund worden.
Voetbal jij zelf ook? Begin eerst eens klein en probeer bij je voetbalclub een bestuursfunctie te bemachtigen. Zo leer je wat er komt kijken bij het aansturen van een vereniging. Als je straks gaat studeren, kun je proberen een bestuursfunctie te krijgen bij een studentenvereniging. Zo vergroot je je competenties en bouw je tevens een waardevol netwerk op.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Verder studeren: weer een mbo opleiding of hbo? Directiesecretaresse Opleiding kiezen en volgen 2 7 augustus 2012 12:48
Sollicitatie projectadministrateur, graag jullie feedback ook Peterrr Sollicitatiebrief en cv 2 29 maart 2011 10:21
sollicitatiebrief functie directiesecretaris Tiramisu Sollicitatiebrief en cv 4 9 december 2007 23:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon