Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 november 2015, 12:34
baanzoeker1602 baanzoeker1602 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 november 2015
Berichten: 1
baanzoeker1602 is on a distinguished road
Standaard Arbeidsvoorwaarden gesprek, advies of tips?

Hoi Hoi,

Ik heb een nieuwe baan aangeboden gekregen als sales medewerker buitendienst waar ik ontzettend blij mee ben.

Echter ben ik het niet helemaal eens met de arbeidsvoorwaarden ( specifiek het basis salaris). Hier heb ik donderdag een gesprek over

Huidige baan: 2600 bruto obv 40 uur inclusief Reiskostenvergoeding

Nieuw aanbod: 2150 bruto obv 40 uur
Auto van de zaak met onbeperkt benzine gebruik ook voor prive gebruik (wel 100 euro bijtelling per maand
Bonusregeling die kan oplopen tot 650 bruto per maand

(hotelovernachtingen en diners met klanten etc worden natuurlijk vergoed)
Ik persoonlijk ben heel blij met de auto en de bonusregeling maar vind het salaris aan de lage kant.

Ik heb donderdag het arbeidsvoorwaarden gesprek, ben daar best zenuwachtig voor!
Hebben jullie nog tips of adviezen?
Ik zat er zelf aan te denken om in ieder geval te benoemen met het feit dat ik heel blij ben met de baan en dat ik niet kan wachten om te beginnen. ( Om het gesprek positief in te luiden) Vervolgens aan te geven dat ik met de voorwaarden opzich tevreden ben maar dat ik het basis salaris aan de lage kant vind. Dan de argumenten dat dit komt omdat ik er ten opzichte van mijn huidige baan op achteruit ga, dat in combinatie met de bijtelling voor de auto ik daar netto maar weinig aan overhoud. Vervolgens wil ik ook benoemen dat ik zeker denk dat ik de targets haal en dat ik daar niet aan twijfel maar dat dat toch een risico blijft en het altijd zo kan zijn dat er periodes tussen zitten dat het iets minder gaat.

Nog tips en adviezen die ik zou kunnen toevoegen?

Als laatste, ik vind het behoorlijk spannend om een tegenbod te doen ( denk namelijk wel dat ze dit van me gaan vragen..) Ik zou het liefst uitkomen op 2350 obv 40 uur. Maar hoe pak ik dit het beste aan? Ben ik gewoon heel eerlijk en geef ik aan dat dit mijn ondergrens is en ik hier graag op uit wil komen. Of ga ik hier boven zitten in de hoop dat zij dan uiteindelijk een laatste bod doen en dat dus ongeveer op 2350 uitkomt?

Groetjes
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 november 2015, 23:18
Loopbaancoach a/d Amstel Loopbaancoach a/d Amstel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2014
Berichten: 15
Loopbaancoach a/d Amstel is on a distinguished road
Standaard

Hallo,

Op de eerste plaats natuurlijk gefeliciteerd dat je zo ver bent gekomen. Als het goed is heb je het gesprek al gehad, maar geef toch nog even een reactie, wellicht ook handig voor andere lezers van dit forum die in vergelijkbare situatie zitten.

Ik hoor het vaker dat mensen het lastig vinden als ze een baan hebben aangeboden gekregen om dan te gaan onderhandelen over het salaris. Je wilt immers geen conflict met je nieuwe werkgever! Echter, het is toch heel normaal om dat te doen, zeker als je ook een argument hebt zoals jij dat je er gewoon op achteruit gaat. je kan dat dan goed onderbouwen.

Verder is het vaak ook een spel. Zeker in jouw functie van sales-medewerker is het helemaal niet verkeerd als je laat zien dat je niet bang bent om te onderhandelen. Dat moet je straks met je klanten ook doen, dus goed als je ook in dit gesprek aan de werkgever laat zien dat je dat kan. Uiteraard tot een bepaalde grens en het is dan wel goed om een bedrag in gedachten te hebben, want de eerste vraag van de werkgever zal zijn "en waar zat jij dan aan te denken?". Als de werkgever met een tegenbod komt waar je eigenlijk niet tevreden mee bent kan je ook zeggen dat je daar dan nog even over moet nadenken. Spreek dan af wanneer je hem/haar daarover terugbelt. Je hebt dan wat bedenktijd en de kans is ook aanwezig dat de werkgever met een hoger tegenbod komt. Bij dit hele spel is het wel belangrijk om nog even na te lezen wat er in de vacaturetekst stond aan maximaal salaris. Het is lastig om daar boven te gaan zitten, tenzij je merkt dat ze je echt heeeel graag willen hebben.

Ben benieuwd naar hoe het gesprek is verlopen, laat je het nog even weten?
__________________
Loopbaancoach aan de Amstel
www.loopbaancoachaandeamstel.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief leerling kraamverzorgende. tips en advies gevraagd! bedankt lou Sollicitatiebrief en cv 0 5 augustus 2010 17:32
Idee voor tweede gesprek: slim of een afknapper? JoyceW Sollicitatiegesprek 5 5 oktober 2009 09:48
Open sollicitatie tandartsassistente: advies of tips? Sophie88 Sollicitatiebrief en cv 1 6 september 2009 15:39
Sollicitatiebrief werkvoorbereider corporatie, zit een beetje vast dirkteur1972 Sollicitatiebrief en cv 1 27 juni 2009 11:05
Sollicitatiebrief Leerling IC verpleegkundige - Graag Advies, tips, feedback Ria Sollicitatiebrief en cv 2 6 december 2008 23:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon