Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 maart 2009, 01:46
Randy Randy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 december 2008
Berichten: 54
Randy is on a distinguished road
Standaard CV Nakijken

Zouden jullie mijn CV nog één keer willen nakijken.

Hij moet er zo professioneel mogelijk uitzien.

Alvast bedankt
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc CV.doc‎ (37,5 KB, 253x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 maart 2009, 02:04
Cheater Cheater is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2009
Berichten: 17
Cheater is on a distinguished road
Standaard Re: CV Nakijken

Ik heb je vorige CV en de op- of aanmerkingen dus ook niet gelezen.

Mijn eerste indruk is: wat staat er toch weinig op een a4.
Met een beetje creativiteit kun je er zo 1 a4 van maken. (regelafstand verkleinen bij je personalia + die grote ruimte bovenaan verkleinen)

Daarnaast zou ik de grijze balken (waar een titel in staat), in de volle breedte laten strekken.

Bij je opleidingen zou ik een kolom erbij maken, waarin je aangeeft of je het gehaald hebt ja of nee. Dit staat er nu ook wel bij, maar het is niet in één oogopslag te zien. Probeer hoofdlettergebruik goed toe te passen. "2008 - Heden" mag "2008 - heden" worden, en MBO mag in grote letters (vanwege de afkorting).
Ook zie ik het woordje 'Studieplan' daar los bij staan. Ik heb geen flauw idee wat dit betekend en ik denk dat de lezer dit ook niet weet.

Bij je hobby's bespeur ik enkele valkuilen. Met 'uitgaan' als hobby win je zeker geen punten. Waarom niet? Omdat je werkgever de bui al voelt hangen op de maandagmorgen. Katerrrrrr!!!
Ook 'familie' is geen hobby.

Je taalvaardigheden zijn vrij sumier (dat kan en hoeft geen probleem te zijn). Kun je niet een klein beetje Engels of Duits? Zo ja, dan mag je dat erbij zetten als 'gering'.

Bij je PC-vaardigheden staat dat je Office 2007 zeer goed kent. Office 2007 bestaat (zoals je vast wel weet) uit vele onderdelen. Deel dit uit in de verschillende onderdelen (maar laat de onderdelen die je niet kent WEG):
  • Word
  • Excel
  • Access
  • Powerpoint
  • Outlook
  • InfoPath
  • Publisher
  • Business Contact Manager
  • Communicator
  • OneNote
  • Groove

Als laatste puntje: ik weet niet of je man of vrouw bent, maar als dit aan je voornaam niet te achterhalen is (je hebt namen die zowel voor man als vrouw kunnen gelden), zet dan je geslacht erbij.

Misschien dat je de volgende keer er (ook bij een herkeuring) aanvullende informatie bij kunt voegen. Zoals: bij wat voor bedrijf / sector / functie je solliciteerd. Dit kan van belang zijn voor zaken die in je CV horen te staan, of weggelaten moeten worden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
CV nakijken? Danjel Sollicitatiebrief en cv 21 14 januari 2009 18:13
Wil iemand mijn Engelse CV nakijken? Graag commentaar helbannani Sollicitatiebrief en cv 1 6 mei 2008 14:01
Wie wil mijn cv nakijken en zonodig aanpassen?? doly Sollicitatiebrief en cv 2 9 januari 2008 22:29
wie wil mijn brief en cv nakijken janinrW Sollicitatiebrief en cv 4 27 april 2006 00:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon