Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 augustus 2008, 14:43
stein27 stein27 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2007
Berichten: 20
stein27 is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar stein27
Standaard Sollicitatiebrief Adm. Juridisch Med.

Bij de gemeente zag ik een hele leuke functie als adm. juridisch med.
Dit is de tekst van de vacature:

De afdeling Vergunning en Handhaving is belast met de vergunningverlening en handhaving van
regels op het gebied van bouwen, wonen, gebruik bouwwerken, milieu, APV en diverse bijzondere
wetten. Daarnaast behoort (beleids-)advisering over - en uitvoering van - milieuregels tot het
takenpakket van de afdeling.

Wegens het vertrek van een medewerker van onze afdeling zijn wij op zoek naar een
Administratief juridisch medewerker vergunningen m/v
(36 uur per week)

De uitdaging
Je werk omvat het behandelen van verzoeken voor vergunningen of ontheffingen op grond van de
Algemene Plaatselijke Verordening (APV) of bijzondere wetten. Hierbij kun je denken aan drank- en
horecavergunningen, evenementenvergunningen, kapvergunningen, speelautomatenvergunningen en
uitritvergunningen. De aanvragen toets je op volledigheid en indien nodig verzamel je meer informatie
bij bijvoorbeeld brandweer of politie. Je stelt de vergunning of ontheffing op, of wijst het verzoek
gemotiveerd af. Daarnaast behandel je subsidieaanvragen in het kader van volkshuisvesting. Voor
een optimale dienstverlening werk je nauw samen met collega’s en medewerkers van andere
instanties.

Jouw profiel
Je beschikt over een afgeronde MBO opleiding. De voorkeur gaat uit naar een bestuurlijke opleiding
en enige jaren werkervaring in dit vakgebied bij de overheid. Echter ben je een schoolverlater of
aanstormend talent? Dan nodigen wij je ook van harte uit te reageren, want onervaren kandidaten
krijgen bij ons de ruimte om zich te ontwikkelen en door te groeien in de functie.
Je herkent je in de volgende competenties: klantgerichtheid, verantwoordelijkheid, samenwerken en
een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. We verwachten van je dat je zonodig
aanvullende opleidingen volgt.


Ze ontvangen graag een korte brief met cv.
Ik heb geen ervaring in een soort gelijke functie, maar wil dit heel graag leren vandaar dat ik mezelf een aanstormd talent vind.
Wel heb ik ervaring met het recht, werk bij de politie en ben in bezit van mijn BOA(buitengewoon opsporings ambtenaar).
Hieronder mijn sollicitatiebrief. Het motivatie gedeelte vind ik nog niet lekker lopen. Wie kan mij daar mee helpen.
Alvast bedankt.


Aan XXXX

XXXX, 21 augustus 2008

Betreft: sollicitatie administratief juridisch medewerker


Geachte heer/mevrouw,

U zoekt een aanstormend talent voor de functie administratief juridisch medewerker. Omdat ik denk dat ik dat ben schrijf ik u deze brief.

Wat mij aanspreekt in deze functie is het werken met het recht. Dat je aan de hand van wetten en regels, uitzoekt of er wel of geen vergunning afgegeven kan worden. Het samenwerken met verschillende instanties. Dat je aan de hand van dit speurwerk goed kunt onderbouwen waarom een vergunning wel of niet verleend wordt.

In mijn huidige functie als xxxxx en in mijn vorige functie heb ik bewezen een goed eerste aanspreekpunt te zijn voor klanten. Zowel telefonisch als in persoonlijk contact met klanten. In deze verantwoordelijke functie is onder andere één van mijn werkzaamheden het helder krijgen van de klantvraag en daar een passende klantgerichte oplossing voor zoeken.

Helaas geeft een brief een beknopt beeld. Daarom licht ik mijn brief graag toe in een gesprek. Voor een volledig overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar het bijgesloten Curriculum Vitae.

Ik hoop spoedig van u te horen.

Met vriendelijke groet,




Bijlage 1: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 augustus 2008, 23:12
stein27 stein27 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2007
Berichten: 20
stein27 is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar stein27
Standaard Re: Sollicitatiebrief Adm. Juridisch Med.

help, niemand??
De brief moet namelijk voor 27 aug. binnen zijn.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 augustus 2008, 00:02
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Adm. Juridisch Med.

You asked for it....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stein27 Bekijk bericht
Aan XXXX

XXXX, 21 augustus 2008

Betreft: sollicitatie administratief juridisch medewerker


Geachte heer/mevrouw,

U zoekt een aanstormend talent voor de functie administratief juridisch medewerker. Dat ben ik zeker en daarom wil ik mij graag voorstellen als kandidaat voor deze functie.

Klinkt zekerder (je denkt toch niet dat je dat bent, dat moet je gewoon zeker weten!!) en ik heb de 2e zin een ietsiepietsie zakelijker gemaakt. Je kan het natuurlijk in je eigen woorden doen, maar wees daadkrachtig vooral.


Wat mij aanspreekt in deze functie is het werken met het recht. Dat je aan de hand van wetten en regels, uitzoekt of er wel of geen vergunning afgegeven kan worden. Het samenwerken met verschillende instanties. Dat je aan de hand van dit speurwerk goed kunt onderbouwen waarom een vergunning wel of niet verleend wordt.

Je hebt 2 zinnen die met "dat je....." beginnen.... niet zo best want dat is spreektaal en geen correct Nederlands.

Deze alinea is heel erg knullig geschreven. Bovendien zeg je in deze alinea alleen maar wat jou aanspreekt in de functie en de dingen die je beschrijft zijn meer inhoudelijke feiten dan motivatie.
Vertel eerst wat jij als persoon, met jouw talenten te bieden hebt in deze functie en welk probleem jij voor deze organisatie gaat oplossen.

Verder: ik ken toevallig door een eerder vervulde functie wel ambtenaren APV en zo flitsend qua speurwerk is het niet hoor, tis een juridisch/administratieve functie, de titel zegt het al, je bent zeker geen undercover BOA ...


In mijn huidige functie als xxxxx en in mijn vorige functie heb ik bewezen een goed eerste aanspreekpunt te zijn voor klanten. Zowel telefonisch als in persoonlijk contact met klanten. In deze verantwoordelijke functie is onder andere één van mijn werkzaamheden het helder krijgen van de klantvraag en daar een passende klantgerichte oplossing voor zoeken.

Prima, maar richt deze alinea liever op wat je met deze competentie voor hun kan betekenen. En dan zou ik persoonlijk liever 2 a 3 competenties uitgelicht zien. Dat hoeven niet perse de gevraagde competenties te zijn, maar vooral de competenties waarvan jij vindt dat ze jou het beste beschrijven.

Helaas geeft een brief een beknopt beeld.

Ik zou zeggen, dat deze brief sowieso wat te beknopt is. Kijk even op deze site bij "carriere" naar het AIDA model.

Daarom licht ik mijn brief graag toe in een gesprek. Voor een volledig overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar het bijgesloten Curriculum Vitae.

Hierin zullen ze wel zeker een heel goed beeld moeten halen van een aanstormend talent. Als je opent met zo'n zin, prima, maar dan moet je CV er ook wel gelikt uit zien.

En omdat je solliciteert naar een functie waar je geen ervaring mee hebt, zou ik in ieder geval proberen om een "vaardigheden CV" te maken, of in ieder geval 1 kolommetje in die vorm op te nemen.


Ik hoop spoedig van u te horen. (hoop is te zwak uitgedrukt)

Met vriendelijke groet,




Bijlage 1: Curriculum Vitae

Voorbeeldje van kopje Vaardigheden CV.

Klantgericht handelen

In de functie van xxxxx was ik eerste aanspreekpunt voor alle klanten, zowel telefonisch als persoonlijk. Een van de technieken die ik toepaste om de klantvraag helder te krijgen was xxxxx. Vervolgens zocht ik daar een passende klantgerichte oplossing voor door middel van xxxxx en zorgde ik altijd voor xxxxxx.
In de functie van xxxx deed ik altijd een stap verder dan de klant verwachtte. Mijn visie hierop is namelijk dat als je xxxxxx bla die bla.

Teamspeler
In mijn functie als BOA was het erg belangrijk om goed in een team samen te werken. Als BOA moet je namelijk bla die bla etc etc....


Nou dit zijn een paar tips van mij .....
Er zijn er vast nog meer te verzinnen, dus wie roept er nog meer............

Succes!!

Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 augustus 2008, 11:06
stein27 stein27 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2007
Berichten: 20
stein27 is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar stein27
Standaard Re: Sollicitatiebrief Adm. Juridisch Med.

Bedankt voor je reactie.
Ik gaf ook aan dat mijn motivatie gedeelte niet liep.
Ga er mee aan de slag.
Ja, dat van undercover boa dat wist ook wel dat deze baan niet is hoor.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 augustus 2008, 14:17
stein27 stein27 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2007
Berichten: 20
stein27 is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar stein27
Standaard Re: Sollicitatiebrief Adm. Juridisch Med.

Nog meer mensen tips??
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief juridisch secretaresse csaenen71 Sollicitatiebrief en cv 1 4 september 2007 09:19
Sollicitatiebrief juridisch administratief talent Lones Sollicitatiebrief en cv 2 23 mei 2007 17:38
Online sollicitatiebrief Administratief Juridisch Medewerker monique38 Sollicitatiebrief en cv 1 14 maart 2007 15:32
Sollicitatiebrief juridisch adviseur Red1 Sollicitatiebrief en cv 1 21 september 2006 21:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon