Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 september 2013, 12:40
ijzebel ijzebel is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2010
Berichten: 35
ijzebel is on a distinguished road
Standaard graag feedback open sollicitatie

Geachte heer XXXX,

Met mijn achtergrond als vaktherapeut en pedagogische ervaring denk ik uitermate geschikt te zijn voor de functie van begeleider bij XXXXXX.

Het op weg helpen van mensen, hen in hun kracht te zetten en dan te zien groeien is wat mij drijft. De XXXXX doet dit belangrijke maatschappelijke werk en daar wil ik graag deel van uit maken. Vandaar mijn sollicitatie bij uw organisatie naar deze functie.

Als therapeut, docent, pedagogisch medewerker en als stagebegeleider heb ik ervaring in het begeleiden en het ondersteunen van mensen. Dit doe ik onder andere door het aanbieden van activiteiten, het voeren van gesprekken en door structuur aan te brengen. Dat doe ik bijvoorbeeld door een vast dagritme aan te brengen of altijd dezelfde opbouw te gebruiken en voorspelbaar en transparant te zijn in mijn gedrag.

Mijn achtergrond als vaktherapeut maakt dat ik snel kan observeren waar de behoeftes van een persoon of personen liggen en of iemand dreigt te stagneren. Daarbij kan ik zeer gericht interventies plegen. In mijn groep op de kinderopvang had ik bijvoorbeeld een jongetje die zo verlegen was dat hij eigenlijk nooit wat zei en vaak stil en alleen speelde. Doordat ik iedere dag dat ik hem zag liet merken dat ik hem had gezien, dat hij er toe deed en dat hij mocht zijn wie hij was, kwam hij langzaam uit zijn schulp. Tegen de tijd dat ik de groep verliet had hij vriendjes en vertelde in de groep graag zijn belevenissen.

Ik ben creatief in het bedenken van oplossingen, zorgvuldig en nauwkeurig in de uitvoering hiervan. Altijd empathisch, soms confronterend en bereid om dat stapje extra voor iemand te zetten.

Ik ben van mening dat ik vanwege mijn ervaring en capaciteiten een goede kandidaat ben voor deze functie. Graag zou ik u hiervan in een persoonlijk gesprek willen overtuigen.

Met vriendelijke groet,

XXXXXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 september 2013, 16:00
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Je bent al goed op weg, IJzebel! Mooi concreet voorbeeld van jouw aanpak bij dat verlegen jongetje. Ik mis alleen nog een onderbouwing waarom je juist bij deze organisatie wilt werken.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 september 2013, 13:11
BobdeBouwer BobdeBouwer is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2012
Berichten: 26
BobdeBouwer is on a distinguished road
Thumbs up

Het klinkt al goed alleen gebruik je een paar keer kunnen en zullen. Daardoor wordt jouw verhaal onnodig "zwak". Als voorbeeld:
Citaat:
Daarbij kan ik zeer gericht interventies plegen
Dat klinkt daadkrachtiger als je schrijft:
Citaat:
Ik pleeg zeer gericht interventies
Ook gebruik je 2x op een rij "Dat doe ik bijvoorbeeld door" en de laatste biedt écht een schitterende kans om jezelf nog beter neer te zetten:
Citaat:
Dat doe ik bijvoorbeeld door een vast dagritme aan te brengen of altijd dezelfde opbouw te gebruiken en voorspelbaar en transparant te zijn in mijn gedrag
versus
Citaat:
Voorspelbaar en transparant zijn, het aanbrengen van een vast dagritme en altijd dezelfde opbouw gebruiken [waardoor clienten zich op hun gemak voelen] zijn mijn sterke punten.
Om je brief te eindigen raad ik aan om "Graag overtuig ik u hiervan in een persoonlijk gesprek." en "Hoogachtend" te gebruiken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 september 2013, 10:34
ijzebel ijzebel is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2010
Berichten: 35
ijzebel is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor feedback. Ik ga het verwerken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag feedback open sollicitatie pedagogisch medewerker ijzebel Sollicitatiebrief en cv 3 12 december 2012 11:24
Graag feedback op mijn open sollicitatie Toet Sollicitatiebrief en cv 3 4 augustus 2009 11:30
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Open sollicitatie Gezondheidszorg. Graag feedback! iertje Sollicitatiebrief en cv 1 13 maart 2009 00:02
Open sollicitatie vastgoed en makelaardij (graag feedback) Nina13 Sollicitatiebrief en cv 3 17 april 2008 08:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon