Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 februari 2012, 12:22
MissLutra MissLutra is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 februari 2012
Berichten: 1
MissLutra is on a distinguished road
Standaard Omscholen mogelijk zonder ernstig inkomenverlies?

Hallo,

Ik ben inmiddels 8 jaar fulltime aan het werk en wil mijzelf graag laten omscholen omdat er in mijn branche weinig werk te vinden is

Graag zou ik het onderwijs ingaan of de sociale dienstverlening met jongeren.
Maar alle passende opleidingen verplichten een lange stage of werkervaring waarbij een leerlingsalaris hoort van +/- 1100 p/maand. Hiermee kan ik mijn vaste lasten betalen en misschien de opleiding zelf, maar eten kan dan niet meer! Oftewel, doordat ik alleenstaand ben en geen grote spaarrekening heb, kan ik niet rondkomen van een leerlingsalaris. Aanvulling krijg ik niet omdat ik zelf kies voor omscholing.

Heeft iemand hier ervaring mee en is het iemand gelukt wel en baan te vinden met omscholing, dat wel redelijk betaald?
Ik ben benieuwd... Alvast bedankt voor reacties!

Groet, Maureen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 februari 2012, 08:50
Twijfel Twijfel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 februari 2012
Berichten: 3
Twijfel is on a distinguished road
Standaard

Hoi Maureen,

Ik zit zelf met dezelfde vragen, dus een erg passend advies heb ik niet denk ik...
Ik heb nog wel een vraag aan je: is het niet haalbaar voor je om de opleiding in deeltijd te doen of in de avond? Dan doe je er weliswaar wat langer over, maar hou je wel gewoon je huidige salaris. Waarschijnlijk heb je hier al over nagedacht, maar ik las het niet terug in je verhaal.

Groet
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 februari 2012, 18:40
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Veel mensen die met deze omstandigheden zitten doen toch een deeltijd opleiding, nemen een grote lening (bij een bank, familielid of andere relatie) of ze passen hun leven aan (gaan weer op kamers wonen, trekken weer bij hun ouders of een tante/oom/grootouder(s)/broer/zus in, doen hun auto weg enzovoorts).
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 maart 2012, 16:47
vatoslocos vatoslocos is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 maart 2012
Berichten: 2
vatoslocos is on a distinguished road
Standaard

als je een eigen woning hebt hassan kun je die toch niet zo maar verkopen, om bij je ouders of op kamers te gaan wonen.
je zult dus moeten blijven werken en in je vrije tijd een studie moeten gaan volgen.
dus met andere woorden je vaste lasten gaan gewoon door iedere maand, dus heb je geen keuze!!
je zult moeten blijven werken overdag om bv s'avonds een deeltijd studie te volgen
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 maart 2012, 18:18
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vatoslocos Bekijk bericht
als je een eigen woning hebt hassan kun je die toch niet zo maar verkopen, om bij je ouders of op kamers te gaan wonen.
je zult dus moeten blijven werken en in je vrije tijd een studie moeten gaan volgen.
dus met andere woorden je vaste lasten gaan gewoon door iedere maand, dus heb je geen keuze!!
je zult moeten blijven werken overdag om bv s'avonds een deeltijd studie te volgen
Uiteindelijk is de vraag: hoe graag wil je het? Wat ben je bereid om er voor op te geven?

Sommigen zullen geen probleem hebben met het opgeven van een eigen huis, andere wel. Dat is iets wat een ieder voor zich uit moet en mag maken. Regels zijn er niet in dit geval, wel keuzes (en daarmee het opgeven van alternatieven ) of misschien tot de conclusie komen dat het er niet in zit.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 maart 2012, 20:55
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je een huis hebt of een appartement met meerdere slaapkamers dan kun je een of meerdere kamers onderverhuren. Niet in problemen denken maar in oplossingen. Daarmee los je iets op: met het denken in problemen los je niets op.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een volledig mbo niv. 4 thuisstudie (zonder stage) mogelijk? brandnew12 Opleiding kiezen en volgen 4 11 juni 2012 18:04
Omscholen op latere leeftijd... onrealistisch? Elle Loopbaanvragen 8 7 oktober 2010 11:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon