Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Salaris
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 november 2009, 18:08
claudia1980 claudia1980 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2008
Berichten: 55
claudia1980 is on a distinguished road
Standaard Loonstrookje bij arbeidsvoorwaardengesprek

Hallo iedereen,

Morgen heb ik een arbeidsvoorwaardengesprek. Dit is bij een erg grote organisatie met vele afdelingen en klaarblijkelijk om de administratie wat te beperken heb ik een enorme stapel papier gekregen om alvast in te vullen en morgen mee te nemen. Eén van de zaken die ik bij het hoofdstuk over salaris tegenkom is dat ik een salarisstrookje van mijn laatste baan moet bijvoegen. Sterker nog, ik had al een mailtje gekregen met de vraag of ik dit strookje alvast kan doormailen. Dat kan ik niet aangezien ik niets digitaal heb. Maar daarbij heb ik ook een bezwaar hier tegen: het laatste half jaar heb ik via de sociale dienst gewerkt in kader van een "work first" project. De baan die ik kreeg was prima en sloot goed aan bij mijn opleiding en werkrichting waardoor ik het goed op mijn CV heb kunnen gebruiken. Dat neemt alleen nog niet weg dat ik dus werkte voor een bijstandsuitkering en niet meer dan het absolute minimum verdiende. Dit is dus niet een salarisstrookje dat ik wil inleveren als startpunt voor een arbeidsvoorwaardengesprek. Wat denken jullie daarvan?
  #2  
Oud 8 november 2009, 18:44
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Loonstrookje bij arbeidsvoorwaardengesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door claudia1980 Bekijk bericht
dat ik een salarisstrookje van mijn laatste baan moet bijvoegen.
Ik vind dat een onredelijk verzoek, waar ik niet aan zou voldoen. Je moet in de onderhandeling uitgaan van gelijkwaardigheid, en de werkgever stelt ook geen salarisstrookje beschikbaar van iemand die jouw profiel en aanstaande functie heeft. Ik zou gewoon beleefd antwoorden dat ik mijn salarisstrookje niet ter beschikking wil stellen.
__________________
René
  #3  
Oud 9 november 2009, 09:35
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Loonstrookje bij arbeidsvoorwaardengesprek

Ik zou ook mijn salarisstrookje niet ter beschikking stellen. Raar dat dat gevraagd wordt. Is ook echt niet gebruikelijk hoor.

Als ze er wat van zeggen, reageer jij zoiets als dat jullie er vast wel uitkomen zonder dat strookje.
  #4  
Oud 9 november 2009, 14:06
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Loonstrookje bij arbeidsvoorwaardengesprek

Vroeger kwam dit vaker voor dan tegenwoordig. Gewoon meesturen. Zo bijzonder is een loonstrook nu ook weer niet.
  #5  
Oud 9 november 2009, 21:55
NumoQuest NumoQuest is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 7
NumoQuest is on a distinguished road
Wink Re: Loonstrookje bij arbeidsvoorwaardengesprek

Beste Claudia,

Er bestaan wettelijke regels voor het volgen van sollicitatie procedures en het houden van sollicitatie gesprekken. Bepaalde vragen zijn wettelijk niet eens geoorloofd. Deze kun je o.m. terug vinden op http://www.carrieretijger.nl/carrier...icitatievragen.

Je bent NIET verplicht een salarisstrookje te overhandigen daar dit een privé kwestie is tussen jou en je vorige werkgever.

Als men dit als eis stelt heb je een hele aardige zaak. Ze kunnen het in elk geval niet hanteren als afwijzingscriterium.

Veel succes.

  #6  
Oud 10 november 2009, 21:39
claudia1980 claudia1980 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2008
Berichten: 55
claudia1980 is on a distinguished road
Standaard Re: Loonstrookje bij arbeidsvoorwaardengesprek

Hallo iedereen,

Bedankt voor de reacties, nog even ter informatie. Ik heb mijn loonstrookje niet overhandigd en daar werd moeilijk over gedaan: men wilde mijn inschaling baseren op mijn laatst verdiende loon. Aangezien mijn laatst verdiende loon de hoogte van een bijstandsuitkering had heb ik ze een ouder loonstrookje gegeven. Na enig gezeur over of ik niet alsnog een recente kon sturen ben ik vrij netjes ingeschaald, iets hoger dan mijn laatste (goed betaalde!) baan. Was overigens toch al een pittige onderhandeling, een arbeidsvoorwaardengesprek zoals ik ze niet graag heb..
  #7  
Oud 10 november 2009, 23:00
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up Re: Loonstrookje bij arbeidsvoorwaardengesprek

Claudia,

Geweldig, Gefeliciteerd. Dat heb je heel netjes gedaan. En, zo erg is onderhandelen niet hoor. Zie het als een zakelijk spel waarbij twee partijen met 'winst' naar huis willen. Je hebt het in ieder geval knap gedaan. Veel succes in je nieuwe job.

NumoQuest
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Labels
loonstrook gevraagd bij sollicitatie


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hulp gevraagd bij sollicitatiebrief Teamleider ICT Helpesk Prutser Sollicitatiebrief en cv 2 9 november 2009 22:02
Open Sollicitatie stage bij een bank, dringend. Soloman Sollicitatiebrief en cv 4 22 juli 2008 18:22
De reden dat ik bij U solliciteer.... Neo23 Sollicitatiebrief en cv 3 25 januari 2008 20:05
sollicitatie bij "oude" werkgever in een andere functie. joepie Sollicitatiebrief en cv 2 11 januari 2007 19:38
Solliciteren bij concurrent joepie Sollicitatiebrief en cv 2 4 januari 2007 16:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon