Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 augustus 2006, 20:47
sharynne1981 sharynne1981 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2006
Berichten: 2
sharynne1981 is on a distinguished road
Exclamation Sollicitatiebrief administratief medewerker rechtbank: waarom afgewezen?

HOi mensen,

Bijgevoegde brief heb ik gezonden naar een rechtbank. Ik ben afgewezen. Zij konden mij niet vertellen waarom. Kan iemand mij misschien vertellen wat er mis is met mijn brief en wat advies gegeven.

Alvast bedankt, dit omdat ik nog twee vacatures heb gezien bij een rechtbank en graag wil solliciteren
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc sollicitatiebrief.doc‎ (21,0 KB, 4602x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 augustus 2006, 21:22
Jimjhonson
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Help bij mijn sollicitatiebrief

Hallo,
Het lijkt of je brief een open sollicitatie is. Er ontbreekt naar de verwijzing van waar je de genoemde vacature hebt gevonden.

Verder kijk goed naar je motivering e.d

Succes en gr.

Jim
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 augustus 2006, 21:52
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Help bij mijn sollicitatiebrief

Ik vind je motivatie niet zo goed uit de verf komen. Daarnaast geef je aan dat je over de juiste competenties voor deze functie beschikt, maar je werkt dit niet verder uit. De STAR-methode is een handig hulpmiddel om je geschiktheid duidelijk te verwoorden en te onderbouwen met concrete voorbeelden.


Overigens is niet alleen je brief belangrijk, maar ook (de inhoud van) je cv.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 augustus 2006, 18:16
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Help bij mijn sollicitatiebrief

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sharynne1981 Bekijk bericht
HOi mensen,

Bijgevoegde brief heb ik gezonden naar een rechtbank. Ik ben afgewezen. Zij konden mij niet vertellen waarom. Kan iemand mij misschien vertellen wat er mis is met mijn brief en wat advies gegeven.

Alvast bedankt, dit omdat ik nog twee vacatures heb gezien bij een rechtbank en graag wil solliciteren
Hoi,

Kijk ook even goed naar je schrijfstijl. Probeer korte, kernachtige zinnen te gebruiken. Wat jij wilt vertellen komt in sommige stukken niet goed over, omdat je zinnen te gecompliceerd in elkaar zitten.
De volgende zin:

"Voor mijn compleet overzicht van werkervaring, opleidingen verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae."

loopt ook niet lekker. Deze moet je even opnieuw formuleren.

Succes!

Robert
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 augustus 2011, 02:45
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind persoonlijk dat je brief vrij standaard is. Wie ben jij? en wat denk je voor meerwaarde te kunnen leveren ten opzichte van iemand anders?
En nog meer: als je inderdaad ervaring hebt en je opleiding hier heel erg op aansluit, werk dit dan uit. Geef concrete voorbeelden waaruit blijkt dat je bepaalde competenties hebt. (en inderdaad: STAR methode is natuurlijk handig hulpmiddel om dit te laten zien.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tips sollicitatiebrief administratief medewerker tassie Sollicitatiebrief en cv 2 21 augustus 2006 14:24
Sollicitatiebrief administratief bediende Koshi Sollicitatiebrief en cv 2 20 juni 2006 22:55
Sollicitatiebrief administratief medewerker Annemie Sollicitatiebrief en cv 2 2 april 2006 17:27
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief als administratief medewerkster? cindycindy Sollicitatiebrief en cv 4 11 oktober 2005 13:28
Sollicitatiebrief administratief medewerker: reacties gewenst Marian Sollicitatiebrief en cv 7 26 augustus 2005 12:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon