Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 juli 2013, 20:08
Klukkluk Klukkluk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 juli 2013
Berichten: 2
Klukkluk is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief teamleider

Beste forumleden

Na 23 jaar heb ik nu de kans om via een interne vacature door te groeien naar Teamleider, enig minpuntje is dat mijn laatste sollicitatie ook 23 jaar geleden was, dus heb ik hulp nodig of dit ook leesbaar overkomt.

Hieronder zijn 2 brieven wat ik tot nu toe gefabriceerd heb ook met behulp van meerdere regels uit andere sollicitatievoorbeelden (is dat een probleem?)

De zinnen in het rood lijken niet goed te lopen, kan ook aan mij liggen natuurlijk.

Brief 1 is iets uitgebreider aangezien dat wat meer met de functie te maken heeft, of is het beter om het kort te houden en voor het gesprek bewaren?

************************************************** **********
Bedrijfsnaam brief 1
T.a.v.
Adres
Postcode plaats


Plaats, 11-07-2013


Betreft: Sollicitatie Teamleider


Geachte ..........,

Sinds een aantal jaren heb ik de ambitie om door te groeien naar een leidinggevende functie. Ik ben dan ook zeer geďnteresseerd in de vacature van Teamleider.

In 1990 ben ik begonnen als ……………………, Waarna ik in 2004 doorgegroeid ben naar de functie …………………, met aansluitend in 2007 de functie ……………….
In 2008 werd het …………… traject ingevoerd. Doelstellingen hiervan waren onder andere: Het benutten van kennis, vaardigheden en inventiviteit van de productiemedewerkers, Continue verbeteren een onderdeel maken van de productieroutine en door een gevarieerde functiepallet interne doorgroei naar Teamleiders mogelijk te maken.
Hierdoor werd mijn functie naar ………………………………………………………….. aangepast. In deze functie heb ik de afgelopen jaren met grote regelmaat de Teamleider vervangen en ondersteund in zijn sturende, administratieve en coachende taken. Ik was het aanspreekpunt van collega’s. Het grootste aandachtspunt was de productiesturing en het aansturen van (nieuwe) medewerkers. Dit beviel mij erg goed. Ik zie het als uitdaging om ervoor te zorgen dat de kennis en vaardigheden bij iedereen binnen het team aanwezig is. Hierdoor is het team flexibel en nog beter in staat om aan de gevraagde kwaliteitsnormen te voldoen.
Met mij als Teamleider stelt ……. iemand aan die flexibel is, oog heeft voor kwaliteit, maar ook het belang van gemotiveerde medewerkers niet onderschat. Voor de vaardigheden die nog niet op het juiste competentie niveau zijn, ben ik uiteraard bereid de benodigde acties te ondernemen.

Graag licht ik mijn motivatie en cv, die u in de bijlage vindt verder toe in een gesprek.

Met vriendelijke groet,


Naam


Bijlage: curriculum vitae

************************************************** **********


Bedrijfsnaam brief 2
T.a.v.
Adres
Postcode plaats


Plaats, 11-07-2013


Betreft: Sollicitatie Teamleider

Geachte ..........,

Sinds een aantal jaren heb ik de ambitie om door te groeien naar een leidinggevende functie. Ik ben dan ook zeer geďnteresseerd in de vacature van Teamleider.

In 1990 ben ik begonnen als ..............................., Waarna ik in 2004 doorgegroeid ben naar de functie ………………….., met aansluitend in 2007 de functie ………………………................
In 2008 werd het……………………traject ingevoerd waardoor mijn functie naar ……………………………………………………………………………… werd aangepast.
In deze functie heb ik de Teamleider veel ondersteund in zijn sturende administratieve en coachende taken. Ik was het aanspreekpunt van collega’s. Het grootste aandachtspunt was de productiesturing en het aansturen van (nieuwe) medewerkers. Dit beviel mij erg goed. Ik zie het als uitdaging om ervoor te zorgen dat de kennis en vaardigheden bij iedereen binnen het Team aanwezig is. Hierdoor is het Team flexibel en nog beter in staat om aan de gevraagde kwaliteitsnormen te voldoen.
Met mij als Teamleider stelt ……… iemand aan die flexibel is, oog heeft voor kwaliteit, maar ook het belang van gemotiveerde medewerkers niet onderschat. Voor de vaardigheden die nog niet op het juiste competentie niveau zijn, ben ik uiteraard bereid de benodigde acties te ondernemen.

Graag licht ik mijn motivatie en cv, die u in de bijlage vindt verder toe in een gesprek.



Met vriendelijke groet,


Naam


Bijlage: curriculum vitae


Alvast bedankt voor jullie hulp
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 juli 2013, 13:43
Daniil3012 Daniil3012 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 juli 2013
Berichten: 10
Daniil3012 is on a distinguished road
Standaard Feedback

Hallo,

De brieven zien er goed uit. Ik zou voor de eerste gaan.
De eerste rode zin ziet er goed uit, maar als je hem wilt veranderen dan zou ik het ongeveer als volgt doen: Collega's kwamen naar mij toe met vragen zoals:...

De tweede rode zin zal ik meer uitbreiden met voorbeelden wat er precies beviel.

Verder zou ik meer toelichten wat je hebt bereikt toen je de taken van de teamleider overnam.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 augustus 2013, 15:23
JudithS JudithS is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2013
Berichten: 52
JudithS is on a distinguished road
Standaard

Hallo,

Je brief is eigenlijk meer een uitgebreide CV, een uitgebreide opsomming van je banen. dat is zonde, want hier is een CV voor.

In je motivatiebrief schrijf je vooral waarom je zelf geschikt denkt te zijn voor de functie. Probeer de werkgever enthousiast en nieuwsgierig te maken. Verkoop jezelf wat meer, ze zoeken tenslotte een teamleider, die het goede voorbeeld moet geven aan zijn teamleden. Laat zien wat je kunt en wat je achievements tot nu toe zijn.

Is het een formeel bedrijf? Jouw brief is namelijk nogal formeel en als dat de bedrijfscultuur is, dan heb je de juiste toon te pakken. Maar als het een informeel bedrijf is, dan sla je de plank mis met deze formele brief.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt!

Hartelijke groet, Judith Schoorlemmer
__________________
www.sollicitatiehulp.org

Ik help je graag, met tips over je loopbaan.
Hoe ontdek je welke baan bij je past en hoe vind je je droombaan?


www.sollicitatiehulp.org
www.wegnaarsucces.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief functie teamleider in een gemeente. commentaar meer dan welkom. dyan Sollicitatiebrief en cv 2 11 juni 2010 22:28
Hulp gevraagd bij sollicitatiebrief Teamleider ICT Helpesk Prutser Sollicitatiebrief en cv 2 9 november 2009 23:02
Sollicitatiebrief teamleider (interne vacature) Rijo Sollicitatiebrief en cv 5 18 oktober 2008 13:12
Sollicitatiebrief verpleegkundig teamleider Isis Sollicitatiebrief en cv 5 8 november 2007 16:41
Sollicitatiebrief (interne)vacature teamleider voortgezet onderwijs lagraauwr Sollicitatiebrief en cv 1 3 september 2007 00:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon