Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 3 december 2008, 12:56
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard Totaal verkeerde keuze gemaakt!

Een aantal jaren geleden heb ik, deels met de gedachte dat ik het beter kon, ervoor gekozen een opleiding te volgen. De opleiding in kwestie is 'Leidinggevende in educatieve zorgsystemen', een hele mond vol voor de opleiding tot schooldirecteur. Daarbij kreeg ik ook de mogelijkheid om de aanvullende mastersopleiding te volgen, wat ik ook heb gedaan, al was het maar omdat het 'slechts' en half jaar extra werk inhield.
NU, dat is heel mooi, hoor ik jullie zeggen, maar wat blijkt. In het onderwijs, met name het basisonderwijs is het niet gebruikelijk om zij-instromers op een managementfunctie neer te zetten. Enige jaren geleden was dit een hot item, echter in de praktijk bleek er bar weinig interesse voor te zijn, je kunt de zij-instromers op twee handen tellen.
Ik heb een aantal malen gereageerd maar werd telkens (na één of twee gesprekken) afgewezen.
Persoonlijk vermoed ik dat de oorzaak hiervan terug te voeren is naar de 'zachte' sector, die het primair onderwijs is (geworden). Waarom? Afgelopen week werd ik afgewezen door een kleine organisatie met als motivatie dat ik wel erg 'technisch' bleef in mijn verhaal. Ik roerde vele aspecten aan, waaronder mijn communicatie, mijn competenties, mijn ervaringen. Tijdens het gesprek kreeg ik ruimte voor vragen en daarin stelde ik vooral vragen over hoe een en ander op managementvlak was geregeld. Mijn uitgangspunt was eigenlijk dat ik graag wil weten in wat voor organisatie ik terecht zou komen. Tijdens de afwijzing kreeg ik (nogmaals) te horen dat ik nogal technisch bleef. En dat bij mij 'Ja' gewoon 'ja' betekent terwijl nee gewoon nee is. Zij vonden dat een directeur van een basisschool vele ballen tegelijk omhoog probeert te houden en schipperen daar onder meer bij hoorde....

Na over een en ander te hebben nagedacht heb ik samen met het thuisfront eens alles op een rijtje gezet. Mijn conclusie: ik had gewoon lekker in mijn oude vakgebied door moeten leren. Met wat IT certificaten had ik wellicht wel een baan kunnen krijgen waar ik in het verleden voor afgewezen werd (en die mij heel erg trok!) met als argument dat ik niet de juiste papieren had.
Als ik Henk moet geloven, is de markt volledig verstard en moet iedereen lekker blijven zitten waar die zit, maar dat neemt niet weg dat ik maar weer een paar cursussen ga volgen, dit keer in de IT richting.
Wie van jullie heeft hier ideeën, tips of suggesties? Mijn huidige achtergronden zijn (erg ingedikt): Technische opleiding, IT-trainer geweest, pedagogisch-didactische opleiding, management opleiding, Masters opleiding (SEN). Het liefst werk ik in een technische (IT of niet) omgeving, flexibel, duidelijk en heldere werkomgeving, waarin ik een coachende rol kan vervullen. Een tweede richting die mij erg aanspreekt is 'de politiek', maar daar moet ik nog maar een nachtje over slapen.
En nog eentje voor Henk ( ): het salaris dat ik momenteel krijg is niet erg hoog, het is voldoende...

T.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe ben je tot de keuze gekomen voor een studie of beroep? Primago advies Opleiding kiezen en volgen 12 14 april 2010 21:53
Studie keuze en school keuze wat te doen?! lbe Opleiding kiezen en volgen 0 19 januari 2007 00:06
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon