Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 mei 2010, 14:52
Vreemdeling Vreemdeling is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 18
Vreemdeling is on a distinguished road
Standaard Ik ben al 3 maanden niet uitbetaald en heb ook nog geen arbeidsovereenkomst

Ik werk op een basisschool als invalster.

Tientallen mailtjes en telefoontjes zijn al evrstuurd en gepleegd. Er werd mij nu verteld dat ik binnen 2 weken een voorschot zou krijgen, kan dat ook sneller? En kan ik dat eisen?

Ik moet ook nog eens elke keer ergens anders invallen dan is afgesproken. Kan ik dat zomaar weigeren? De directrice zei dat dat "werkweigering" zou zijn, whatever that may be :s. Ik heb dit keer toegegeven, omdat het volgens haar "hoge nood" is. Maar aan het begin was mij duidelijk aangegeven in welke klassen ik zou komen te werken en wat mijn taken zouden zijn. Nou is het al meer dan eens voorgekomen dat ik moest invallen in een andere klas zonder enige voorbereiding. Ik voel mij hierdoor echt niet meer prettig en vind het ook niet meer leuk om te gaan werken.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 mei 2010, 16:48
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Ik ben al 3 maanden niet uitbetaald en heb ook nog geen arbeidsovereenkomst

Hallo,

Schrijf op hoe vaak je al mailtjes hebt gestuurd en hebt opgebeld, liefst met data.

Vraag een gesprek aan met leidinggevende, evt. met P&O medewerkster. Waarom krijg je niet het hele bedrag in plaats van alleen voorschot? Dat is op zich al raar. Geef aan dat jij ook financiele verplichtingen hebt en dat je het erg vervelend vindt dat het nog niet geregeld is en dat er alleen een voorschot kan komen. Tevens aangeven dat je het niet erg vindt om af en toe in geval van nood in andere klassen in te vallen, maar dat het nu wel erg veel wordt en dat dat vervelend is m.b.t. voorbereiding.

Probeer rustig te blijven en niet-beschuldigend over te komen. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het.

Mocht betaling wederom uitblijven, zou ik overwegen of je hier nog wilt werken.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 mei 2010, 17:02
Vreemdeling Vreemdeling is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 18
Vreemdeling is on a distinguished road
Standaard Re: Ik ben al 3 maanden niet uitbetaald en heb ook nog geen arbeidsovereenkomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rosina Bekijk bericht
Hallo,

Schrijf op hoe vaak je al mailtjes hebt gestuurd en hebt opgebeld, liefst met data.

Vraag een gesprek aan met leidinggevende, evt. met P&O medewerkster. Waarom krijg je niet het hele bedrag in plaats van alleen voorschot? Dat is op zich al raar. Geef aan dat jij ook financiele verplichtingen hebt en dat je het erg vervelend vindt dat het nog niet geregeld is en dat er alleen een voorschot kan komen. Tevens aangeven dat je het niet erg vindt om af en toe in geval van nood in andere klassen in te vallen, maar dat het nu wel erg veel wordt en dat dat vervelend is m.b.t. voorbereiding.

Probeer rustig te blijven en niet-beschuldigend over te komen. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het.

Mocht betaling wederom uitblijven, zou ik overwegen of je hier nog wilt werken.
Hoi,

bedankt voor je reactie.

Ik heb wel alle mailtjes nog, alle telefoondata helaas niet meer. Wel heb ik gesproken met 1 van de adjunct directeuren die mij heeft verteld dat ze heeft gesproken met de personeelsmanager. En volgens hen is de vertraging vooral vanuit het administratiekantoor. Om het voorschot heb ik zelf gevraagd, in de hoop dat eerder te krijgen dan mijn salaris omdat ik in hoge nood zit mbt mijn vaste lasten. Al het bovenstaande heb ik ook aangegeven. Het liefst was ik ook gewoon weggegaan, maar ik heb niks anders in de plaats. Daarnaast zit ik hier in ieder geval zeker tot de zomer volgens hen, en hoop ik stiekem dat ik wel kan blijven. Ook erg veel onzekerheden en onduidelijkheden...

Kan ik ze niet met iets "dwingen" om mij zsm te betalen? En hoe erg is het als ik het gewoon "eis" of "dreig" met ontslag (haha) ze hebben me nu wel echt nodig tot de zomervakantie. Poeh zeg, wat een gedoe :s.

Laatst gewijzigd door Vreemdeling; 31 mei 2010 om 17:03 Reden: ...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 mei 2010, 17:20
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Ik ben al 3 maanden niet uitbetaald en heb ook nog geen arbeidsovereenkomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vreemdeling Bekijk bericht
Kan ik ze niet met iets "dwingen" om mij zsm te betalen?
Ja, de juridische term daarvoor is een sommatie. Dat is een dwingend geformuleerde brief waarin je sommeert uiterlijk op een bepaalde datum al het achterstallige salaris te betalen, met wettelijke rente en vertragingsboete. Als daar niet aan voldaan wordt, dan kun je naar de kantonrechter stappen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 mei 2010, 18:49
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Ik ben al 3 maanden niet uitbetaald en heb ook nog geen arbeidsovereenkomst

Ben je ook lid van de vakbond? FNV of CNV? Je kunt hun vragen je te ondersteunen.

Sterkte.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 2 juni 2010, 10:40
Vreemdeling Vreemdeling is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 18
Vreemdeling is on a distinguished road
Standaard Re: Ik ben al 3 maanden niet uitbetaald en heb ook nog geen arbeidsovereenkomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Ja, de juridische term daarvoor is een sommatie. Dat is een dwingend geformuleerde brief waarin je sommeert uiterlijk op een bepaalde datum al het achterstallige salaris te betalen, met wettelijke rente en vertragingsboete. Als daar niet aan voldaan wordt, dan kun je naar de kantonrechter stappen.
Hallo,

bedankt voor je reactie! Ik heb ze vorige week gesproken en toen is mij verteld: "binnen 2 weken heb je een voorschot".

Zijn er voorbeelden van die brieven?

Ik ben toch best timide, zelfs wat betreft om mijn eigen recht te halen. Ik wil nl. graag daar blijven. Maar goed, ik ga proberen zo een brief te schrijven, en dan vandaag nog langsbrengen. Als je voorbeelden hebt, graag!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 2 juni 2010, 10:41
Vreemdeling Vreemdeling is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 18
Vreemdeling is on a distinguished road
Standaard Re: Ik ben al 3 maanden niet uitbetaald en heb ook nog geen arbeidsovereenkomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies Bekijk bericht
Ben je ook lid van de vakbond? FNV of CNV? Je kunt hun vragen je te ondersteunen.

Sterkte.

Groeten van Hetty
Nee... dat ben ik (nog) niet.

Bedankt voor je reactie.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 2 juni 2010, 11:29
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Ik ben al 3 maanden niet uitbetaald en heb ook nog geen arbeidsovereenkomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vreemdeling Bekijk bericht
Zijn er voorbeelden van die brieven?
Dat soort brieven moet je niet met copy&paste maken. Dat wat je beweert en claimt moet namelijk wel kloppen met je feitelijke situatie.

Als je zelf niet zo'n brief kunt schrijven, dan zou ik er juridische hulp bij zoeken (een vakbondsjurist, jurist van je rechtsbijstandsverzekering, een bureau voor rechtshulp of een arbeidsrechtadvocaat).
__________________
René
Met citaat reageren
  #9  
Oud 2 juni 2010, 11:43
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Ik ben al 3 maanden niet uitbetaald en heb ook nog geen arbeidsovereenkomst

Kijk https://www.werk.nl/portal/page/port...t/loon#content

Misschien kan het werkbedrijf (CWI) je helpen.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 2 juni 2010, 12:52
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Ik ben al 3 maanden niet uitbetaald en heb ook nog geen arbeidsovereenkomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies Bekijk bericht
Misschien kan het werkbedrijf (CWI) je helpen.
Dat denk ik niet. Het verlenen van rechtshulp is nu eenmaal geen taak van het CWI. Er staat op die pagina:
Citaat:
Wanneer de werkgever in gebreke blijft wat betreft loonbetaling dan kan de werknemer overgaan tot loonvordering. De werknemer dient dan eerst hulp in te schakelen van de vakbond, rechtsbijstandverzekering of een advocaat.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Welke beroepen passen bij mij? Ideeën gevraagd... alle suggesties zijn welkom! Elle Loopbaanvragen 8 16 oktober 2009 14:28
Motivatieprobleem en twijfels over beroep Interaction Designer en opleiding CMD topTijgertje Loopbaanvragen 4 15 juni 2009 12:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon