Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 maart 2010, 15:03
Jenny123 Jenny123 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2010
Berichten: 5
Jenny123 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief voor functie secretaresse/beleidsmedewerker van een herintreder

Hallo,

Sinds kort ben ik, na ruim 16 jaren voor mijn kinderen te hebben gezorgd, weer op zoek naar een baan. Daarvoor heb ik 5 jaren diverse functies bij een bank gehad. MEAO secretarieel gedaan en bij de bank heel veel opleidingen gevolgd. Uiteindelijk baliemedewerker geworden (adviesfunctie). En natuurlijk nog van alles gedaan daar. Nu heb ik al een (opfris)cursus MS office met goed gevolg afgesloten en doe momenteel al ettelijke maanden werkervaring op. Hier doe ik zeg maar alles wat een secretaresse moet doen (en meer).

Nu zoek ik dus een nieuwe leuke baan. Zeker niet helzelfde. Heb een leuke vacature gezien en een brief geschreven. Ben alleen zelf niet overtuigd van deze brief.

Wie heeft er tips/aanwijzingen/verbeteringen?


naam bedrijf
adres
woonplaats

xxxx, 25 maart 2010

Betreft: sollicitatie secretaresse/beleidsmedewerker

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben een herintredende dame en ik ben op zoek naar een leuke baan. Na de afgelopen jaren voor mijn kinderen te hebben gezorgd, wil ik nu mijn voldoening weer uit een baan halen. Op xxx.nl zag ik dat u op zoek bent naar een secretaresse/beleidsmedewerker. In deze brief leg ik u graag uit waarom ik denk dat ik heel geschikt ben voor deze functie.

Om mijn kennis op te frissen heb ik een cursus Word en Excel gevolgd. Op dit moment loop ik stage bij de Gemeente xxxx, afd. PMO (Project en Management Ondersteuning), om weer werkervaring op te doen. Ik ben enthousiast, vriendelijk en nauwkeurig. Ik weet dat ik snel en gestructureerd kan werken en tevens ben ik een prettige collega om mee samen te werken.

Nu ben ik dus op zoek naar een leuke baan. Leuke collega's en een prettige werksfeer zijn voor mij ook erg belangrijk. Ik denk dat deze functie voldoet aan mijn wensen ten aanzien van werk.

Graag word ik uitgenodigd voor een gesprek, zodat ik deze brief mondeling kan toelichten.

Met vriendelijke groet,



naam
adres
pc woonpl.
tel.nr.: xx
e-mail: xxx


Jenny
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 maart 2010, 19:49
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief voor functie secretaresse/beleidsmedewerker van een herintreder

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jenny123 Bekijk bericht


naam bedrijf
adres
woonplaats

xxxx, 25 maart 2010

Betreft: sollicitatie secretaresse/beleidsmedewerker

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben een herintredende dame en ik ben op zoek naar een leuke baan. Na de afgelopen jaren voor mijn kinderen te hebben gezorgd, wil ik nu mijn voldoening weer uit een baan halen Vind ik geen goeie openingszin, maar wel een motivatie. Op xxx.nl zag ik dat u op zoek bent naar een secretaresse/beleidsmedewerker. In deze brief leg ik u graag uit waarom ik denk dat ik heel geschikt ben voor deze functie.

Om mijn kennis op te frissen heb ik een cursus Word en Excel gevolgd Staat in je c.v.?. Op dit moment loop ik stage bij de Gemeente xxxx, afd. PMO (Project en Management Ondersteuning), om weer werkervaring op te doen= stage. Ik ben enthousiast, vriendelijk en nauwkeurig waar blijkt dat uit?. Ik weet dat ik snel en gestructureerd kan werken waar blijkt dat uit, noem eens een voorbeeld en tevens ben ik een prettige collega om mee samen te werken dat zeg jij, benoem het eens anders bijv. "Mijn collega's zeggen.....".

Nu ben ik dus op zoek naar een leuke baan Heb je al genoemd. Leuke collega's en een prettige werksfeer zijn voor mij ook erg belangrijk. Ik denk dat deze functie voldoet aan mijn wensen ten aanzien van werk.

Ik maak uit je brief niet uit op waarom jij geschikt bent voor de functie, waarom wil je bij deze gemeente aan het werk, wat heb jij hen te bieden?

Graag word ik uitgenodigd voor een gesprek, zodat ik deze brief mondeling kan toelichten.

Met vriendelijke groet,



naam

adres staat op je c.v.
pc woonpl. staat op je c.v.
tel.nr.: xx staat op je c.v.
e-mail: xxx
staat op je c.v.

Jenny

Zoals je kunt zien heb ik 1 en ander in het rood aangegeven, wat je zou kunnen veranderen.

Succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 maart 2010, 16:30
Jenny123 Jenny123 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2010
Berichten: 5
Jenny123 is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief voor functie secretaresse/beleidsmedewerker van een herintreder

Hallo Danjel,

Super bedankt voor je reactie. Ik ga er mee a/d slag en probeer nog dit weekend een nieuwe brief te plaatsen. Misschien wil je hier weer een reactie op geven?

Groet

Jenny
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 maart 2010, 17:56
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief voor functie secretaresse/beleidsmedewerker van een herintreder

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jenny123 Bekijk bericht
Hallo Danjel,

Super bedankt voor je reactie. Ik ga er mee a/d slag en probeer nog dit weekend een nieuwe brief te plaatsen. Misschien wil je hier weer een reactie op geven?

Groet

Jenny
Graag gedaan
Ik wil er wel weer naar kijken. Misschien dat er ook anderen zijn die hun blik erop willen werpen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 maart 2010, 22:56
Jenny123 Jenny123 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2010
Berichten: 5
Jenny123 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor functie secretaresse/beleidsmedewerker van een herintreder

Hier issie dan:


Geachte heer/mevrouw,

U zoekt een enthousiaste medewerker personeels- en salarisadministratie en dat is exact de functie waar ik naar zoek. Ik zal u in deze brief uitleggen waarom ik denk dat ik de medewerkster ben die u zoekt.

Ik ben een enthousiaste, vriendelijke vrouw. Verder ben ik nauwkeurig, ik ben van nature een Pietje Precies, maar heb geleerd om daarin niet door te slaan. Ook werk ik snel en gestructureerd. Mijn collega’s vinden mij een prettige collega om mee samen te werken.
Het runnen van een gezin heeft mij geleerd om mij flexibel op te stellen. Ook heeft het mij veel verantwoordelijkheidsgevoel en relativeringsvermogen opgeleverd.

Deze eigenschappen en mijn opgedane ervaringen bij vorige werkgevers wil ik graag benutten bij uw bedrijf.

Graag word ik uitgenodigd voor een gesprek, zodat ik deze brief mondeling kan toelichten.

Met vriendelijke groet,


Alle reacties zijn welkom.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 maart 2010, 11:18
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor functie secretaresse/beleidsmedewerker van een herintreder

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jenny123 Bekijk bericht
Hier issie dan:


Geachte heer/mevrouw,

U zoekt een enthousiaste medewerker personeels- en salarisadministratie en dat is exact de functie waar ik naar zoek. In deze brief wil ik u uitleggen waarom ik denk dat ik de medewerkster ben die u zoekt.

Momenteel doe ik werkervaring op bij de gemeente xxx op de afdeling…, waar ik…(benoem een paar taken die je doet) Wat zijn de functie eisen voor deze functie? Je kunt verwijzen naar je c.v (Zoals u kunt lezen in mijn c.v…..).. Zijn er taken die overlap vertonen met je vorige functies? Ik ben een enthousiaste, vriendelijke vrouw. Verder ben ik nauwkeurig, ik ben van nature een Pietje Precies, maar heb geleerd om daarin niet door te slaan. Ook werk ik snel en gestructureerd.(probeer dit eens anders te formuleren. Mijn collega’s vinden mij een prettige collega om mee samen te werken.
Het runnen van een gezin heeft mij geleerd om mij flexibel op te stellen. Ook heeft het mij veel verantwoordelijkheidsgevoel en relativeringsvermogen opgeleverd. (Door het runnen van mijn gezin………..Hierdoor heb ik veel verantwoordelijkheidsgevoel en kan ik dingen goed relativeren…..zoiets?).

Deze eigenschappen en mijn opgedane ervaringen bij vorige werkgevers wil ik graag benutten bij uw bedrijf.

Waarom wil je juist bij dit bedrijf werken? Dat mis ik in je brief.

Graag word ik uitgenodigd voor een gesprek, zodat ik deze brief mondeling kan toelichten.

Met vriendelijke groet,


Alle reacties zijn welkom.

Hoi Jenny,

Een hele hoop blauw en rood.............kijk maar of je er iets mee kunt.
Je bent op de goede weg met je brief.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 maart 2010, 14:08
Jenny123 Jenny123 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2010
Berichten: 5
Jenny123 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor functie secretaresse/beleidsmedewerker van een herintreder

Hallo Danjel,

alweer bedankt!

Er kwam een andere vacature voorbij. Telefoniste / Receptioniste bij een commercieel bedrijf. Moet ambitieus en representatief zijn. Werkzaamheden betreffen ook veelvuldig diverse administratieve.

Brief is zo:

..., 27 maart 2010

Betreft: sollicitatie Telefoniste / Receptioniste


Geachte mevrouw...,

U zoekt een enthousiaste ambitieuze telefoniste / receptioniste en dat is exact de functie waar ik naar zoek. In deze brief wil ik u uitleggen waarom ik denk dat ik de medewerkster ben die u zoekt.

Momenteel doe ik werkervaring op bij de gemeente ... op de afdeling Project en Management Ondersteuning, waar ik onder andere bezig ben met een verscheidenheid aan administratieve werkzaamheden en het beantwoorden van de telefoon. Klantvriendelijkheid staat hier hoog in het vaandel.
Ik ben een enthousiaste, representatieve, vriendelijke vrouw. Verder ben ik nauwkeurig, van nature een Pietje Precies, maar heb geleerd om daarin niet door te slaan, en werk ik snel en gestructureerd. Mijn collega’s vinden mij een prettige collega om mee samen te werken.
Door het runnen van mijn gezin heb ik geleerd mij flexibel op te stellen, heb ik een groot verantwoordelijkheidsgevoel en kan ik zeker de zaken goed relativeren.

Deze eigenschappen en mijn opgedane ervaringen bij vorige werkgevers wil ik graag benutten bij uw bedrijf. De veelzijdigheid en afwisseling binnen mijn huidige functie zie ik terug in uw vacature en maken deze bijzonder aantrekkelijk voor mij. Daarbij nog de no nonsense en relatief platte structuur binnen uw bedrijf maakt deze vacature, omdat ik zelf ook zo in elkaar zit, extra aantrekkelijk.
Aangezien ... en ... deel uitmaken van de dagelijkse bezigheden, blijft het altijd boeiend om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen en lijkt het me erg leuk om zo dicht bij het “vuur” te zitten.

Graag word ik uitgenodigd voor een gesprek, zodat ik deze brief mondeling kan toelichten.

Met vriendelijke groet,


Graag reactie van iedereen!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 31 maart 2010, 20:17
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor functie secretaresse/beleidsmedewerker van een herintreder

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jenny123 Bekijk bericht
Hallo Danjel,

alweer bedankt!

Er kwam een andere vacature voorbij. Telefoniste / Receptioniste bij een commercieel bedrijf. Moet ambitieus en representatief zijn. Werkzaamheden betreffen ook veelvuldig diverse administratieve.

Brief is zo:

..., 27 maart 2010

Betreft: sollicitatie Telefoniste / Receptioniste


Geachte mevrouw...,

U zoekt een enthousiaste ambitieuze telefoniste / receptioniste en dat is exact de functie waar ik naar zoek. In deze brief wil ik u uitleggen waarom ik denk dat ik de medewerkster ben die u zoekt.

Momenteel doe ik werkervaring op bij de gemeente ... op de afdeling Project en Management Ondersteuning, waar ik onder andere bezig ben met een verscheidenheid aan administratieve werkzaamheden en het beantwoorden van de telefoon. Klantvriendelijkheid staat hier hoog in het vaandel.
Ik ben een enthousiaste, representatieve, vriendelijke vrouw. Verder ben ik nauwkeurig, van nature een Pietje Precies, maar heb geleerd om daarin niet door te slaan, en werk ik snel en gestructureerd. Mijn collega’s vinden mij een prettige collega om mee samen te werken.
Door het runnen van mijn gezin heb ik geleerd mij flexibel op te stellen, heb ik een groot verantwoordelijkheidsgevoel en kan ik zeker de zaken goed relativeren.

Deze eigenschappen en mijn opgedane ervaringen bij vorige werkgevers wil ik graag benutten bij uw bedrijf. De veelzijdigheid en afwisseling binnen mijn huidige functie zie ik terug in uw vacature en maken deze bijzonder aantrekkelijk voor mij. Daarbij nog de no nonsense en relatief platte structuur binnen uw bedrijf maakt deze vacature, omdat ik zelf ook zo in elkaar zit, extra aantrekkelijk.
Aangezien ... en ... deel uitmaken van de dagelijkse bezigheden, blijft het altijd boeiend om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen en lijkt het me erg leuk om zo dicht bij het “vuur” te zitten.

Graag word ik uitgenodigd voor een gesprek, zodat ik deze brief mondeling kan toelichten.

Met vriendelijke groet,


Graag reactie van iedereen!
Hoi Jenny

Sorry voor mijn late reactie.
Ik vind je brief er goed uitzien, maar zou graag ook van anderen hier een reactie zien.


Groetjes Danjel
Met citaat reageren
  #9  
Oud 1 april 2010, 21:17
Jenny123 Jenny123 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2010
Berichten: 5
Jenny123 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor functie secretaresse/beleidsmedewerker van een herintreder

Hallo Danjel,

en alweer bedankt.

Wel vreemd dat er verder niemand reageert. Toch?

Jenny
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
herintredende moeder, herintreder

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 25 februari 2007 00:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon