Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 december 2012, 18:20
ruthless ruthless is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 december 2012
Berichten: 1
ruthless is on a distinguished road
Standaard Ben ik naïef over mijn toekomstplannen?

Ik wil dingen bereiken die niet zo gemakkelijk haalbaar zijn.
Op zich geen probleem zou je denken.
Maar mijn normale leven lijd eronder.
Ik geef namelijk alles op wat mijn doelen in de weg staat.
Van minder tijd spenderen aan vrienden tot het stoppen van een opleiding.
Als ik een dag geen tijd spendeer aan mijn doelen zie ik het als verspild.

Wat ik wil bereiken zijn twee dingen.
Ik zou graag willen rond kunnen komen als producent van elektronische dans muziek.
Of als maker van extreme (berg)sport video's.

In de ogen mijn omgeving zijn het onrealistische doelen.
Ik moet daardoor alles alleen doen en heb geen support.
Iets wat mij er niet blijer op maakt en daardoor invloed heeft op mijn producties.

Omdat ik bijna 24 ben begin ik steeds meer te twijfelen of dat ik hier nog wel mee door moet gaan.
Mensen om mij heen begrijpen mij niet en zien mij als lui omdat ik op dit moment geen opleiding volg, en ergens een simpel baantje heb.
Ze vinden dat ik een zekere route moet kiezen met baanzekerheid.
Ik heb immers havo gedaan en een propedeuse behaalt, het is zonde als ik hier niks mee doe zeggen ze.

De laatste tijd probeer ik mijn oogkleppen af te doen.
En te kijken of er andere dingen zijn die ik graag zou willen doen.
Dit lukt bijna niet. Ik heb beroepstesten gedaan, gesprekken gehad maar dit levert weinig op.
En als er dan iets is wat me op zijn minst zou interesseren dan is het weer een beroep zonder standaard pad of zekerheid.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.

Heeft iemand advies of herkent iemand zich misschien in mijn situatie?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 december 2012, 01:46
crow crow is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2011
Berichten: 37
crow is on a distinguished road
Standaard

Hoe lang ben je al bezig met dansmuziek en bergsport video's? Heb je daarin cursussen gevolgd of een opleiding in gedaan?

Een officiele opleiding is namelijk altijd heel belangrijk en je moet veel eigen ervaring tegenover zetten om die te evenaren.

Mijn advies: "Always produce." Zorg ervoor dat je niet alleen doelen stelt en planningen maakt, maar ook iedere dag werkelijk een klein muzikaal of video projectje aflevert.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 december 2012, 12:36
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard

Wat doe je er concreet aan?

Zet je filmpjes op Youtube? Heb je een eigen website met filmpjes? Ga er serieus mee om, dan heb je ook iets om te tonen en kan je trots op zijn. Volg cursussen enz.

De reacties van je omgeving kan ik me wel een beetje voorstellen. Kijk wat je zou willen doen als je doelen 'alleen' een dierbare hobby blijven en je niet door kan breken. Mocht het niet lukken, heb je het in ieder geval geprobeerd!!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 december 2012, 19:43
Maaike# Maaike# is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 december 2012
Berichten: 15
Maaike# is on a distinguished road
Standaard

Je doelen nastreven lijkt me een goed plan, maar om de rest van je leven 'op hold' te zetten lijkt me niet goed. Als dit alles niet lukt, ben je ook een heleboel kwijt.. Je zegt zelf dat je omgeving er niet achter staat. Dat helpt ook niet mee in het verzekering van je doel. Misschien toch iets meer doseren.

Succes,
Maaike
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 december 2012, 21:10
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Kort gezegd:

GA LEVEN N STEL JE DOELEN BIJ!!!
Ik zeg dit omdat je zelf de vraag al stelt of het zinvol is. Je twijfelt dus al.

Wat heb je als je je doelen niet bereikt?
- Geen sociaal leven
- geen hobbies
- geen werk
- waarschijnlijk een behoorlijke schuld
.....

Dus, maak van je doelen een Hobby zodat het alleen maar leuk is wat je doet zonder en dit geen spanningen oplevert. Ga werkvinden waar je lekkerin je vel zit en genoeg tijd hebt voor de dingen die je nu wel zou willen doen.

Succes ermee!

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 december 2012, 15:54
Bert
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Mijn tip: neem contact op met een loopbaanadviseur/psycholoog. Je omschrijving van je probleem heeft nogal dwangmatige neigingen in zich.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 december 2012, 15:43
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Ik vind het mooi dat je toekomstplannen hebt. Dan heb je een doel. Of het een haalbaar doel is, dat moet je gaan uitzoeken. Veel mensen en met name ondernemers krijgen tegenwerking uit hun omgeving, daarom gaan mensen naar netwerkbijeenkomsten, zitten ze op forums, enz. om gelijkgestemden te vinden en ideeën uit te wisselen.

Tip 1: zoek gelijkgestemden. Dus mensen met ideeën en wensen en laat je niet ontmoedigen.

Tip 2. Orden voor jezelf je gedachten. Dit kun je doen door alles op te schrijven en dat dan met iemand te bespreken en/of door alles in kaders te zetten, zodat je overzicht krijgt.

Tip 3. Probeer mensen voor je te winnen. Ze hoeven je ideeën niet goed te vinden, maar misschien hebben ze wel tips en suggesties hoe jij je doel kunt bereiken. Bedank ze voor hun feedback/meedenken. Ook als je het niet een goed idee vindt. Mogelijk kun je er later toch iets mee, al voelt het op dat moment niet zo.

Tip 4. Kijk of je wensen haalbaar zijn en zo niet, stuur ze dan bij. Neem kleine stapjes en kijk iedere keer of je tevreden bent over deze stap. Evalueer steeds waar je mee bezig bent.

Tip 5. Als iets niet lukt zie dat niet als falen. Je hebt het geprobeerd en daar van kunnen leren. De volgende keer doe je het anders of niet meer op deze manier.

Tip 6. Kijk ook eens op het Lancelotsforum. Daar zitten mensen met wensen, ideeën en ondernemerskwaliteiten. Je kunt er vast veel ideeën opdoen en er is veel te lezen. http://www.lancelots.nl
Zie het forum, maar alle info op de site is ook interessant.

Tip 7. Wees niet bang voor kritiek. Vraag wel om positieve opbouwende kritiek (= feedback) en kijk of je er iets mee kunt.

Succes en ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
26 jaar en onzeker over wat ik met mijn leven aan moet Rudolf84 Loopbaanvragen 50 17 november 2020 15:41
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Nieuwe toekomst na bedrijfsleider bij een uitzendbureau? GWO Loopbaanvragen 1 8 november 2010 21:18
Ongelukkig door nieuwe baan selena24 Loopbaanvragen 3 16 oktober 2010 02:13
Ben reuze ongelukkig op mijn werk Jufnaatje Loopbaanvragen 14 18 november 2009 12:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon