Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 juli 2012, 20:56
amruta amruta is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 juli 2012
Berichten: 1
amruta is on a distinguished road
Standaard Eerlijk vertellen dat de baan wat mij betreft maar voor een paar maanden is?

hallo

Ik ben een 36 jarige vrouw en ik heb door omstandigheden helaas geen beroepsopleiding kunnen afronden. Ik heb wel vwo diploma. Ik heb binnenkort een sollicitatiegesprek voor functie als schoonmaker. Deze functie is voor mij wel bedoelt voor paar maanden, want ik wil uiteindelijk via UWV een reintegratietraject in. Dit werk wil ik om mijn banksaldo wat op te schroeven en werkervaring op te doen.
Ik heb weinig ervaring met sollicatiebrieven en sollicitatiegesprekken. Ik heb er ook een hekel aan. Voor mij voelt zo'n brief schrijven en sollicitatiegesprekken als toneelstuk opvoeren. Als ik helemaal mezelf ben. dus oa eerlijk ben, dan geef ik geen goed beeld vaak. Terwijl ik weet en ook aan voormalige werkgevers heb laten zien dat ik een goede kracht ben op meerdere vlakken. Ik ben helaas niet iemand met heel veel zelfvertrouwen en ik kan niet volmondig zeggen dat ik iets goed kan. Ik ben iemand die het moet laten zien. Ik houd er niet van om me mooier voor te doen dan ik ben. helaas is mijn mening over solliciteren wel dat je je vaak mooier moet voordoen dan je bent. Hoe kan ik een positief beeld afgeven bij gesprek en toch mezelf blijven? Ik wil deze functie heel graag. lijkt me leuk om bij dit bedrijf te werken voor tijdje. Ik weet dat ik een harde werker ben. Ik ga er vanuit dat ze mensen zoeken die daar heel lang blijft werken. Dus als ik zeg dat ik het voor paar maanden wil doen dan word ik afgewezen. ga ik van uit. Moet ik dit toch zeggen? Hoe kan ik dus het beste dit gesprek voeren? iemand tips?
Ik hoop dat mijn verhaal beetje duidelijk is?groetjes