Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 december 2008, 16:48
Andromache Andromache is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Berichten: 6
Andromache is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief leerling operatieassistente

Geachte heer ...,

Hierbij wil ik solliciteren als leerling operatieassistent in september 2009. Ik kom uit Duitsland en won sinds juni 2006 in Nederland. In Duitsland heb ik tot mei 2006 fulltime als operatieassistente gewerkt. Helaas heb ik als opgeleide verpleegkundige in Nederland geen bevoegdheid om als operatieassistente te werken. Daarom zou ik heel graag deze opleiding volgen.

In mijn vorige baan kon ik goed met drukte en hectiek omgaan en ik werkte graag met een hoog tempo. Verder blijkt uit mijn vorige baan, dat Ik goed in teamverband kan werken.

Tot begin van de opleiding zou ik graag mijn ervaring als verpleegkundige weer in praktijk brengen. Maar het liefst zou ik als stagiaire in een operatiekamer werkzaam zijn.

Gaarne ben ik bereid in een persoonlijk gesprek mijn motivatie en ervaring verder toe te lichten. Ik zie uw berichten dan ook met belangstelling tegemoet.



Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 december 2008, 18:22
svendd svendd is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Berichten: 5
svendd is on a distinguished road
Standaard Re: leerling operatieassistente

Even mijn bescheiden mening geven.

Ik WOON sinds juni ....

dat ik (kleine letter) goed in team....

Ik zou de structuur en formuleringen vd brief licht omgooien.

UW GEGEVENS

GEGEVEN GEADRESSEERDE (INDIEN MOGELIJK GERICHT AAN BEPAALD PERSOON)

PLAATS, DATUM

EVENTUELE REFERENTIES

Geachte heer ...,

Hierbij wil ik solliciteren als leerling operatieassistente vanaf september 2009. Als in Duitsland opgeleide verpleegkundige heb ik helaas geen bevoegdheid in Nederland om als operatieassistente te werken. Ik ben echter zeer gemotiveerd om via deze opleiding de vereiste competenties voor operatieassistente te verwerven. In afwachting tot het begin van de opleiding zou ik graag mijn ervaring als verpleegkundige weer in de praktijk brengen. Het liefst zou ik als stagiaire in een operatiekamer werkzaam zijn.

Ik ben afkomstig uit Duitsland maar woon sinds juni 2006 in Nederland. Ik heb tot mei 2006 fulltime als operatieassistente gewerkt in HET XX ZIEKENHUIS TE XXX. ( NIET MEER UITLEG VERMELDEN, DE REST STAAT IN JE CV IN BIJLAGE) In deze baan kon ik goed met drukte en hectiek omgaan en ik werkte graag met een hoog tempo. Verder blijkt uit mijn vorige baan, dat ik goed in teamverband kan werken. (PROBEER DEZE EIGENSCHAPPEN AAN TE TONEN MET CONCRETE VOORBEELDEN, VERWEZENLIJKINGEN . MISSCHIEN LIJKEN SOMMIGE ERVARING VOOR JOU TE EVIDENT OM TE VERMELDEN MAAR KUNNEN WEL AANTONEN DAT JE EEN GEËNGAGEERDE EN GEMOTIVEERDE WERKNEMER BENT. OOK BV ALS JE ACTIEF BENT IN VERENIGINGSLEVEN ALS BESTUURSLID, ORGANISATOR, VRIJWILLIGER, ... KAN AANTONEN DAT JE EEN TEAMPLAYER BENT EN ORGANISATORISCH, STRUCTUREEL INZICHT HEBT EN DUS GOED MET DRUK KAN OMGAAN)


Graag ben ik bereid in een persoonlijk gesprek mijn motivatie en ervaring verder toe te lichten. Ik zie uw berichten dan ook met belangstelling tegemoet.



Met vriendelijke groet,


(MET DE HAND ONDERTEKENEN IN BLAUWE KLEUR)


VOORNAAM NAAM

(OOK BIJLAGEN ONDERAAN VERMELDEN)
Bijlage 1:Curriculum Vitae
Bijlage 2: Kopie van diploma
...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 december 2008, 23:33
joniba's schermafbeelding
joniba joniba is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Berichten: 6
joniba is on a distinguished road
Standaard Re: leerling operatieassistente

jep, de 'brief' is nogal kort eigenlijk.

je moet inderdaad meer vertellen WAAROM je uberhaupt geschikt zou zijn voor de opleiding / functie.

zorg er ook absoluut voor dat geen schrijffouten in je brief zitten... daar zoeken ze echt gericht naar hoor!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 december 2008, 22:40
Andromache Andromache is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Berichten: 6
Andromache is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief leerling operatieassistente

Bedankt voor jullie reacties!
hier heb ik een nog een poging:

Geachte heer ...,

Hierbij wil ik solliciteren als leerling operatieassistente vanaf september 2009. Als in Duitsland opgeleide verpleegkundige heb ik al ervaring als operatieassistente, maar helaas geen bevoegdheid om in Nederland als operatieassistente te werken. Ik ben echter zeer gemotiveerd om via deze opleiding de vereiste competenties voor operatieassistente te verwerven. In afwachting tot het begin van de opleiding zou ik graag mijn ervaring als verpleegkundige weer in de praktijk brengen. Het liefst zou ik als stagiaire in een operatiekamer werkzaam zijn.

Ik ben afkomstig uit Duitsland maar woon sinds juni 2006 in Nederland. Ik heb tot mei 2006 fulltime als operatieassistente gewerkt in het Universitätsklinikum Heidelberg. In deze baan kon ik goed met drukte en hectiek omgaan en ik werkte graag met een hoog tempo. Verder blijkt uit mijn vorige baan, dat ik goed in teamverband kan werken.

Sinds augustus 2006 ben ik in ouderschapsverlof. Daaruit blijkt, dat Ik goed met nieuwe situaties kan omgaan en flexibel ben. Ondertussen heb ik het NT2 diploma niveau II gehaald en ik ben in mijn vrije tijd actief in een koor onder andere om me met de Nederlandse taal bezig te houden. Wat voor u waarschijnlijk tevens van belang is, is het feit dat ik me reeds heb laten registreren in het BIG-register.

Graag ben ik bereid in een persoonlijk gesprek mijn motivatie en ervaring verder toe te lichten. Ik zie uw berichten dan ook met belangstelling tegemoet.



Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 december 2008, 07:12
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief leerling operatieassistente

Hoi Andromache,

Is al een stuk uitgebreider, je hebt goed je best gedaan er een volledige brief van te maken. Nog een paar opmerkingen/tips:

Citaat:
Hierbij wil ik solliciteren als leerling operatieassistente vanaf september 2009.
Dit moet zijn "solliciteren naar de functie leerling-operatieassistente"

Citaat:
Ik ben echter zeer gemotiveerd om via deze opleiding de vereiste competenties voor operatieassistente te verwerven.
Welke opleiding? Na een aantal keer herlezen drong tot me door dat je misschien de functie van leerling-assistente bedoelde, maar zou je deze competenties al niet moeten hebben?. Deze competenties zou je zeker al moeten hebben als je hiervoor al in dezelfde functie (alleen dan in het buitenland) hebt gewerkt.

Wat je hier misschien beter van kan maken, is dat je de "reeds verworven competenties weer bij zou willen schaven en je graag weer in dezelfde functie als destijds zou willen zijn"

Citaat:
Het liefst zou ik als stagiaire in een operatiekamer werkzaam zijn.
Deze kun je beter weglaten, of ik moet je situatie niet goed begrijpen, en moet je deze wat beter in de brief naar voren brengen. Uit sommige stukjes denk ik dat je weer zou gaan beginnen aan een verse opleiding, maar uit andere stukjes begrijp ik weer dat je de job eigenlijk al haarfijn kent gezien je eerdere werkervaring.

Voor mij persoonlijk maakt dit natuurlijk niet uit, maar voor een dergelijke brief is het wel belangrijk voor de selecteur om in 1 oogopslag duidelijk te hebben in welke situatie jij je bevindt en waarom jij dan ook de ideala kandidaat zou zijn.

Citaat:
Ondertussen heb ik het NT2 diploma niveau II
Geen flauw idee welk diploma dit is, in een motivatiebrief mag je eigenlijk nooit afkortingen gebruiken om dergelijke onduidelijkheden te voorkomen. Misschien dat dit wel bekend is binnen de wereld van de selecteur, maar daar mag je niet vanuit gaan. Ik zou het NT gedeelte voluit schrijven.

Citaat:
Met vriendelijke groet,
Ik zou zelf altijd kiezen brieven als deze af te sluiten met Hoogachtend. Bij meer informele brieven (zoals interne sollicitaties) kun je wel kiezen voor vriendelijke groeten.

---------------------

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes met je sollicitatie!
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 december 2008, 17:21
Andromache Andromache is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Berichten: 6
Andromache is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief leerling operatieassistente

NT2 Diploma betekent "diploma Nederlands als 2de taal"
hartstikke bedankt !
Andromache
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 december 2008, 12:10
Deezjuh Deezjuh is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2006
Berichten: 29
Deezjuh is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief leerling operatieassistente

Hai,

Begrijp ik nou goed dat je eigenlijk naar 2 banen solliciteert?
Naar de functie om te starten met de opleiding operatie-assistent en de maanden daarvoor om als verpleegkundige te werken?
Ik denk dat het sowieso niet handig is om dit in 1 brief te doen.

Op de operatiekamers houden ze zich echt niet bezig met wat jij daarvoor hebt gedaan of wilt gaan doen. Als ze je gaan aannemen voor september 2009, dan kom je ook dan pas in dienst. Vaak (dus heel soms ook wel) is er geen mogelijkheid om eerst als verpleegkundige te gaan werken, en zeker niet als stagiaire op de OK. Tenslotte ben je het 1ste jaar van je opleiding geheel stagiaire.
Misschien heb je het nagevraagd in het desbetreffende ziekenhuis hoor, dan heb ik niets gezegd :-)

Verder zou ik inderdaad aangeven waarom je precies in dit ziekenhuis wilt werken, en wat je persoonlijke kwaliteiten zijn. Je bent daar al goed mee op weg, vind ik.

Het gedeelte van de BIG registratie is alleen nodig voor je werk als verpleegkundige, als OK-assistent niet.
Een tip: mocht je dat nog niet gedaan hebben, bel het ziekenhuis naar keuze (of meerdere) en maak een afspraak om mee te kijken hoe het hier in Nl eraan toegaat. Verder laat je dan je gezicht zien en kun je je motivatie ook meteen goed tonen!
Succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
operatieassistent

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Leerling operatie assistent Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 4 24 maart 2008 19:34
Sollicitatiebrief leerling OK-assistent Deezjuh Sollicitatiebrief en cv 5 10 maart 2008 16:10
Verbeterde versie van mijn sollicitatiebrief als leerling verpleegkundige *Bren* Sollicitatiebrief en cv 2 17 oktober 2007 17:34
sollicitatiebrief leerling audicien Henk Sollicitatiebrief en cv 3 20 februari 2007 00:50
sollicitatiebrief leerling verpleegkundige annie Sollicitatiebrief en cv 1 10 januari 2007 18:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon