Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 oktober 2006, 10:38
Jewel Jewel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2006
Berichten: 2
Jewel is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief taxateur, graag commentaar

Hallo allemaal,

Wie zou mijn brief willen controleren. Het gaat hierbij om een interne sollicitatie naar een andere afdeling. Tips en verbeteringen zijn welkom. Het valt me nog vies tegen om er even 1 op te stellen, dacht echt van, dat doe ik zo wel even, maar het tegendeel is waar...

Alvast heel erg bedankt..

Kwam net tot de conclusie dat het bestand niet geopend kon worden, dus vandaar dat ik hem onderaan heb bijgevoegd, als losse tekst en niet in een bestand.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXX

Naar aanleiding van ons gesprek van 25 septemner 2006 solliciteer ik hierbij voor een functie in uw taxatie team waar ik u graag wil wijzen op de bijdrage die ik kan leveren. Ik zal u er in deze brief van overtuigen waarom ik denk dat het aanstormend talent ben.

Ik ben een persoon met oog voor cijfers en moeilijke financiële vraagstukken. Tijdens mijn studie Managment, Economie en Recht aan InHolland, waarbij ik mij momenteel in de eindfase bevind, heb ik veel kennis opgedaan van rendementsberekeningen, de discounted cashflow methode en andere financiële vraagstukken.

Momenteel ben ik 6,5 jaar werkzaam bij XXX als commercieel administratief medewerker. In mijn huidige functie ben ik verantwoordelijk voor het debiteurenbeheer, daarnaast hou ik me bezig met het beoordelen van de WOZ-beschikkingen en het assisteren van de accountmanagers op diverse gebieden. Voordat ik bij XXX begon heb ik bij een accountantskantoor als junior assistent accountant gewerkt waar ik voor diverse bedrijven de jaarverslagen heb opgesteld, waar ook cijfermatig inzicht wordt verlangd. Voor verdere gegevens verwijs ik naar bijgaande Curriculem Vitae.

Ik denk dat ik een bijdrage kan leveren aan uw taxatieteam en ben bereid een en ander nog mondeling toe te lichten.

Ik hoop u hiermede voldoende over mij verteld te hebben en zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Laatst gewijzigd door Jewel; 12 oktober 2006 om 15:08 Reden: Kon de bijlage niet openen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 oktober 2006, 17:30
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief taxateur, graag commentaar

Naar aanleiding van ons gesprek van 25 septemner 2006 solliciteer ik hierbij voor een functie in uw taxatie team waar ik u graag wil wijzen op de bijdrage die ik kan leveren. Ik zal u er in deze brief van overtuigen waarom ik denk dat het aanstormend talent ben.
- september i.p.v. septemner
- taxatieteam moet aanelkaar
- De eerste zin is vrij lang en een beetje krom. Ik zou een punt zetten na taxatieteam en de rest weglaten.
- De tweede zin klinkt ook een beetje gek, ik zou er dit van maken: In deze brief zal ik u ervan overtuigen dat ik een aanstormend talent ben.

Ik ben een persoon met oog voor cijfers en moeilijke financiële vraagstukken. Tijdens mijn studie Managment, Economie en Recht aan InHolland, waarbij ik mij momenteel in de eindfase bevind, heb ik veel kennis opgedaan van rendementsberekeningen, de discounted cashflow methode en andere financiële vraagstukken.
- Er ontbreekt een e in Managment.
- Bij InHolland zou ik nog Hogeschool toevoegen.
- "waarbij ik mij momenteel in de eindfase bevind" kun je misschien vervangen door "die ik binnenkort afrond"

Momenteel ben ik sinds 6,5 jaar werkzaam bij XXX als commercieel administratief medewerker. In mijn huidige functie ben ik verantwoordelijk voor het debiteurenbeheer, daarnaast hou ik me bezig met het beoordelen van de WOZ-beschikkingen en het assisteren van de accountmanagers op diverse gebieden. Voordat ik bij XXX begon heb ik bij een accountantskantoor als junior assistent accountant gewerkt waar ik voor diverse bedrijven de jaarverslagen heb opgesteld, waar ook cijfermatig inzicht wordt verlangd. Voor verdere gegevens verwijs ik naar bijgaande Curriculem Vitae.
- Curriculum i.p.v. Curriculem
- De zin na "Voordat..." is heel lang. Lees hem eens hardop en maak er meerdere zinnen van.

Succes Jewel!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 oktober 2006, 22:10
Jewel Jewel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2006
Berichten: 2
Jewel is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief taxateur

Harstikke bedankt voor uw verbeteringen. En inderdaad er zaten wat tikfouten in, want had het snel over getikt. Het lukte me niet om het bestand te openen, want kreeg elke keer een foutmelding.

Ik ga de brief aanpassen met uw wijzigingen en dan moet het helemaal goed komen..En lange zinnen, tja, soms vind ik het moeilijk om er een korte zin van te maken. Geloof dat veel mensen last hebben van lange zinnen.. Betrap me er dagelijks ook nog steeds op.

Nogmaals ontzettend bedankt..

Ik zal laten weten of ik aangenomen ben voor de functie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief telefoniste/receptioniste Tamara23 Sollicitatiebrief en cv 7 24 februari 2007 13:43
Sollicitatiebrief medewerker bevolking Dina Sollicitatiebrief en cv 4 28 november 2006 17:16
Open sollicitatiebrief kinderopvang Kyr Sollicitatiebrief en cv 2 8 mei 2006 18:53
Sollicitatiebrief office manager Engelina Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2006 13:18
sollicitatiebrief Marketing medewerker victory Sollicitatiebrief en cv 4 7 oktober 2005 14:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon