Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 september 2012, 00:14
secretaresse-010 secretaresse-010 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2012
Berichten: 21
secretaresse-010 is on a distinguished road
Question sollicitatie secretaresse

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een sollicitatiebrief voor een internationaal bedrijf. Ik zie door de bomen het bos niet meer en zou graag feedback willen ontvangen om mijn brief helemaal perfect te krijgen.

Mijn brief:
Geachte heer, mevrouw,

Op uw website ********** geeft u aan, dat u op zoek bent naar een secretaresse die effectieve en efficiënte ondersteuning kan bieden aan drie partners. Door middel van deze brief wil ik mijn belangstelling en enthousiasme in uw vacature en organisatie tonen.

In 2007 ben ik met veel plezier als junior secretaresse begonnen bij makelaarskantoor *********. Hier heb ik ondersteuning geboden aan de directeur, makelaar en officemanager. Daarnaast beheerde ik de agenda’s, verzorgde de correspondentie, en stelde contracten en opdrachten op. Tevens was ik het eerste aanspreekpunt voor de cliënten en geïnteresseerden.

Bij ******, het project- en interimbureau, heb ik als secretaresse soortgelijke werkzaamheden verricht. Hier heb ik ondersteuning geboden aan de sectormanager en twee adviseurs. Taken zoals het afhandelen van telefoon- en e-mailverkeer, het aanmaken en beheren van dossiers, opstellen en bijhouden van contracten, het beheren van meerdere inboxen behoorden tot mijn dagelijkse werkzaamheden. Daarnaast deelde ik samen met twee collega’s, de verantwoordelijkheid voor facilitaire zaken van het kantoor. Ik verzorgde externe bijeenkomsten waar ik ook als gastvrouw en aanspreekpunt optrad. Maandelijkse teambesprekingen werden door mij ingepland en ik zorgde ook voor de verslaglegging ervan.

Uw organisatie spreekt me erg omdat uw services divers en uiteenlopend zijn. Dit wekt bij mij de indruk dat er veel te leren valt binnen uw organisatie. Tevens is het takenpakket zo divers dat geen enkele dag hetzelfde is, waardoor ik elke dag als een nieuwe uitdaging zal ervaren. Mijn kwaliteiten zijn dat ik zowel zelfstandig als in teamverband goed kan functioneren. Tevens ben ik oplossingsgericht en collegiaal ingesteld. Daarbij heb ik geen 9 tot 5 mentaliteit wat mij dan ook een flexibele werkinstelling geeft. Ik ben er dan ook van overtuigd dat ik een aanwinst voor uw organisatie zal zijn.

Ik ben uiteraard bereid om mijn cv en brief tijdens een persoonlijk gesprek aan u toe te lichten. Ik zie uw reactie dan ook met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

**************


Alvast bedankt voor jullie hulp..!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 september 2012, 14:11
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Hoihoi,

Nou, een keurige brief. Ervaring geheel to the point verwoord, belangstelling voor deze specifieke functie adequaat weergegeven. Ik heb alleen nog een paar minieme tikfoutjes gevonden, en ik voeg er nog wat suggesties aan toe:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door secretaresse-010 Bekijk bericht
Geachte heer, mevrouw, (Het is wel slim om de brief aan een specifieke persoon te richten; vraag dit even telefonisch na en vermeld in de brief dat je hebt gebeld)

Op uw website ********** geeft u aan, dat u op zoek bent naar een secretaresse die effectieve en efficiënte ondersteuning kan bieden aan drie partners. Door middel van deze brief wil ik mijn belangstelling en enthousiasme in uw vacature en organisatie tonen.

In 2007 ben ik met veel plezier als junior secretaresse begonnen bij makelaarskantoor *********. Hier heb ik ondersteuning geboden aan de directeur, makelaar en officemanager. Daarnaast beheerde ik de agenda’s, verzorgde de correspondentie, en stelde contracten en opdrachten op. Tevens was ik het eerste aanspreekpunt voor de cliënten en geïnteresseerden.

Bij ******, het project- en interimbureau, heb ik als secretaresse soortgelijke werkzaamheden verricht. Hier heb ik ondersteuning geboden aan de sectormanager en twee adviseurs. Taken zoals het afhandelen van telefoon- en e-mailverkeer, het aanmaken en beheren van dossiers, opstellen en bijhouden van contracten, het beheren van meerdere inboxen behoorden tot mijn dagelijkse werkzaamheden. Daarnaast deelde ik samen met twee collega’s,(deze komma mag weg) de verantwoordelijkheid voor facilitaire zaken van het kantoor. Ik verzorgde externe bijeenkomsten waar ik ook als gastvrouw en aanspreekpunt optrad. Maandelijkse teambesprekingen werden door mij ingepland en ik zorgde ook voor de verslaglegging ervan.

Uw organisatie spreekt me erg aan omdat uw services divers en uiteenlopend (dit zijn synoniemen, één van de twee begrippen is voldoende) zijn. Dit wekt bij mij de indruk dat er veel te leren valt binnen uw organisatie(je zou dit als je wilt nog wel wat sterker en positiever kunnen formuleren, bv : ik denk daarom dat ik veel kan leren binnen uw organisatie.) Tevens is het takenpakket zo divers dat geen enkele dag hetzelfde is, waardoor ik elke dag als een nieuwe uitdaging zal ervaren.
(Het volgende gaat over een nieuw onderwerp, ik zou dit in een nieuwe alinea onderbrengen)
Mijn kwaliteiten zijn dat ik zowel zelfstandig als in teamverband goed kan functioneren. Tevens ben ik oplossingsgericht en collegiaal ingesteld. Daarbij heb ik geen 9 tot 5 mentaliteit wat mij dan ook een flexibele werkinstelling geeft. Ik ben er dan ook van overtuigd dat ik een aanwinst voor uw organisatie zal zijn.

Ik ben uiteraard bereid om mijn cv en brief tijdens een persoonlijk gesprek aan u toe te lichten. Ik zie uw reactie dan ook met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Echt, een keurige brief. Succes ermee!
Vriendelijke groeten,

Beewee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 september 2012, 17:59
secretaresse-010 secretaresse-010 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2012
Berichten: 21
secretaresse-010 is on a distinguished road
Standaard

Hallo Beewee,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beewee Bekijk bericht
Geachte heer, mevrouw, (Het is wel slim om de brief aan een specifieke persoon te richten; vraag dit even telefonisch na en vermeld in de brief dat je hebt gebeld)Beewee
Ik zou vandaag inderdaad naar het bedrijf bellen om te vragen aan wie de brief zou kunnen richten. Er is helaas iets tussengekomen en daardoor is het mij ontschoten om te bellen.

Ik wil vandaag wel de brief eruit doen, voor ik te laat ben om te reageren.

Inder ieder geval erg bedankt voor je hulp. Ik heb het een en ander aangepast.

Groeten,
Secretaresse-010
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sollicitatiebrief secretaresse

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie secretaresse, heeft er iemand tips? nieuwbegin Sollicitatiebrief en cv 9 10 april 2012 22:58
Open sollicitatie secretaresse (bbl) p.s. Sollicitatiebrief en cv 2 4 december 2011 21:01
Sollicitatie medisch secretaresse Brig Sollicitatiebrief en cv 2 29 oktober 2009 11:48
Open sollicitatie juridisch secretaresse annie03 Sollicitatiebrief en cv 1 12 maart 2009 23:21
Sollicitatie naar Secretaresse shirleydianna Sollicitatiebrief en cv 4 19 augustus 2007 15:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon