Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 mei 2007, 13:04
jekkie jekkie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 22
jekkie is on a distinguished road
Standaard Interne sollicitatie pedagogisch medewerkster graag commentaar

Hallo allemaal,

Ik ben met mijn vorige brief die ik hier heb gepost aangenomen op een medisch kleuterdagverblijf!!! Vanaf nu kan ik hier nog maar een aantal uren werken en ben dus verder aan het zoeken.
Nu is er een interne vacature die ik heel graag wil!!

Graag commentaar op deze brief.

----------------------------------------------------

Geachte mevrouw ……….,

Hevig op zoek naar eenzelfde functie waar ik meer uren kan draaien! Dolenthousiast ben ik over de vacature die ik vond op uw internetsite, als pedagogisch medewerker B.

Na het afronden van de Pabo, ben ik een jaar werkzaam geweest als invalkracht in het basisonderwijs. Destijds ben ik op zoek gegaan naar meer uitdaging. Dit heb ik gevonden in mijn huidige werk als pedagogisch medewerker op MKD …………. Hier heb ik vier maanden fulltime gewerkt. In deze periode heb ik zoveel geleerd en meegemaakt, waardoor ik tot het besef ben gekomen dat dit de functie is die ik wil en waar ik goed in ben. Alle voorkomende werkzaamheden heb ik in deze vier maanden aangepakt en uitgevoerd.

Werken met kinderen is mijn passie. Ik vind het geweldig om kinderen bezig te zien, ze iets te leren en te helpen. Kortom ze verder te helpen in hun ontwikkeling. Het uitdagende aan de functie die u biedt is dat ik mij mede verantwoordelijk kan stellen voor kinderen waarbij de ontwikkeling, opvoeding en verzorging door verschillende omstandigheden in de weg staat.

Werken in een team vind ik erg prettig en stimulerend. Ik ben collegiaal, flexibel en ondervind het belang van een open communicatie. Mijn visie op samenwerken is dat je met zijn allen meer kunt dan alleen en dat je bovendien veel van elkaar kan leren.
U biedt dé kans om mij persoonlijk verder te ontwikkelen en om nog meer ervaring op te doen op een MKD.

Ik zou het op prijs stellen om uitgenodigd te worden voor een gesprek. Waarin ik u instelling beter leer kennen en ik mijn brief en motivatie verder kan toelichten.

Met vriendelijke groet,

----------------------------------------------

Ps. moet ik in de brief ook vermelden dat ik nog 9 uur werk, en dit er graag blijf bij doen?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 mei 2007, 14:02
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Interne sollicitatie pedagogisch medewerkster graag commentaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jekkie Bekijk bericht
Hevig op zoek naar eenzelfde functie waar ik meer uren kan draaien!
Dat is een argument vanuit het ik-perspectief. Ik zou hier iets van maken dat de werkgever belangrijk vindt.

Citaat:
internetsite
website

Citaat:
Alle voorkomende werkzaamheden heb ik in deze vier maanden aangepakt en uitgevoerd.
Probeer dit bijvoorbeeld eens om te draaien: wat heb je hiervan geleerd en wat kun je dankzij deze werkervaring nu goed doen?

Citaat:
dat ik mij mede verantwoordelijk kan stellen voor kinderen waarbij de ontwikkeling, opvoeding en verzorging door verschillende omstandigheden in de weg staat.
Dit loopt niet lekker, vind ik. "Mij verantwoordelijk stellen" klinkt niet goed. En de opvoeding etc. staat niet in de weg, iets staat het succes van de opvoeding in de weg.

Citaat:
Mijn visie op samenwerken is dat je met zijn allen meer kunt dan alleen en dat je bovendien veel van elkaar kan leren.
Dit valt naar mijn smaak in de categorie algemeenheden die je misschien beter weg kunt laten.

Citaat:
Ik zou het op prijs stellen om uitgenodigd te worden voor een gesprek. Waarin ik u instelling beter leer kennen en ik mijn brief en motivatie verder kan toelichten.
"waarin" is een voortzetting van dezelfde zin, geen nieuwe zin. Het moet zijn uw instelling.

Citaat:
Ps. moet ik in de brief ook vermelden dat ik nog 9 uur werk, en dit er graag blijf bij doen?
Ja, maar ik zou het positief omdraaien. Bijvoorbeeld: ik ben 30 uur per week beschikbaar. En ik zou dat zo formuleren dat je best een offer-i-can't-refuse wilt krijgen om dat baantje op te zeggen en een fulltime baan aan te nemen

Eventueel kun je het ook weglaten en hopen op zo'n gouden aanbieding. Afslaan kan altijd nog.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 mei 2007, 16:20
jekkie jekkie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 22
jekkie is on a distinguished road
Standaard Re: Interne sollicitatie pedagogisch medewerkster graag commentaar

Rene bedankt voor je reactie.

Ik heb de brief aangepast. Ben er nu wel redelijk tevreden over, maar toch zou ik nog graag wat meningen ontvangen.


Geachte mevrouw ……….,

Een creatieve openingszin? Hopelijk volstaat het ook door u te laten weten dat ik dolenthousiast ben over de vacature van pedagogisch medewerker, die ik vond op uw website.

Na het afronden van de Pabo, ben ik een jaar werkzaam geweest als invalkracht in het basisonderwijs. Destijds ben ik op zoek gegaan naar meer uitdaging. Dit heb ik gevonden in mijn huidige werk als pedagogisch medewerker op MKD de Klimboom. Hier heb ik vier maanden fulltime gewerkt. In deze periode heb ik zoveel geleerd en meegemaakt, waardoor ik tot het besef ben gekomen dat dit de functie is die ik wil en waar ik goed in ben. In deze vier maanden heb ik alle voorkomende werkzaamheden uitgevoerd. Zo heb ik zelfstandig hulpverleningsplannen bijgewoond, verslagen geschreven en actief deelgenomen aan vergaderingen en behandeloverleggen. Het belangrijkste is natuurlijk het draaiende houden van de groep, waarin ik veel verantwoordelijkheid op me moest nemen omdat ik het meest aanwezig was.

Werken met kinderen is mijn passie. Ik vind het geweldig om kinderen bezig te zien, ze iets te leren en te helpen. Kortom ze verder te helpen in hun ontwikkeling. Het uitdagende aan de functie die u biedt is dat ik kinderen en ouders kan helpen bij de opvoeding en ontwikkeling, juist omdat dat bij kinderen met ontwikkelings- en gedragsproblemen zo noodzakelijk is. Bovendien heb ik getoond dat door mijn Pabo achtergrond ik een creatieve kijk heb in het werken met kinderen.

Werken in een team vind ik erg prettig en stimulerend. Ik ben collegiaal, flexibel en ondervind het belang van een open communicatie. Ik heb goede ervaringen in het werken in een multidisciplinair teamverband.
U biedt dé kans om mij persoonlijk verder te ontwikkelen en om nog meer ervaring op te doen op een MKD.

Ik zou het op prijs stellen om uitgenodigd te worden voor een gesprek. Waarin ik uw instelling beter leer kennen en ik mijn brief en motivatie verder kan toelichten.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 mei 2007, 12:18
jekkie jekkie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 22
jekkie is on a distinguished road
Standaard Re: Interne sollicitatie pedagogisch medewerkster graag commentaar

Wil iemand mij helpen??
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar! Dayzi Sollicitatiebrief en cv 5 4 augustus 2010 17:46
Sollicitatiebrief medewerkster onroerend goed, graag commentaar Justme75 Sollicitatiebrief en cv 1 23 april 2007 11:19
Sollicitatie Assistent makelaar, graag commentaar sQz Sollicitatiebrief en cv 4 14 maart 2007 18:06
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon