Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 februari 2007, 18:39
carriereleeuw carriereleeuw is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 februari 2007
Berichten: 3
carriereleeuw is on a distinguished road
Standaard 2e keer solliciteren naar zelfde functie bij dezelfde werkgever

Vorig jaar juni heb ik gereageerd op een vacature bij een school, ben toen helaas niet aangenomen (heb ook niet nagebeld waarom niet) en ontdekte nu dat dezelfde functie weer vacant is.
Hoe reageer ik? Vertel ik dat ik de vorige keer ook heb gesolliciteerd, maar dat het toen niks is geworden? Beetje raar, lijkt mij, maar doen alsof m'n neus bloedt en gewoon een brief sturen voelt ook niet goed.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 februari 2007, 11:30
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: 2e keer solliciteren naar zelfde functie bij dezelfde werkgever

Als ik het goed begrijp ben je toen ook niet op gesprek geweest.

Ik zou gewoon weer solliciteren, want je naam en je brief zijn ze vast vergeten. Je bent waarschijnlijk één van de zoveel mensen geweest die heeft geschreven.

Ben benieuwd naar je brief. Zet je hem op het forum?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 februari 2007, 10:36
carriereleeuw carriereleeuw is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 februari 2007
Berichten: 3
carriereleeuw is on a distinguished road
Standaard Re: 2e keer solliciteren naar zelfde functie bij dezelfde werkgever

Dank je wel voor je advies.
Ik ga hard aan het werk en hoop vandaag het resultaat nog te kunnen posten.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 februari 2007, 21:11
johan van Dijk johan van Dijk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 februari 2007
Berichten: 3
johan van Dijk is on a distinguished road
Standaard Re: 2e keer solliciteren naar zelfde functie bij dezelfde werkgever

Ik zou in je brief vermelden dat je vorig jaar ook hebt gereageerd.
Dat geeft aan dat je de baan graag wilt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 maart 2011, 21:20
Veertje1988 Veertje1988 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2011
Berichten: 5
Veertje1988 is on a distinguished road
Standaard

Ik heb ook zo'n soort vraag. 2 maanden gelden heb ik bij een apotheek gesolliciteerd, ik ben op gesprek geweest en afgewezen. Nu 2 maanden later staat er een nieuwe vacature bij dezelfde apotheek voor precies dezelfde functie. Moet ik nog een keer reageren?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 maart 2011, 22:42
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard

Mij is het al vaker gebeurd dat ik na een tijdje weer de baan zag staan waarop ik al was afgewezen. Ik reageer heel vaak opnieuw, maar ik zeg er wel steeds bij dat ik al eens heb gesolliciteerd. Ik ben iedere keer weer voor de tweede keer afgewezen. Dus misschien is dat toch niet zo'n goede stategie.
Ik heb ook al een paar keer gebeld, zo van: ik heb al eens gesolliciteerd, heeft het zin om weer te reageren? Het antwoord was steeds: nee.

Ik lees echter ook verhalen van mensen bij wie het de tweede keer wél gelukt is. Daarom zal ik een volgende keer tóch weer voor een tweede keer reageren, als ik vind dat ik geschikt ben; nooit geschoten is altijd mis.

Ondanks mijn eigen negatieve ervaringen zou ik je dus toch willen adviseren om opnieuw te solliciteren als je daar graag wilt werken. Misschien kun je eerst telefonisch contact opnemen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 maart 2011, 16:06
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Dorine, als jij dan voor de tweede keer solliciteert op een functie, weet jij dan (meestal) waarom je de eerste keer bent afgewezen?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 8 april 2011, 19:11
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Wink opnieuw solliciteren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veertje1988 Bekijk bericht
Ik heb ook zo'n soort vraag. 2 maanden gelden heb ik bij een apotheek gesolliciteerd, ik ben op gesprek geweest en afgewezen. Nu 2 maanden later staat er een nieuwe vacature bij dezelfde apotheek voor precies dezelfde functie. Moet ik nog een keer reageren?
Ik heb zelf de ervaring van 2x solliciteren op dezelfde functie bij een adviesbureau. Eerste keer afgewezen zonder gesprek op basis van mijn brief, een jaar later wel uitgenodigd èn aangenomen. Ikzelf ben blij dat ik de eerste keer niet aangenomen ben, want het jaar daarna stond ik veel sterker in mijn schoenen en paste de baan veel beter bij me. Dus misschien is het voorzienigheid....
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 maart 2011, 00:01
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carriereleeuw Bekijk bericht
Vorig jaar juni heb ik gereageerd op een vacature bij een school, ben toen helaas niet aangenomen (heb ook niet nagebeld waarom niet) en ontdekte nu dat dezelfde functie weer vacant is.
Om een goed advies te geven is het handig om te weten waar je op was afgewezen.

Als ze je bijvoorbeeld niet bij de functie vinden passen door een gebrek aan juiste opleiding dan zullen ze je nu weer weigeren als je intussen geen opleiding hebt gedaan. Was je vorige keer afgewezen omdat de functie intern was vervuld, dan maak je een stuk betere kans.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 20 maart 2011, 11:25
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard

Over het nut van nabellen en vragen waarom ik ben afgewezen heb ik zo mijn twijfels. Als ik het doe hoor ik steeds dat een ander beter in het profiel paste en/of meer ervaring had. En als je dezelfde vacature dan weer ziet? Wat dan? Voldeed de persoon die ze aangenomen hadden dan toch niet en maak ik dan alsnog een kans? Of was het gewoon een smoes en hadden ze niemand aangenomen en heeft opnieuw solliciteren dus geen nut?

Gisteren zag ik een vacature staan waarop ik al 3 keer heb gesolliciteerd (2x geschreven - 1x naar het bedrijf zelf, 1x naar het wervingsbureau- , 1 x gebeld) en telkens ben ik afgewezen omdat ik te weinig ervaring zou hebben. Maar in de vacature wordt ook dit keer niet gevraagd naar ervaring! Ik voldoe helemaal aan de eisen die in de vacature worden genoemd en de vacature staat dus al een paar maanden open (of ze hebben iemand aangenomen en weer weggestuurd). Als ik weer zou bellen/schrijven zal ik beslist weer afgewezen worden op mijn gebrek aan ervaring, maar ik ben ervan overtuigd dat dit niet de echte reden is.
Mijn punt is dus: heeft nabellen wel zin als je de werkelijke reden van de afwijzing toch niet te horen krijgt?

Denk je dat je toch geschikt bent voor de functie en zie je de vacature opnieuw: gewoon opnieuw proberen: baat het niet, schaadt het niet.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Solliciteren bij vorige werkgever jolanda1977 Sollicitatiebrief en cv 8 8 juli 2012 23:14
sollicitatie bij "oude" werkgever in een andere functie. joepie Sollicitatiebrief en cv 2 11 januari 2007 20:38
Sollicitatiebrief bij huidige werkgever Brigitte Sollicitatiebrief en cv 3 31 oktober 2006 16:19
Solliciteren bij mijn huidige werkgever leneken Sollicitatiebrief en cv 0 7 mei 2006 16:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon