Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 februari 2009, 16:31
mirretje83 mirretje83 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 3
mirretje83 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker BSO

wie kan mij helpen ik ben al een week bezig met deze brief heb al wat hulop gehad maar vind hem nog te lang wie heeft wat suggesties of verbeteringen. hoop dat er snel wordt gereageerd omdat ik hem snel wil opsturen.

groeten mirretje 83

adres
......................
................
eindhoven


Betreft: Sollicitatie vacature pedagogisch medewerker BSO

Geldrop, 5 februari 2009


Geachte mevrouw T,

In mijn zoektocht naar ander werk trof ik uw vacature voor medewerker buitenschoolse opvang, de vacature spreekt mij erg aan omdat u ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden bied, en de mogelijkheid om met kinderen te werken. Deze vlakken liggen mij beiden erg goed en hebben dan ook mijn interesse gewekt, dit heeft mij er toe doen besluiten om te solliciteren naar de vacature van pedagogisch medewerker BSO.

Op dit moment volg ik een thuisstudie bij de NHA voor SPW-3 Kinderopvang, en daarnaast werk ik bij de thuiszorg. Het feit dat u mij de kans kan bieden om mij verder te ontwikkelen en diversiteit van de baan omdat ik zowel in de dag als buitenschoolse opvang werk, lijken mij een goede aansluiting bij mijn opleiding. Ik zou het werken bij u dan ook eventueel graag combineren met mijn studie.

Binnen mijn stages heb ik diverse malen de verantwoordelijkheid voor de kinderen in mijn eentje gehad. Ter voorbeeld; wanneer de kinderen aan het buitenspelen waren of wanneer de kinderen gymles hadden of ik les gaf en de lerares even niet aanwezig was. Hierdoor heb ik inzicht ontwikkeld om onveilige situaties te voorkomen en de groep goed te overzien. Ik ben instaat om van te voren in te schatten wat gevaarlijk is en wat niet. Zo stuurde ik kinderen die te dicht op een raam voet balden naar een veldje, of pakte ik een baby die op een glijbaan in zijn eentje wou klimmen weg.

Doormiddel van vaardigheden als geduld hebben,rust uitstralen en interesse tonen ben ik instaat om een veilige omgeving te creëren voor het kind. Binnen mijn stage op een kinderdagverblijf heb ik ooit meegemaakt dat een kindje zich niet veilig voelde. Zijn moeder die ging weg en hij had last van verlatingsangst. Door hem bij me te pakken en rustig te blijven werd het kind ook rustig. Samen zijn wij toen naar zijn mama gaan zwaaien en daarna heb ik gevraagd waar hij mee wou spelen en wat hij leuk vind. Op die manier schepte ik een situatie waarin hij zich weer veilig voelde en niet meer verdrietig was. Deze vaardigheden alleen zijn niet genoeg om een veilige basis voor een kind te ontwikkelen. Bij alle leeftijden van de kinderen is het ook belangrijk om je grenzen te stellen en consequent te zijn. Alleen zo weet een kind waar het aan toe is en wat het wel en niet mag.

Mijn creativiteit komt tot uiting in het volgende voorbeeld dat ik hieronder weergeef.
Door naar de kinderen te kijken als individu of als groep ontwerp ik een activiteit welke goed aansluit bij hun belevingswereld en hun ontwikkeling. Dit deed ik door mijzelf in te leven door te kijken naar de leeftijd en de interesses die de kinderen hadden, maar ook door informatie bronnen te raadplegen waarin ik meer over hun ontwikkeling te weten kon komen. Mede door te overleggen met de kinderen wat ze wilden doen,en wat ze leuk vonden was ik instaat om daar een aansluitende activiteit bij te bedenken. Mijn stagebegeleiders waren altijd vol lof over mijn activiteiten gezien de diversiteit en de educatieve componenten die ik in de activiteiten aanbood.

Maar ondanks dat bovenstaande vaardigheden belangrijk zijn is overleg met ouders en collega’s ook van groot belang. Met je collega’s werk je immers samen en zorg je voor een goede sfeer en samenwerking op de werkvloer. Daarom is het goed om te overleggen met elkaar en overeenstemming te zoeken over hoe je samen te werk gaat. Als ouder weet ik maar al te goed hoe het is om je kind bij een ander achter te laten als je gaat werken.
Ik vind daarom overleg met de ouders over wat je kind al kan en heeft gedaan en gegeten die dag belangrijk. Doordat ik veel met mensen werk vanwege mijn huidige werk bezit ik goede sociale vaardigheden om met ouders en collega’s te communiceren.

Ik ben zeer benieuwd naar uw reactie en ben graag bereid om een en ander mondeling toe te lichten.

n afwachting op uw reactie.

Met vriendelijke groet,


Miriam Rijnbeek- van der Ven



Bijlage: c.v.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 maart 2009, 21:32
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker BSO

ik zou de voorbeelden weglaten en daarvan alleen de kernpunten te pakken. het word door de voorbeelden een beetje lang. en de kernpunten kun je dan in het gesprek toelichten met de voorbeelden.
ik hoop dat je er nog wat aan hebt

groetjes.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sollicitatiebrief kinderopvang

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief pedagogisch medewerker b nikki Sollicitatiebrief en cv 1 11 oktober 2008 00:08
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker BSO suleika21 Sollicitatiebrief en cv 2 6 februari 2008 08:42
sollicitatiebrief pedagogisch medewerker: graag commentaar! ellis Sollicitatiebrief en cv 1 1 juni 2007 20:47
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon