Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 juli 2006, 16:56
peterstarter peterstarter is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2006
Berichten: 2
peterstarter is on a distinguished road
Standaard Tijd tussen uitnodiging en 1e gesprek

Hoi,

Ik heb misschien een rare vraag. Bijna drie weken geleden heb ik 2 sollicitatiebrieven gestuurd naar 2 verschillende supermarktketens, naar de functie managementtrainee. Het eerste bedrijf reageerde binnen de week en ze wilden dat ik op gesprek kwam. Dit echter op zeer korte termijn: de volgende dag!

Vandaag belde de andere keten, en zij willen ook dat ik langskom voor een (orienterend) gesprek: ook weer op zeer korte termijn: morgenvroeg!!

Is dit toevallig of is dit een recruiterstechniek (in de trant van: kijken hoe flexibel de sollicitant is)?

Groeten,

Peter
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 juli 2006, 17:12
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Tijd tussen uitnodiging en 1e gesprek

Ik herken dat wel Peter, ook in mijn branche: onderwijs. Zowel van uit de aanbieder als vanuit de sollicitant kant..
De reden dat ik als aanbieder snel een afspraak maak, heeft te maken met de planning. Zeker bij een orienterend gesprek is dat erg belangrijk omdat daarna nog de echte procedure van start gaat. Maar als sollicitant mag je ook zeggen dat het tijdstip/datum je niet schikt. Daar is niets mis mee hoor. Jij hebt immers ook een agenda en een planning. En de reden hoef je echt niet te noemen
Je kunt ook flexibel zijn als je een ander tijdstip voorstelt. Maar vraag jezelf wel af of je echt een reden hebt om de afspraak te verzetten/ niet te accepteren.

succes met je gesprek
grts
clair1991
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
4 weken voor bevalling op gesprek spoenk Sollicitatiegesprek 12 5 juli 2006 11:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon