Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 oktober 2007, 12:30
Sade Sade is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2007
Berichten: 2
Sade is on a distinguished road
Standaard Te oud voor HBO voltijd?

Beste dames en heren,

Ik zou graag willen weten hoe jullie denken over het volgende.

Op mijn 25e zit ik nog te denken om een hbo opleiding te gaan volgen, ik twijfel alleen tussen voltijd en duaal.
Het lijkt me erg leuk om de opleiding die ik op het oog heb voltijd te gaan volgen.
Ik weet alleen niet of het erg gangbaar is dat ik op deze leeftijd daar nog aan ga beginnen, misschien ben ik dan de enigste die 25 jaar is?
Bijvoorbaat dank.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 oktober 2007, 13:34
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Te oud voor HBO voltijd?

Inderdaad hoor je bij de oudsten als je voltijds een HBO-opleiding gaat doen. De meesten zullen rondom de 18-20 schommelen. Hoe minder jij het een probleem vindt, des te minder zullen je klasgenoten daar over vallen, lijkt me.

Nadeel van een voltijds HBO-opleiding is dat je minder gelegenheid hebt om bij te verdienen als je overdag bezet bent. Als je al een salaris gewend bent, dan kun je misschien beter duaal gaan. Echter, daarvoor heb je weer een baan nodig in de richting van je studie.

Daarnaast is er over het algemeen een mentaliteitsverschil tussen 18-jarige voltijds studenten die de HAVO-mentaliteit hebben (passief consumeren van de opleiding) en deeltijdstudenten die over het algemeen weten wat ze willen en kritischer met hun studie omgaan. Ik besef me dat ik nu heel grof generaliseer.

Succes met je afweging.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 oktober 2007, 14:49
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Te oud voor HBO voltijd?

Goed advies van Catbert.

Wel of geen hbo+-opleiding hebben maakt een enorm verschil voor je carrièremogelijkheden. Daarom zou ik zeggen, als je de wil en kans hebt: doen!

Wat is je situatie qua vooropleiding, inkomen, loopbaan en tijdsbesteding?
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 oktober 2007, 10:12
Sade Sade is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2007
Berichten: 2
Sade is on a distinguished road
Standaard Re: Te oud voor HBO voltijd?

Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Opzich is het niet zo erg als ik met minder geinteresseerden in de klas zit als ik zelf maar gedisciplineerd blijf om te opleiding af te ronden.
Ik heb een mbo diploma gehaald op het Grafisch Lyceum Rotterdam maar nu al zo'n drie jaar geen succes met vinden van een baan, vaak te weinig ervaring is dan de respons na een sollicitatie.
Ik woon nog thuis en heb tot nu toe eigenlijk alleen maar uitzendwerk gedaan op een veel lager niveau, en buiten mijn vakgebied wat ik ook aardig zat begin te worden, en uiteindelijk ook niet te bedoeling is.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 oktober 2007, 12:33
Trinnity Trinnity is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2007
Berichten: 4
Trinnity is on a distinguished road
Standaard Re: Te oud voor HBO voltijd?

Hoi.
Ik ben zelf pas begonnen met een hbo opleiding.
Ik heb alleen gekozen voor de deeltijd versie.
Meer studenten van je eigen leeftijd.
Gaat prima! Voel me helemaal thuis!
Gewoon doen dus!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 oktober 2007, 11:15
Harry Scary Harry Scary is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 oktober 2007
Berichten: 7
Harry Scary is on a distinguished road
Standaard Re: Te oud voor HBO voltijd?

Hoi Sade,

Te oud ??? Ik heb tijdens mijn opleiding een leraar 'fysiologie' gehad. Die man was nog steeds in opleiding .... voor arts ! Hij was al in de 50 !!
Kijk, je moet naar mijn idee wel een beetje letten op wat de markt doet hè ? Als je bijvoorbeeld een opleiding wilt gaan volgen waarvan je nú al weet dat er veel werklozen in zijn... da's vragen om problemen lijkt mij.
Maar zie je leeftijd ook als voordeel; je hebt levenservaring en daar zijn veel werkgevers óók gevoelig voor.

Er zijn verschrikkelijk veel opleidingen, dus veel keuze-mogelijkheden en dus veel kansen, óók voor mensen met een 'hoge' leeftijd zoals jij.

Groet,
HS
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe schrijf je een sollicitatiebrief aan een oud-werkgever? Raydec76 Sollicitatiebrief en cv 2 25 juni 2008 13:14
Te oud voor een nieuwe baan? Nicole Sollicitatiebrief en cv 7 10 juli 2007 20:30
Te oud voor een BOL opleiding angelique05 Opleiding kiezen en volgen 4 23 april 2007 14:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon